Announcement

Collapse
No announcement yet.

524 td:n käyntiinlähtevyys???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanala
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 169
    • Jämsä

    #16
    sama mulla

    Originally posted by LASSI-S
    pistetään ny samaan topicciin kun mulla lähtee kylmänä käyntiin just sillä sekunnilla kun avainta edes ajattelee eikä väliä vaikka olis 100 astetta pakkasta ja sama kuumana, aina lähtee heti mut sitten kun moottori kerkee vähänkin jäähtyä niin joutuu sahaan 3-4 sek, hehkut on tiettävästi vanhat ja vaihdon tarpeessa ja auto silti lähtee kylmänä käyntiin tosi hyvin ja kuumana mut 5-10 min seisottamisen jälkeen jo alkaa heikkeneen toi käyntiin lähtevyys eli 3-4 sek joutuu sahaan
    Aivan sama vika mulla.

    Comment

    • asd54
      Newbiemmer
      • Jan 2005
      • 9

      #17
      Käyntiin lähtö

      Originally posted by LASSI-S
      pistetään ny samaan topicciin kun mulla lähtee kylmänä käyntiin just sillä sekunnilla kun avainta edes ajattelee eikä väliä vaikka olis 100 astetta pakkasta ja sama kuumana, aina lähtee heti mut sitten kun moottori kerkee vähänkin jäähtyä niin joutuu sahaan 3-4 sek, hehkut on tiettävästi vanhat ja vaihdon tarpeessa ja auto silti lähtee kylmänä käyntiin tosi hyvin ja kuumana mut 5-10 min seisottamisen jälkeen jo alkaa heikkeneen toi käyntiin lähtevyys eli 3-4 sek joutuu sahaan
      Kantsis tarkistaa tuo pumpun ajoitus,kun tuolla jakoketjulla on taipumusta venyä ja ajoitus hiipii myöhäselle. Kun kone on käynnistynyt niin se ei vaikuta
      enää kun moottori elektroniikka korjaa.

      Saa nähdä meniks tää vastaus oikeaan paikkaan. Kun en ole foorumeja ennen
      harrastanut,mut koht sen näen.

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #18
        Mun 524td:ssä pitkän starttin aiheutti vuotavat suuttimien ylivuotoletkut....ne kannattanee myös tarkistaa,toki sen kyllä huomaa jo lemuavasta naftan hajusta...
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • hallu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 75

          #19
          Suuttimissa oli vika, ne kuseskelivat. Suttimet oputsattiin ja se maksoi 35e, aika halpa remontti. Niin ja kaks hehkua oli hajalla, ne oli jo valmiina vanhasta autosta.

          Comment

          • Heikki.Niemi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1180
            • Kalajoki-Bemareiden mekka

            #20
            Hyvä että vika selvesi....Missä paineessa vialliset suuttimet aukes vai jäikö ne jumiin et ne sen takia tiputti..
            520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
            525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
            525 TDS m51d25 Touring E34 -94
            Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
            Ex-320i E30 m20b20 -86
            Ex-318i E30 m20b20 -87
            Ex-320i E30 m20b20-83

            Comment

            • hallu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 75

              #21
              Kaikki aukes aikalailla 140 kohdalla. Niissä oli karstaa sisällä. Normaali paine on kuulemma 150 kai baaria, en oo yksiköstä varma. Dieselhuollon mies sano että ei kummene vaikka vaihtais kärjet uusiin, kun vanhat putsattiin.

              Comment

              • Heikki.Niemi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1180
                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                #22
                Joo 150 bariahan se avutumispaine on...Täytyy pitää mielessä tuo homma jos oma auto alkaa kenkkuileen joskus samalla lailla...
                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                Ex-320i E30 m20b20 -86
                Ex-318i E30 m20b20 -87
                Ex-320i E30 m20b20-83

                Comment

                • hallu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 75

                  #23
                  Toki onhan mittarissa 400tkm. mutta tuon rempan jälkeen pelaa moitteetta.

                  Comment

                  • kanala
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 169
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by asd54
                    Kantsis tarkistaa tuo pumpun ajoitus,kun tuolla jakoketjulla on taipumusta venyä ja ajoitus hiipii myöhäselle. Kun kone on käynnistynyt niin se ei vaikuta
                    enää kun moottori elektroniikka korjaa.
                    Mitähän tuo ajoituksen säätö/tarkistus mahtaa maksaa ja onnistuuko muualla kun laakkosella (keskisuomessa)?

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Kyllä pitäisi onnistua siellä Jämsässäkin, tuli sieltäkin kyseltyä ennenkuin päädyin tuohon Jyväskylän vastaavaan 'moottoripajaan'.

                      Veloittavat tunninpari pelkästä säädöstä, alussa tosin puhuivat tossa nimeltä mainitsemattomassa jklän putiikissa jopa neljästä(!) tunnista. Lopulta sain tingittyä ajoituksen, vesipumpun ja hihnan vaihdon 3,5 tuntiin. Huolellisemmin olisi tullut tehtyä ko remontti itse.
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • mr..d
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 32

                        #26
                        Hyviä paikkoja, missä homma tulee tehdyksi kunnolla. Löytyy siltä suunnalta Mynädiesel mynämäeltä ja Naumasen dieselhuolto Kuopiosta. Parin tunnin ajomatka ei pitäisi paljon painaa, kun homma tulee kunnolla tehtyä. Soittaa vain etukäteen ja varaa ajan. Viritysmielessäkin löytyy kummassakin paikassa vähintääkin riitävästi tietoa.
                        Dieselvoima on mustaa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎