itsellä takapönttö supersprint ja äänistä tuli todella hyvät...matala murina mutta ei todellakaan häiritsevä.
Sopiiko se pönttö suoraan alkuperäiseen putkistoon? Kun tuolla supersprintin sivuilla väittivät että tarvii ostaa myös se keskivaimennin. Paljonko maksoi pelkkä takapönttö?
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
En viitsi uutta topiccia tehdä niin kysyn tässä, eli ajattelin tehdä tohon 318iS:ään uuden putkiston jossain vaiheeessa kun tuo vanha on niin surkeassa kunnossa(kolisee ja fuskaa). Niin minkähänlaiset äänet tuosta neloskoneesta lähtee jos laittaa esim. 2 suht isoa läpivirtausvaimenninta? en todellakaan ole hakemassa mitään amispörinöitä vaan sellaset matalat ja muhkeat äänet olisi mukavemmat. mutta jos laittaa pelkästään läpivirtausvaimentimia niin onko sellasia mahdollistakaan saada? kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata.
Niin eikö kukaan osaa kertoa minkälaiset äänet tulee jos laittaa pelkästään läpivirtausvaimentimia pari kappaletta? neloskoneesta siis kysymys, eihän kutoskoneessa olisi mitään ongelmaa, äänet on hyvät jokatapauksessa(ainakin melkein).=D
martelius on varma ja hyvän kuulonen putkisto. mulla on itellä 3 tuuman putkisto ja sit oli vikanan pönttönä joku mikä oli vapaahengitteinen ja 4 tuuman ulostulo, ei oikee toiminu,paineet tai joku oli viturallaan. mut vaihoin vikaks pöntöks jonku kunnon sport vaimentimen missä on 2* 1,5 tuuman ulostulo muistaakseni ja hyvin toimii. ja eenet on kohillaan. toi vanha putki huus vähä liian kovaa. sitä ei kukaa jaksanu kuunnella.
Sopiiko se pönttö suoraan alkuperäiseen putkistoon? Kun tuolla supersprintin sivuilla väittivät että tarvii ostaa myös se keskivaimennin. Paljonko maksoi pelkkä takapönttö?
Takapönttö näyttäs olevan 567 € ja välipönttö 540 egee.Tosiaan tuota pitänee kokeilla tuota takapönttöä,jos natsaa alkuperäiseen...
Tällaisen vastauksen sain kun kysäsin marteliukselta noista viissatasen putkista:
Terve!!
Kiitos postista. Meillä ei tosiaan omassa mallistossa ole 500 sarjalaisiin
putkistoa. Sen sijaan Simons ja Supersprint siihen valmistavat kuten jo
tiesitkin. Simons 038-H5 on Supersprinttiä äänekkäämpi, mutta silti
Supersprintin äänet ja muu toiminta on Simonssia parempi.
Mun mielestä m20 koneeseen marteliuksen peltipakosarja+putkisto on aikasta ankee, ihan hirvee teinirassi soundi ja motarilla pitää ajaa peltorit päässä et pystyy olla.
Vähän ohi aiheesta mut onks sopivia takapönttöjä muuta kuin törkeen hintasia Bmw 325iC E36:een, siis kahdella sisääntulolla vai onko kaikki käyttäny Y-putkea välissä? Entä mitkä putkistot on parhaita hinta/laatu suhteelta ja minkä hintaisia, meneekö paljon yli 500 euroo...? Mitä asennus maksaa molemmissa tapauksissa? Ajattelin et jotain vois tehdä kun ei tosta orkkiksesta kuulu mitään...
Tietämätön
Maksaako joku tosiaan lähes 600egee takaäänenvaimentimesta? Kullastako se on kyhätty...?
No en varmasti 600 sataa pelkästä takapöntöstä rupeaisi maksamaan,silkkaa rosvousta tuommonen.Onko kellään kokemusta kun täällä foorumilla oli joskus jonkun firman ilmotus joka tekee noita takapönttöjä(halpoja) ja putkistoja??
ThomasMotorTuningille vaan kärräät autos niin parilla sadalla taitaa tehä koko putkiston vaimentimineen. mulla maksoi takapönttö 25 euroa (3 tuumanen sisään ja 4 tuumanen ulos) 0400 851128 tohon numeroon kun soittelee niin ainakin joku sieltä vastaa joka hoitaa noita hommia, tuosta numerosta itse tilasin vaimentimen. aivan turhaa alkaa maksamaan 600 euroa pelkästä vaimentimesta kun parilla sataa saa koko putkíston vaimentimineen päivineen alle, avaimet käteen periaatteella eli viet auton tonne ja haet pois.
pelkkää hyvää olen kuullu TMT:stä, mutta jos haluat reteillä että vittu mulla on marteelliuksen vittu miljoonan euron putkisto alla niin sen kun ostat sit sieltä. mut kaikki halvimmaks tulee jos itse tai joku kaveris osaa väsätä ja ostat sopivaa putkea ja tilaat TM:ltä vaimentimen/vaimentimet
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
ThomasMotorTuningille vaan kärräät autos niin parilla sadalla taitaa tehä koko putkiston vaimentimineen. mulla maksoi takapönttö 25 euroa (3 tuumanen sisään ja 4 tuumanen ulos) 0400 851128 tohon numeroon kun soittelee niin ainakin joku sieltä vastaa joka hoitaa noita hommia, tuosta numerosta itse tilasin vaimentimen. aivan turhaa alkaa maksamaan 600 euroa pelkästä vaimentimesta kun parilla sataa saa koko putkíston vaimentimineen päivineen alle, avaimet käteen periaatteella eli viet auton tonne ja haet pois.
pelkkää hyvää olen kuullu TMT:stä, mutta jos haluat reteillä että vittu mulla on marteelliuksen vittu miljoonan euron putkisto alla niin sen kun ostat sit sieltä. mut kaikki halvimmaks tulee jos itse tai joku kaveris osaa väsätä ja ostat sopivaa putkea ja tilaat TM:ltä vaimentimen/vaimentimet
Comment