pistetään ny samaan topicciin kun mulla lähtee kylmänä käyntiin just sillä sekunnilla kun avainta edes ajattelee eikä väliä vaikka olis 100 astetta pakkasta ja sama kuumana, aina lähtee heti mut sitten kun moottori kerkee vähänkin jäähtyä niin joutuu sahaan 3-4 sek, hehkut on tiettävästi vanhat ja vaihdon tarpeessa ja auto silti lähtee kylmänä käyntiin tosi hyvin ja kuumana mut 5-10 min seisottamisen jälkeen jo alkaa heikkeneen toi käyntiin lähtevyys eli 3-4 sek joutuu sahaan
pistetään ny samaan topicciin kun mulla lähtee kylmänä käyntiin just sillä sekunnilla kun avainta edes ajattelee eikä väliä vaikka olis 100 astetta pakkasta ja sama kuumana, aina lähtee heti mut sitten kun moottori kerkee vähänkin jäähtyä niin joutuu sahaan 3-4 sek, hehkut on tiettävästi vanhat ja vaihdon tarpeessa ja auto silti lähtee kylmänä käyntiin tosi hyvin ja kuumana mut 5-10 min seisottamisen jälkeen jo alkaa heikkeneen toi käyntiin lähtevyys eli 3-4 sek joutuu sahaan
Kantsis tarkistaa tuo pumpun ajoitus,kun tuolla jakoketjulla on taipumusta venyä ja ajoitus hiipii myöhäselle. Kun kone on käynnistynyt niin se ei vaikuta
enää kun moottori elektroniikka korjaa.
Saa nähdä meniks tää vastaus oikeaan paikkaan. Kun en ole foorumeja ennen
harrastanut,mut koht sen näen.
Mun 524td:ssä pitkän starttin aiheutti vuotavat suuttimien ylivuotoletkut....ne kannattanee myös tarkistaa,toki sen kyllä huomaa jo lemuavasta naftan hajusta...
Suuttimissa oli vika, ne kuseskelivat. Suttimet oputsattiin ja se maksoi 35e, aika halpa remontti. Niin ja kaks hehkua oli hajalla, ne oli jo valmiina vanhasta autosta.
Kaikki aukes aikalailla 140 kohdalla. Niissä oli karstaa sisällä. Normaali paine on kuulemma 150 kai baaria, en oo yksiköstä varma. Dieselhuollon mies sano että ei kummene vaikka vaihtais kärjet uusiin, kun vanhat putsattiin.
Kantsis tarkistaa tuo pumpun ajoitus,kun tuolla jakoketjulla on taipumusta venyä ja ajoitus hiipii myöhäselle. Kun kone on käynnistynyt niin se ei vaikuta
enää kun moottori elektroniikka korjaa.
Mitähän tuo ajoituksen säätö/tarkistus mahtaa maksaa ja onnistuuko muualla kun laakkosella (keskisuomessa)?
Kyllä pitäisi onnistua siellä Jämsässäkin, tuli sieltäkin kyseltyä ennenkuin päädyin tuohon Jyväskylän vastaavaan 'moottoripajaan'.
Veloittavat tunninpari pelkästä säädöstä, alussa tosin puhuivat tossa nimeltä mainitsemattomassa jklän putiikissa jopa neljästä(!) tunnista. Lopulta sain tingittyä ajoituksen, vesipumpun ja hihnan vaihdon 3,5 tuntiin. Huolellisemmin olisi tullut tehtyä ko remontti itse.
Hyviä paikkoja, missä homma tulee tehdyksi kunnolla. Löytyy siltä suunnalta Mynädiesel mynämäeltä ja Naumasen dieselhuolto Kuopiosta. Parin tunnin ajomatka ei pitäisi paljon painaa, kun homma tulee kunnolla tehtyä. Soittaa vain etukäteen ja varaa ajan. Viritysmielessäkin löytyy kummassakin paikassa vähintääkin riitävästi tietoa.
Comment