tossa muuten jotakin tietoa auton historiikistä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
600-sarjan omistajat ja muutkin
Collapse
X
-
En tiedä onko Esson baarin juttuja, mutta jo muutamaan otteeseen olen kuullut, että e24:ten peltien "pokkauksissa" (saumat, hitsit, kitit) on ongelmia. Eli ne rupeavat herkästi ruostumaan sisältäpäin... Ja jos klassisia suurempia etu-/takalokasuoja vauriota haluaa varmasti välttää pitäisi suosiolla ostaa lähemmäs 90 - lukua oleva e24:nen eli joku 88 ->
Comment
-
-
Minusta tuollainen 15ke ei ole paha hinta tollasesta jos se on tosissaan hyvä maksaahan ne Saksassakin jopa 20ke ja varma on et jos hakee sieltä tollasen 2-4te auton niin saa romun jota voi sitte rueta parsimaan kasaan. Itse autona tuo on aina mielyttänyt silmää ja ajettavuus on kohdallaan samoin äänieristys tollanen M635 olis mukava omistaa.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Tuosta faceliftistä vielä sen verran, että se tapahtui jossain -81 tienoilla ja silloin muutettiin kojelauta ja puskurit, en ole varma mutta voi olla että myös kylkilistat muuttui. Uudemmat faceliftin saaneet korit tunnistaa helposti takapäästä, puskurin yläpuolella on kumilista joka "tukkii" vanhan puskurin jättämän aukon, uudemmat puskurit kun ovat sirommat mitä vanhat! Itse pidän henkilökohtaisesti vanhemman mallisista puskureista. e24 malliahan tehtiin muistaakseni aina vuoteen -91 saakka, olisi hienoa saada ihan viimeistä -91 sarjaa oleva kuussatanen! Vuosien varrella koriin ei muuta isoja muutoksia tehty kuin toi puskureiden modaus, aika hyvin kun korimalli esiteltiin jo 1978!
Comment
-
-
mikäli oikein muistelen historiikkisivuja pälyilleeni niin 89vm olis viimeinen mitä niis on kirjattu. toki voi olla että olen käsittänyt jotakin väärin, esim että viimeinen muutos tapahtunut 89 tai jotain muuta....
tietääkö muuten kukaan että saako kuussatkuun jostain kiemuroita pitkin korkeudensäädettävää alustaa ja jämäkämpää etuvakaajatankoa?käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaMulla ei ole kokemusta kuussatkusta, mutta jos liki kaikki tekniikan palikat on viissatasta, niin mikä siinä ylläpidossa maksaa? Tämmösen auton ostaja olettevasti osaa tehä ite remppaa? Moottorit on M30 lohkolla jota on tehty kuuskytäluvulta, ja on toimintavarma jos öljyt on vaihdettu. Kansi voi kulahtaa, mikä on aika tyypillistä bii äm doublejuuta. Eli kuten tossa aikaisemmin mainittiin, kun kattelee koriltaan hyvän niin tekniikan palikoita voi vaihdella suht pienellä budjetilla?
mutta kaikesta kyynistelystä huolimatta onnea ja menestystä kuussatkun hankintaan
Comment
-
-
Kysäsempä nyt tällästä, ainakin vähän aiheeseen liittyen..
ajatuksissa olisi ostaa 628 johon on yritetty saada 4 litrainen mylly , mutta ei ole tietenkään onnistunut. Ja nyt siihen on laitettu takaisin 2.8 kone, mutta se ei ole enää se alkuperäinen, vaan todennäköisesti e28:sta. Vaihdelaatikkokin on 4 lovinen (näissä e24 taitaa olla 5 vaihteinen laatikko, ellei automaatti).
Nyt se pitäisi sitten viedä konttorille. Tuleeko jotain ongelmia mahdollisesti vastaan? Ja saako auto nyt sitten se kuuluisan "Tekniikanvaihto" leiman otsaansa, vaikka nyt sama kone kuin ennenkin, mutta ei alkuperäinen?
Comment
-
-
Ei miltään herkkuyksilöltä kuulosta. Kone lienee sama (?) kuin alkuperäisessä E24:ssa, mutta auto on kyllä pilattu tuolla 4-vaihteisella laatikolla. Tietty tää on vain minun mielipiteeni....Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEi miltään herkkuyksilöltä kuulosta. Kone lienee sama (?) kuin alkuperäisessä E24:ssa, mutta auto on kyllä pilattu tuolla 4-vaihteisella laatikolla. Tietty tää on vain minun mielipiteeni....F11 530 xd ’14
E23 735i ’85
E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003
-Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
-=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View Postnäistä kuussatasten osien yhteensopivuudesta, niin eikös se enemmänki ole yhteensopiva e23:sen kanssa alustaltaan? tarkoitan etupään tukivarsia yms? itsellä ainakin on sellainen käsitys, ja käykö kylkipellit e23 vanhemmanmallisesta 81vm niin samanikäiseen kuussataseen?
Ei oo pelkoa että pellit kävis noissa ristiin. Kyllä ne on E24:ssä ihan omansa.
Comment
-
-
Originally posted by CeSsI View PostEi välttämättä ole pilattu, koska jos kyseessä pre-facelift vm. <=82 600-sarjanen (ns. CS/1) niin niissä oli vaijerimittari, jonka vuoksi siellä hyvinkin voi olla nelilovinen lodju (jonkun verran tarjolla). Faceliftin tultua mittari muuttui sähköiseksi ja tuollaisen 5 lovisen vaijerilaatikon löytäminen on vähän vaikeampaa.Last edited by KaW; 25-09-2007, 22:11.
Comment
-
-
Originally posted by CeSsI View PostEi välttämättä ole pilattu, koska jos kyseessä pre-facelift vm. <=82 600-sarjanen (ns. CS/1) niin niissä oli vaijerimittari, jonka vuoksi siellä hyvinkin voi olla nelilovinen lodju (jonkun verran tarjolla). Faceliftin tultua mittari muuttui sähköiseksi ja tuollaisen 5 lovisen vaijerilaatikon löytäminen on vähän vaikeampaa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment