Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet 525ix ja 530ix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Uudet 525ix ja 530ix

    Auto Bildissä oli pieni juttu näistä. Nelivetotekniikka perustuu kuulemma jatkokehitettyyn X-drive tjsp. tekniikkaan. Onko tarkempaa tietoa?
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3828
    • Nokia

    #2
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • mattij
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 197
      • Rankkula

      #3
      Originally posted by Keimo
      Auto Bildissä oli pieni juttu näistä. Nelivetotekniikka perustuu kuulemma jatkokehitettyyn X-drive tjsp. tekniikkaan. Onko tarkempaa tietoa?
      Perustekniikka on sama, lehdistötiedotteen mukaan kehitys on softassa. Toimii nopeammin ja mahdollistaa portaattoman voimanjaon etu- ja taka-akselien välillä.

      2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
      projektit
      1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
      ex
      EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

      sigpic

      Comment

      • harri525ixTA
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 101

        #4
        sama systeemi tosiaan näyttäisi olevan kuin nykyisissä kolmos-xi:issä... ilmeisesti kustannussyistä lukkoja ei ole millään akselilla.

        jos nyt jossain vaiheessa sataisi edes hiukan lunta niin voisi vihdoin tyyppaa nuo x-Drivet. jotenkin tuo pyörien jarruttelu lukkojen puutteessa haiskahtaa (sekä kuvaannollisesti että kirjaimellisesti). nykykärryssä sentään kaasun pohjaan painamalla lumella sutii vähintään 3 pyörää ja auto kiihtyy ilman pitään pimputuksia, rutinoita tai muita asiattomuuksia

        Comment

        • *Kaide
          Moderator
          • Nov 2002
          • 3228
          • HELLsinki

          #5
          Ensimmäinen veikkaus lähtöhinnaksi Laakkoselta ~60k€...
          E9, E21, E46/5, G01

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Mulla on tuollainen lukoton BMW 325xi ja toimii vähän helvetin hienosti. Lukot hoituu elektronisesti, eli perinteisiä lukkoja ei enää tarvitse. DSC/ABS antureissa on lisätoimintona luistonvalvonnan (sutimisen) seuranta eli jos jossakin neljän pyörän välillä on liukkaampaa, siirrtetään tehoa pois sinne missä pitoa on eniten. Toisin sanoen saatavilla oleva pito on aina optimaalisessa käytössä, myös DSC pois kytkettynä.

            Ps. Tuskin hienojen nelivetojärjestelmien tekeminen on halvempaa, kuin että asentaisi perinteiset lukot. Eikä järjestelmä mitään pyöriä kokonaan jarruta/pysäytä, vaan antaa pyöriä sellaisella nopudella, että saa edes jonkinlaista pitoa esim. jäällä.
            Last edited by Convertible; 20-01-2005, 09:43.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • harri525ixTA
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 101

              #7
              Originally posted by Convertible
              Mulla on tuollainen lukoton BMW 325xi ja toimii vähän helvetin hienosti. Lukot hoituu elektronisesti, eli perinteisiä lukkoja ei enää tarvitse. DSC/ABS antureissa on lisätoimintona luistonvalvonnan (sutimisen) seuranta eli jos jossakin neljän pyörän välillä on liukkaampaa, siirrtetään tehoa pois sinne missä pitoa on eniten. Toisin sanoen saatavilla oleva pito on aina optimaalisessa käytössä, myös DSC pois kytkettynä.

              Ps. Tuskin hienojen nelivetojärjestelmien tekeminen on halvempaa, kuin että asentaisi perinteiset lukot. Eikä järjestelmä mitään pyöriä kokonaan jarruta/pysäytä, vaan antaa pyöriä sellaisella nopudella, että saa edes jonkinlaista pitoa esim. jäällä.
              eli kun pistää syvässä hangessa seisovan lähdön lyömällä lämän tiskiin niin
              lopputulos on se että auto kiihtyy eikä mitään sen kummempia mutinoita
              tule mistään elektroniikkaheepeleistä? jos näin niin loistavaa, 330xi onkin
              jo hiukan alkanut houkutella

              mutta: eikös noissa xi:issä jossain vaiheessa se nelaritekniikka päivittynyt? jotain että ekoissa xi:ssä ei ollut xDriveä...

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Eilisessä Top Gearissa haukuttiin X3:sta oikein olan takaa. Kuvapätkässä näytettiin sen epätoivoista sutimista pienessä mäessä eli ei oikein vakuuttanut tuo etenemiskyky. Tuli mieleen ensimmäiset Volvon neliveto V70:t, joka oli fiasko.

                Comment

                • Rapamaha
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 683
                  • -

                  #9
                  Originally posted by Keimo
                  Eilisessä Top Gearissa haukuttiin X3:sta oikein olan takaa. Kuvapätkässä näytettiin sen epätoivoista sutimista pienessä mäessä eli ei oikein vakuuttanut tuo etenemiskyky. Tuli mieleen ensimmäiset Volvon neliveto V70:t, joka oli fiasko.
                  Ja toissa talvena samainen peli sai kiitosta ja kehuja Tuulilassa, kun olivat puikottaneet X3:sta talvimyräkän aikana.

                  Ottaen huomioon brittiläisen autoteollisuuden massatuotteet ja kun se rattikin on vielä väärällä puolen, puhumattakaan nopeusmittarin omintakeisesta lukema-asteikosta, niin kyllä se vastuu TopGear:in objektiivisyydestä on kuulijalla...

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Originally posted by Rapamaha
                    Ja toissa talvena samainen peli sai kiitosta ja kehuja Tuulilassa, kun olivat puikottaneet X3:sta talvimyräkän aikana.

                    Ottaen huomioon brittiläisen autoteollisuuden massatuotteet ja kun se rattikin on vielä väärällä puolen, puhumattakaan nopeusmittarin omintakeisesta lukema-asteikosta, niin kyllä se vastuu TopGear:in objektiivisyydestä on kuulijalla...
                    , No sehän on fakta, että Jeremy Clarkson vihaa BMW:tä. Talvimyräkässä ja maastossa ajo on kyllä vähän eri hommaa.

                    Comment

                    • Rapamaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 683
                      • -

                      #11
                      Originally posted by Keimo
                      , No sehän on fakta, että Jeremy Clarkson vihaa BMW:tä. Talvimyräkässä ja maastossa ajo on kyllä vähän eri hommaa.
                      No ei kait noita BMW:n x-tuotteita raaski mökkitietä pahempaan paikkaan ajaa ja liekkö niitä off-road:iin tarkoitettukaan. Siihen tarkoitukseen on omiaan Lada Niva ja jos pitää mennä umpimetsään niin sitten PV:n huutokaupasta Graz tai Zil mka alle...

                      ps. ei muuten pärjännyt lantaryöväri X3:lle vertailussa: http://www.autobild.de/test/neuwagen...rtikel_seite=7
                      Last edited by Rapamaha; 20-01-2005, 15:27.

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by harri525ixTA
                        eli kun pistää syvässä hangessa seisovan lähdön lyömällä lämän tiskiin niin
                        lopputulos on se että auto kiihtyy eikä mitään sen kummempia mutinoita
                        tule mistään elektroniikkaheepeleistä? jos näin niin loistavaa, 330xi onkin
                        jo hiukan alkanut houkutella

                        mutta: eikös noissa xi:issä jossain vaiheessa se nelaritekniikka päivittynyt? jotain että ekoissa xi:ssä ei ollut xDriveä...
                        Juu, se mittaa jokaisen pyörän pyörimisnopeutta niin, ettei hitaamman ja nopeamman ero kasva liian suureksi. Kyseinen järjestelmä on aina päällä, vaikka ottaisi DSC napista muut avut pois. Ei taida minullakaan olla sitä uutta X drive järjestelmää, onko se edes E46 malleissa? Minulla on 2001 mallinen auto ja luulisin ettei siinä ole. Mutta hienosti se kuitenkin menee, sateella ei luistonestovaloa saa oikein millään edes vilkahtamaan , vaikka kuinka yrittää. Lumella voi myös hyvin luukuttaa DSC päällä pito on niin kova, ettei se ota tehoa missään vaiheessa pois.
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • Tatsga
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 436
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Keimo
                          , No sehän on fakta, että Jeremy Clarkson vihaa BMW:tä. Talvimyräkässä ja maastossa ajo on kyllä vähän eri hommaa.
                          Paitsi että se on arvostanu M3 CLSn maailman parhaimmaks ajettavaks autoks... Tiedä sit sen bemarinvihausoireista sen enempää.
                          E30 "318is 8v" touring

                          E30 325cid 5.3 LS-V8

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎