Auto Bildissä oli pieni juttu näistä. Nelivetotekniikka perustuu kuulemma jatkokehitettyyn X-drive tjsp. tekniikkaan. Onko tarkempaa tietoa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uudet 525ix ja 530ix
Collapse
X
-
Originally posted by KeimoAuto Bildissä oli pieni juttu näistä. Nelivetotekniikka perustuu kuulemma jatkokehitettyyn X-drive tjsp. tekniikkaan. Onko tarkempaa tietoa?
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
-
sama systeemi tosiaan näyttäisi olevan kuin nykyisissä kolmos-xi:issä... ilmeisesti kustannussyistä lukkoja ei ole millään akselilla.
jos nyt jossain vaiheessa sataisi edes hiukan lunta niin voisi vihdoin tyyppaa nuo x-Drivet. jotenkin tuo pyörien jarruttelu lukkojen puutteessa haiskahtaa (sekä kuvaannollisesti että kirjaimellisesti). nykykärryssä sentään kaasun pohjaan painamalla lumella sutii vähintään 3 pyörää ja auto kiihtyy ilman pitään pimputuksia, rutinoita tai muita asiattomuuksia
Comment
-
-
Mulla on tuollainen lukoton BMW 325xi ja toimii vähän helvetin hienosti. Lukot hoituu elektronisesti, eli perinteisiä lukkoja ei enää tarvitse. DSC/ABS antureissa on lisätoimintona luistonvalvonnan (sutimisen) seuranta eli jos jossakin neljän pyörän välillä on liukkaampaa, siirrtetään tehoa pois sinne missä pitoa on eniten. Toisin sanoen saatavilla oleva pito on aina optimaalisessa käytössä, myös DSC pois kytkettynä.
Ps. Tuskin hienojen nelivetojärjestelmien tekeminen on halvempaa, kuin että asentaisi perinteiset lukot. Eikä järjestelmä mitään pyöriä kokonaan jarruta/pysäytä, vaan antaa pyöriä sellaisella nopudella, että saa edes jonkinlaista pitoa esim. jäällä.Last edited by Convertible; 20-01-2005, 09:43.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by ConvertibleMulla on tuollainen lukoton BMW 325xi ja toimii vähän helvetin hienosti. Lukot hoituu elektronisesti, eli perinteisiä lukkoja ei enää tarvitse. DSC/ABS antureissa on lisätoimintona luistonvalvonnan (sutimisen) seuranta eli jos jossakin neljän pyörän välillä on liukkaampaa, siirrtetään tehoa pois sinne missä pitoa on eniten. Toisin sanoen saatavilla oleva pito on aina optimaalisessa käytössä, myös DSC pois kytkettynä.
Ps. Tuskin hienojen nelivetojärjestelmien tekeminen on halvempaa, kuin että asentaisi perinteiset lukot. Eikä järjestelmä mitään pyöriä kokonaan jarruta/pysäytä, vaan antaa pyöriä sellaisella nopudella, että saa edes jonkinlaista pitoa esim. jäällä.
lopputulos on se että auto kiihtyy eikä mitään sen kummempia mutinoita
tule mistään elektroniikkaheepeleistä? jos näin niin loistavaa, 330xi onkin
jo hiukan alkanut houkutella
mutta: eikös noissa xi:issä jossain vaiheessa se nelaritekniikka päivittynyt? jotain että ekoissa xi:ssä ei ollut xDriveä...
Comment
-
-
Originally posted by KeimoEilisessä Top Gearissa haukuttiin X3:sta oikein olan takaa. Kuvapätkässä näytettiin sen epätoivoista sutimista pienessä mäessä eli ei oikein vakuuttanut tuo etenemiskyky. Tuli mieleen ensimmäiset Volvon neliveto V70:t, joka oli fiasko.
Ottaen huomioon brittiläisen autoteollisuuden massatuotteet ja kun se rattikin on vielä väärällä puolen, puhumattakaan nopeusmittarin omintakeisesta lukema-asteikosta, niin kyllä se vastuu TopGear:in objektiivisyydestä on kuulijalla...
Comment
-
-
Originally posted by RapamahaJa toissa talvena samainen peli sai kiitosta ja kehuja Tuulilassa, kun olivat puikottaneet X3:sta talvimyräkän aikana.
Ottaen huomioon brittiläisen autoteollisuuden massatuotteet ja kun se rattikin on vielä väärällä puolen, puhumattakaan nopeusmittarin omintakeisesta lukema-asteikosta, niin kyllä se vastuu TopGear:in objektiivisyydestä on kuulijalla...
Comment
-
-
Originally posted by Keimo, No sehän on fakta, että Jeremy Clarkson vihaa BMW:tä. Talvimyräkässä ja maastossa ajo on kyllä vähän eri hommaa.
ps. ei muuten pärjännyt lantaryöväri X3:lle vertailussa: http://www.autobild.de/test/neuwagen...rtikel_seite=7Last edited by Rapamaha; 20-01-2005, 15:27.
Comment
-
-
Originally posted by harri525ixTAeli kun pistää syvässä hangessa seisovan lähdön lyömällä lämän tiskiin niin
lopputulos on se että auto kiihtyy eikä mitään sen kummempia mutinoita
tule mistään elektroniikkaheepeleistä? jos näin niin loistavaa, 330xi onkin
jo hiukan alkanut houkutella
mutta: eikös noissa xi:issä jossain vaiheessa se nelaritekniikka päivittynyt? jotain että ekoissa xi:ssä ei ollut xDriveä...F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Comment