Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita? II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10057
    • KVLA

    Pakkasen aiheuttamia oireita? II

    Entinen pakkaskeskustelu tuli täyteen ja lukotettiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55959

    Jatketaan tällä uudella tarinoita.

    Tänään ajoin mittarille tankkaus aikeissa,mutta se kuuluisa keskuslukituksen tappi bensaluukussa olikin jäätynyt kiinni (tietysti).Ei auttanut "hönkäilyt" luukun rakosesta eikä koputtelutkaan.Ei muuta kuin kotiin ja lämpöä rakosesta lämpöpuhaltimella.Kun luukku sitten aukesi,niin aseöljyä reilusti nappulaan sekä luukun reikään.
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Etulukko oli jäätynyt taas kiinni. Vaihtoöljyt seilaa jossakin kalifornian ja gibraltarin välillä.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Olsberg
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 349
      • Jyväskylä

      #3
      Viimeaikoina on tullut aika paljon ajettua pätkäajoa ja tänään sitten työpaikan pihaan päästyäni tyhjäkäynti vähän heitteli. Sammutin auton ja kurkkasin öljykorkin alle tarkistaakseni majoneesitilanteen. Aika reilusti oli möhnää siellä ja jäähilettäkin hieman. Saas nähdä, jäätyykö huohotin kokonaan kotimatkalla. Munuaiset on tukittu, mutta huohotin on nakumallia.

      Edit. Kävin äsken vähän lämmittelemässä konetta, niin keltainen moottorin vikavalo syttyi kojetauluun. Myös tyhjäkäynti oli epätasaista ja koko auto hytkyi sen tahdissa. Ideoita/vikakoodin lukijoita ja niistä ymmärtäviä?
      Last edited by Olsberg; 20-01-2014, 20:35.
      Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 259
        • jyväskylä

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Entinen pakkaskeskustelu tuli täyteen ja lukotettiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55959

        Jatketaan tällä uudella tarinoita.

        Tänään ajoin mittarille tankkaus aikeissa,mutta se kuuluisa keskuslukituksen tappi bensaluukussa olikin jäätynyt kiinni (tietysti).Ei auttanut "hönkäilyt" luukun rakosesta eikä koputtelutkaan.Ei muuta kuin kotiin ja lämpöä rakosesta lämpöpuhaltimella.Kun luukku sitten aukesi,niin aseöljyä reilusti nappulaan sekä luukun reikään.
        komppaan! juuri äsken e46 sedanin kontissa rähmällään ja kämmenillä lämmitin lukkoa että aukesi. tämä pieni vinkki jollekkin jos tankki tyhjä ja pakko saada ainetta!

        Comment

        • MSam
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 181
          • Länsi-Suomi

          #5
          N52B25 ja kaasuläppärungon jäätyminen.

          Jos olet kärsinyt startin jälkeen (enintään muutaman kilometrin ajon jälkeen) ilmenevästä ominaisuudesta, jonka iDrive näyttävästi julistaa olevan "Engine fault, reduced power", niin luepa tämä viestini, joka tarjoaa todennäköisesti myös sinulle helpon ratkaisun:



          Ominaisuus johtuu olosuhteista ja niiden yhdistelmästä. (Tuosta alkuperäisestä jäi vahingossa pois "kohta d) kastepiste, joka on lähes ulkolämpötilan tasolla, enintään 1-2C alempana") Korjaus on yksinkertainen - pidä moottorin ollessa kylmänä risteyksissä (tai alaspäin vaihtaessasi) kierroksia yli 1000 rpm ja matka jatkuu.

          Itse kärsin tästä 4 viimeistä talvea, kunnes viime viikolla pitkän pähkäilyn ja pohdinnan jälkeen tulin koittaneeksi kohotettuja kierroksia pysähtyessäni risteyksiin. Problem solved.
          E60 523i

          E10 kiitos ei.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #6
            Originally posted by MSam View Post
            N52B25 ja kaasuläppärungon jäätyminen.

            Jos olet kärsinyt startin jälkeen (enintään muutaman kilometrin ajon jälkeen) ilmenevästä ominaisuudesta, jonka iDrive näyttävästi julistaa olevan "Engine fault, reduced power", niin luepa tämä viestini, joka tarjoaa todennäköisesti myös sinulle helpon ratkaisun:



            Ominaisuus johtuu olosuhteista ja niiden yhdistelmästä. (Tuosta alkuperäisestä jäi vahingossa pois "kohta d) kastepiste, joka on lähes ulkolämpötilan tasolla, enintään 1-2C alempana") Korjaus on yksinkertainen - pidä moottorin ollessa kylmänä risteyksissä (tai alaspäin vaihtaessasi) kierroksia yli 1000 rpm ja matka jatkuu.

            Itse kärsin tästä 4 viimeistä talvea, kunnes viime viikolla pitkän pähkäilyn ja pohdinnan jälkeen tulin koittaneeksi kohotettuja kierroksia pysähtyessäni risteyksiin. Problem solved.
            Käytäppä auki se kaasuläppä ja putsaa läpän ympäristö. saatat yllättyä kuinka paskainen VOI olla kaasuläppä N sarjan moottorissa. Eli todennäköisesti tuo kertynyt paska ja jäätynyt vesi tekee jumitilan ao. läpälle
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • MSam
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 181
              • Länsi-Suomi

              #7
              Originally posted by e46touring View Post
              Käytäppä auki se kaasuläppä ja putsaa läpän ympäristö. saatat yllättyä kuinka paskainen VOI olla kaasuläppä N sarjan moottorissa. Eli todennäköisesti tuo kertynyt paska ja jäätynyt vesi tekee jumitilan ao. läpälle
              Totesin aika suorasti, että on turha viedä autoa huoltoon. Olisin voinut toki kertoa, että:

              Kun tämä ominaisuus iski 1. kerran (auton ollessa hiukan alle 50tkm ajettu), niin menin tietysti marmorille huoltoon ja em. puhdistusoperaatio suoritettiin. Huoltolasku on vieläkin tallessa. Karstaa oli "vähän", mutta kuitenkin. Puhdistuksen jälkeen ei mennyt kuin pari viikkoa, niin ominaisuus iski uudelleen. Ei todellakaan ole selitettävissä, että bensiinimoottorin imupuoli karstoittuu alle kuukauden ajossa niin paljon, että se pitäisi käyttää huollossa.

              Säännöllisesti olen käyttänyt useamman tankillisen V-Poweria, jonka pitäisi puhdistaa kone uuden veroiseksi jne. Muun ajan käytän vain E5:sta, eli polttoainekin on käytännössä lähellä parasta, mitä saatavissa on.

              Kyse ei ole karstoittumisesta, vaan siitä, että moottorin talvitestaus on suoritettu huonosti/vajaavaisesti. Ääriolosuhteet ovat jääneet kerta kaikkiaan testaamatta. Ruotsin tai Suomen Lapissa tällaisia kelejä ei ole kovinkaan usein - pitäisi olla sekä todella kylmää, kosteaa ja ilmanpainekin korkealla. Nämä yhdistettynä lähellä olevaan kastepisteeseen viimeistelevät bingorivin. Oireita ei ole enää vaikkapa maaliskuussa, kun lounaisen rannikon meri on saanut jään ja kosteus ei pääse samalla tavalla mantereelle.

              Jos moottori olisi rakennettu niin, että se pitää puhdistaa karstasta alle kuukauden välein, niin se tuskin toimisi muutenkaan normaali käytössä edes kokonaista huoltoväliä.

              Väitän, että minulla on niin tarkat datat olosuhteista, ettei tässä ole erehtymisen mahdollisuutta. Toki, ehkä herkkyys pienenisi, jos kaasuläppärungon vaihtaisi kerran kaksi vuodessa uuteen, mutta siinä tapauksessa moinen olisi tullut kirjata huolto-ohjelmaan myös.

              Mutta mikä tärkeintä - käyttämällä kohotettuja kierroksia koko show'lta välttyy. Oli sitten kaasuläppärungossa vähän, ei yhtään tai vähän enemmän karstaa.
              Last edited by MSam; 20-01-2014, 23:56. Reason: Typo
              E60 523i

              E10 kiitos ei.

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #8
                [QUOTE=MSam;3240802]Totesin aika suorasti, että on turha viedä autoa huoltoon. Olisin voinut toki kertoa, että:

                Kun tämä ominaisuus iski 1. kerran (auton ollessa hiukan alle 50tkm ajettu), niin menin tietysti marmorille huoltoon ja em. puhdistusoperaatio suoritettiin. Huoltolasku on vieläkin tallessa. Karstaa oli "vähän", mutta kuitenkin. Puhdistuksen jälkeen ei mennyt kuin pari viikkoa, niin ominaisuus iski uudelleen. Ei todellakaan ole selitettävissä, että bensiinimoottorin imupuoli karstoittuu alle kuukauden ajossa niin paljon, että se pitäisi käyttää huollossa.

                QUOTE]

                N52 N53 yms N koneet ovat TODELLA hyviä ja nopeita sotkemaan kaasuläppänsä kun termarit ovat rikki ts. kylmänä käy ja tunkee EGR:n kautta pakokaasu moskaa imupuolelle juurikin kaasuläpän kohdalle johon ilmavirta levittää sen sopivasti. tähän liittyy myös se imuventtiilien sotkeminen

                Onko koneidesi termarin kunnosta tietoa ? ts. toimiiko kaikki 4 lämpötila aluetta ?
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • MSam
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 181
                  • Länsi-Suomi

                  #9
                  Originally posted by e46touring View Post
                  N52 N53 yms N koneet ovat TODELLA hyviä ja nopeita sotkemaan kaasuläppänsä kun termarit ovat rikki ts. kylmänä käy ja tunkee EGR:n kautta pakokaasu moskaa imupuolelle juurikin kaasuläpän kohdalle johon ilmavirta levittää sen sopivasti. tähän liittyy myös se imuventtiilien sotkeminen

                  Onko koneidesi termarin kunnosta tietoa ? ts. toimiiko kaikki 4 lämpötila aluetta ?
                  Lämpenee nopeasti, antaa lämmintä ilmaa (myös liki -30C keleillä, mitä edelliset 4 talvea olivat) ja vikakoodeja ei ole ollut, tätä läppää lukuunottamatta.

                  Kierroslukumittarin "keltainen alue" (ts. viivoitus) nousee sinne karkeasti 6250 rpm paikkeille, eli muistaakseni kolme (3) viivaa jää näkyviin, kun kone on lämmennyt. Kulutus ja päästöt (katsastuksessa) ovat myös kaikki erittäin kohdallaan.
                  E60 523i

                  E10 kiitos ei.

                  Comment

                  • Viljanteri
                    Newbiemmer
                    • Dec 2013
                    • 10
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by nevari View Post
                    komppaan! juuri äsken e46 sedanin kontissa rähmällään ja kämmenillä lämmitin lukkoa että aukesi. tämä pieni vinkki jollekkin jos tankki tyhjä ja pakko saada ainetta!
                    Huoh, juuri itse olin tankille menossa E81:lläni ja ei auennut ei. Kolkuttelin ja yritin avata siinä onnistumatta. Pitänee töistä päästessä kotona kokeilla josko sulaisi eukon föönillä / lämpimällä vesipussilla.

                    Vitti kun piti käyttää auto lauantaina pestävänä...

                    Comment

                    • Gemmi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 3355
                      • Espoo

                      #11
                      Nonni, nyt se sitten tekisen mitä tavallaan vähän odottanukki. 2päivää nurkka ajoo ja akku kyykähti=kaapeleilla käyntiin. Empä taidakkaa heti sammuttaa kun töihin pääsi, antaa latautua tunnin ainakin. yleensä tullu ajettua se 50km yhteen suunaan niin sinä aikana kerenny mukavasti aina latautuun, toisin kun nytten parina päivänä 10km päivässä ollu vaan ajoo.

                      Comment

                      • Jolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2556
                        • Virolahti

                        #12
                        Originally posted by Gemmi View Post
                        Nonni, nyt se sitten tekisen mitä tavallaan vähän odottanukki. 2päivää nurkka ajoo ja akku kyykähti=kaapeleilla käyntiin. Empä taidakkaa heti sammuttaa kun töihin pääsi, antaa latautua tunnin ainakin. yleensä tullu ajettua se 50km yhteen suunaan niin sinä aikana kerenny mukavasti aina latautuun, toisin kun nytten parina päivänä 10km päivässä ollu vaan ajoo.
                        Kyllä melkein sanoisin et jotaan feelua on akussa tms. Omalla kielillä huristeltiin 3vko 10krt/vko 6km työmatkaa ja ei starttiongelmia.
                        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                        PM tavoittaa, puhelimella ei.

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Jolli View Post
                          Kyllä melkein sanoisin et jotaan feelua on akussa tms. Omalla kielillä huristeltiin 3vko 10krt/vko 6km työmatkaa ja ei starttiongelmia.
                          Voi olla. taikka sitten unohdin jotain päälle yöks. Selviää huomen aamulla että tartteeko kaapeleihin turvautua.

                          Edit: tai oikeestaan työpäivän jälkeen jo.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by MSam View Post
                            Säännöllisesti olen käyttänyt useamman tankillisen V-Poweria, jonka pitäisi puhdistaa kone uuden veroiseksi jne. Muun ajan käytän vain E5:sta, eli polttoainekin on käytännössä lähellä parasta, mitä saatavissa
                            Nyt on pakko kirjoittaa tähän väliin että V-poweri on nykyään tavallista ysikasia jossa on jotain lisäaineita joista shell tai siis st1 ei kerro.

                            Muutenkin E10 palaa vähemmän karstaisesti kuin E5, joka lienee tuon uuden litkun ainoa hyvä puoli. Eli paras mahdollinen lienee tässä tapauksessa huono.

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2553
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Sigun patongin takaluukun kaasujouset eivät jaksa nostaa luukkua täysin ylös suunnilleen -12°C alaspäin. Aina tätä ei muista ja nyt on lyöty pää talven kunniaksi 1. kertaa kunnolla. Harmittaa.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎