Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita? II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #16
    kokeilin kepillä jäätä ja kävin pesemässä eilen auton ulkona it-pesupaikassa, mittari näytti -14.

    luulin että aamulla turha yrittää töihin lähteä, kun ei ole edes tolppapaikkaa, mutta kaikki ovet aukesi nätisti eikä mitään muutakaan ongelmia, pl. takaikkunat ei auennut aluksi..

    kun ei ollut edes mitään rättiä mukana millä olis voinut kuivata tiivisteet ym, pari mäkkärin paperia löytyi jolla vähän pyyhkäisin.

    on se tuo mese semmone. termarin ku vaihtais nii ehkä sisälläkin pärjäis paremmin, muita pakkasen "oireita" ei ole
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      #17
      Pahoittelen että kysyn bmw foorumilla tästä mutta en nyt halua kääntää takkia ja lähtä fiiattiklubeille kyselemään..

      Taloudessa toisena kulkineena tommonen -06 mallinen Fiat Stilo,1400cc+6gang manual,ja sen kanssa alkaa olee järki kohta loppu.

      Alkoi oireilemaan jo pikkupakkasillakin seuraaavanlaisesti:
      Lämpeää pirun hitaasti niin moottori kuin sisätilatkin,parin asteen pakkasella jo "kalseaa".
      Vaihtolistalle meni termostaatti ja nesteet siinä samalla.

      -Uusi 87c termari paikoilleen,nesteet ja ilmaus. Ei apua silti Moottori käy kylmänä ja lämpömittari ei nouse normaliin käyntilämpöön myöskään syyläriin menevä letku ei tuu kuumaks kunnolla.

      -TODETTU että ei voi olla kun viallinen tuo juuri vaihdettu termari,varmuuden vuoksi vaihdan vielä toisen kerran tuon uuteen (kyseessä on kuitenkin motonet 15€ osa jossa saattaa olla maanantaikappaleita) koska oireet ei täsmää mihinkää muuhun kuin vialliseen termostaattiin,vaihto,ilmaus ja sama kylmänä olo jatkuu silti.

      -VAIHDETAAN sitten vielä jakopäässä oleva vesipumppu,hihna,kiristin samaan rytäkkään.
      Josko neste lähtis nyt liikkumaan ja alkais kajuutta lämpeämään.
      Vaan ei lämpene perkele kuuma italiatar pohjolassa vaikka teoriassa kaikki on vaihdettu uuteen mikä voi vaikuttaa asiaan.

      Laitan nyt vielä checlistin tähä lopuks jos jollakulla on antaa vihiä/kokemusta tommosen vehkeen kanssa samasta vaivasta,viime talvena kyl toimi hyvin lämppärit jnejne.

      OIRE
      -ei lämpeä moottori normaaliin käyntilämpötilaan,ei riitä lämmityslaitteelle kunnolla kuumaa nestettä lämpömittarin mukaan nousee tunnin käytön jälkeen ekaan neljännekseen ajossa,paikallaan neulan saa puoliväliin mutta kun antaa kierroksia lämmöt "romahtaa" alas. Sisäpuhallus kulkee käsi kädessä moottorin lämpötilan kanssa.
      -bensaa menee yhtä paljon ku tolla veekasilla ku kone käy kylmänä kokoajan.

      KORJATTUA JO
      -Uusi termostaatti,87c
      -Uusi vesipumppu
      -Oikeat nesteet ja oikein ilmattu
      -Lämpömittarin anturi ehjä
      -Varmistettu että neste kiertää moottorissa kyllä
      -Eilen otin viimeisen oljenkorren ja laitoin syylärin eteen koko alalle pahvia mutta ei tuntunu sekään auttavan että moottori pysyisi edes normaalissa käyntilämpötilassa.
      -Jäähdytysneste ei katoa eikä säiliöön tule myöskään pakokaasua

      Alkaa loppumaan järki ton vehkeen kanssa..
      -20 pakkasta ja koko keula on tukittu niin että normaalisti pitäisi jo keittää vaikka ois enemmänki pakkasta,niin silti ei lämpeä ei millään.

      Onko kellään mitään mitä veikata seuraavaks:think
      Kansipahvi jos ois niin luulis sen tekevän painetta kiertoon tai päästävän nestettä öljyn sekaan..
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • Gemmi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 3355
        • Espoo

        #18
        Kuali se akku sittenki. tilipäivään asti kaapelit+100A ja 55A akku takarontissa varalla. Ei nekään missään hyvässä kunnossa ole, mutta ompahan ainaki sen verran jytkyä että käyntiin saa tiukanpaikan tullen.

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #19
          Originally posted by väiski525 View Post
          kokeilin kepillä jäätä ja kävin pesemässä eilen auton ulkona it-pesupaikassa, mittari näytti -14.

          luulin että aamulla turha yrittää töihin lähteä, kun ei ole edes tolppapaikkaa, mutta kaikki ovet aukesi nätisti eikä mitään muutakaan ongelmia, pl. takaikkunat ei auennut aluksi..

          kun ei ollut edes mitään rättiä mukana millä olis voinut kuivata tiivisteet ym, pari mäkkärin paperia löytyi jolla vähän pyyhkäisin.

          on se tuo mese semmone. termarin ku vaihtais nii ehkä sisälläkin pärjäis paremmin, muita pakkasen "oireita" ei ole
          Juu, on se Mersu vaan semmonen Jumalauto ettei ikinä oo mistään vioista kuultukaan...
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16362
            • Leppävirta

            #20
            Originally posted by Osku View Post
            Pahoittelen että kysyn bmw foorumilla tästä mutta en nyt halua kääntää takkia ja lähtä fiiattiklubeille kyselemään..

            Taloudessa toisena kulkineena tommonen -06 mallinen Fiat Stilo,1400cc+6gang manual,ja sen kanssa alkaa olee järki kohta loppu.

            Alkoi oireilemaan jo pikkupakkasillakin seuraaavanlaisesti:
            Lämpeää pirun hitaasti niin moottori kuin sisätilatkin,parin asteen pakkasella jo "kalseaa".
            Vaihtolistalle meni termostaatti ja nesteet siinä samalla.

            -Uusi 87c termari paikoilleen,nesteet ja ilmaus. Ei apua silti Moottori käy kylmänä ja lämpömittari ei nouse normaliin käyntilämpöön myöskään syyläriin menevä letku ei tuu kuumaks kunnolla.

            -TODETTU että ei voi olla kun viallinen tuo juuri vaihdettu termari,varmuuden vuoksi vaihdan vielä toisen kerran tuon uuteen (kyseessä on kuitenkin motonet 15€ osa jossa saattaa olla maanantaikappaleita) koska oireet ei täsmää mihinkää muuhun kuin vialliseen termostaattiin,vaihto,ilmaus ja sama kylmänä olo jatkuu silti.

            -VAIHDETAAN sitten vielä jakopäässä oleva vesipumppu,hihna,kiristin samaan rytäkkään.
            Josko neste lähtis nyt liikkumaan ja alkais kajuutta lämpeämään.
            Vaan ei lämpene perkele kuuma italiatar pohjolassa vaikka teoriassa kaikki on vaihdettu uuteen mikä voi vaikuttaa asiaan.

            Laitan nyt vielä checlistin tähä lopuks jos jollakulla on antaa vihiä/kokemusta tommosen vehkeen kanssa samasta vaivasta,viime talvena kyl toimi hyvin lämppärit jnejne.

            OIRE
            -ei lämpeä moottori normaaliin käyntilämpötilaan,ei riitä lämmityslaitteelle kunnolla kuumaa nestettä lämpömittarin mukaan nousee tunnin käytön jälkeen ekaan neljännekseen ajossa,paikallaan neulan saa puoliväliin mutta kun antaa kierroksia lämmöt "romahtaa" alas. Sisäpuhallus kulkee käsi kädessä moottorin lämpötilan kanssa.
            -bensaa menee yhtä paljon ku tolla veekasilla ku kone käy kylmänä kokoajan.

            KORJATTUA JO
            -Uusi termostaatti,87c
            -Uusi vesipumppu
            -Oikeat nesteet ja oikein ilmattu
            -Lämpömittarin anturi ehjä
            -Varmistettu että neste kiertää moottorissa kyllä
            -Eilen otin viimeisen oljenkorren ja laitoin syylärin eteen koko alalle pahvia mutta ei tuntunu sekään auttavan että moottori pysyisi edes normaalissa käyntilämpötilassa.
            -Jäähdytysneste ei katoa eikä säiliöön tule myöskään pakokaasua

            Alkaa loppumaan järki ton vehkeen kanssa..
            -20 pakkasta ja koko keula on tukittu niin että normaalisti pitäisi jo keittää vaikka ois enemmänki pakkasta,niin silti ei lämpeä ei millään.

            Onko kellään mitään mitä veikata seuraavaks:think
            Kansipahvi jos ois niin luulis sen tekevän painetta kiertoon tai päästävän nestettä öljyn sekaan..
            En tunne noita italiattaria sen paremmin kuin ranskattariakaan, mutta muuten vastaavat oireet oli Renault Cliossa mulla paitsi että lämmöt nousi normaaliin, ei vaan silti puhaltanut lämmintä. Vaihtui niin ikään termari/vesipumppu ja keula oli pahvitettu. Epäilys jäi että kenno vika. Mutta siihen loppui mielenkiinto ja myin tuollaisenaan pois auton.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              #21
              Originally posted by Haju69 View Post
              En tunne noita italiattaria sen paremmin kuin ranskattariakaan, mutta muuten vastaavat oireet oli Renault Cliossa mulla paitsi että lämmöt nousi normaaliin, ei vaan silti puhaltanut lämmintä. Vaihtui niin ikään termari/vesipumppu ja keula oli pahvitettu. Epäilys jäi että kenno vika. Mutta siihen loppui mielenkiinto ja myin tuollaisenaan pois auton.
              Kyllä tuokin on ollu lähössä jo pitemmän aikaa mutta on avokin äitipuolen auto niin ei oo raaskinu "luopua" kun ei tuo ole itse hankittu.
              Just pukkas viestiä et alkaa olee lämmin 180km matkan jälkee

              Se on kait nöyrryttävä ja vielä se lämmityslaite itsessään tutkittava...
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #22
                Jos lämmöt romahtaa kierroksia antaessa, syyläriinhän se lämpö silloin menee = termostaatti vuotaa. Muita vaihtoehtoja ei oikein ole, mistään muualta kuin syyläristä se lämpömäärä ei hetkessä katoa.

                CDI-Mersuissa samaa ongelmaa uusilla orkkis-termareilla, korjaustapa on laittaa vesiletkuun orkkistermarin jälkeen 300-sarjan volvon termostaatti, siis letkun sisään.
                Lämpiää kuin isokoneinen bensa-auto...

                Kokeile syylärin letkuja, kun kone on lämmin, ja joku polkaisee kierroksia. Veikkaisin, että lämpiää letku(t).

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Originally posted by Osku View Post
                  Pahoittelen että kysyn bmw foorumilla tästä mutta en nyt halua kääntää takkia ja lähtä fiiattiklubeille kyselemään..

                  Taloudessa toisena kulkineena tommonen -06 mallinen Fiat Stilo,1400cc+6gang manual,ja sen kanssa alkaa olee järki kohta loppu.

                  Alkoi oireilemaan jo pikkupakkasillakin seuraaavanlaisesti:
                  Lämpeää pirun hitaasti niin moottori kuin sisätilatkin,parin asteen pakkasella jo "kalseaa".
                  Vaihtolistalle meni termostaatti ja nesteet siinä samalla.

                  -Uusi 87c termari paikoilleen,nesteet ja ilmaus. Ei apua silti Moottori käy kylmänä ja lämpömittari ei nouse normaliin käyntilämpöön myöskään syyläriin menevä letku ei tuu kuumaks kunnolla.

                  -TODETTU että ei voi olla kun viallinen tuo juuri vaihdettu termari,varmuuden vuoksi vaihdan vielä toisen kerran tuon uuteen (kyseessä on kuitenkin motonet 15€ osa jossa saattaa olla maanantaikappaleita) koska oireet ei täsmää mihinkää muuhun kuin vialliseen termostaattiin,vaihto,ilmaus ja sama kylmänä olo jatkuu silti.

                  -VAIHDETAAN sitten vielä jakopäässä oleva vesipumppu,hihna,kiristin samaan rytäkkään.
                  Josko neste lähtis nyt liikkumaan ja alkais kajuutta lämpeämään.
                  Vaan ei lämpene perkele kuuma italiatar pohjolassa vaikka teoriassa kaikki on vaihdettu uuteen mikä voi vaikuttaa asiaan.

                  Laitan nyt vielä checlistin tähä lopuks jos jollakulla on antaa vihiä/kokemusta tommosen vehkeen kanssa samasta vaivasta,viime talvena kyl toimi hyvin lämppärit jnejne.

                  OIRE
                  -ei lämpeä moottori normaaliin käyntilämpötilaan,ei riitä lämmityslaitteelle kunnolla kuumaa nestettä lämpömittarin mukaan nousee tunnin käytön jälkeen ekaan neljännekseen ajossa,paikallaan neulan saa puoliväliin mutta kun antaa kierroksia lämmöt "romahtaa" alas. Sisäpuhallus kulkee käsi kädessä moottorin lämpötilan kanssa.
                  -bensaa menee yhtä paljon ku tolla veekasilla ku kone käy kylmänä kokoajan.

                  KORJATTUA JO
                  -Uusi termostaatti,87c
                  -Uusi vesipumppu
                  -Oikeat nesteet ja oikein ilmattu
                  -Lämpömittarin anturi ehjä
                  -Varmistettu että neste kiertää moottorissa kyllä
                  -Eilen otin viimeisen oljenkorren ja laitoin syylärin eteen koko alalle pahvia mutta ei tuntunu sekään auttavan että moottori pysyisi edes normaalissa käyntilämpötilassa.
                  -Jäähdytysneste ei katoa eikä säiliöön tule myöskään pakokaasua

                  Alkaa loppumaan järki ton vehkeen kanssa..
                  -20 pakkasta ja koko keula on tukittu niin että normaalisti pitäisi jo keittää vaikka ois enemmänki pakkasta,niin silti ei lämpeä ei millään.

                  Onko kellään mitään mitä veikata seuraavaks:think
                  Kansipahvi jos ois niin luulis sen tekevän painetta kiertoon tai päästävän nestettä öljyn sekaan..
                  En viasta tiedä, mutta perkeleen kylmä auto tuollainen on. Tai ainakin 1.6l farmari.
                  Pystyykö tuohon asentamaan termaria väärin päin ja voisiko se aueta sen jälkeen itsellään?

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7547
                    • Kotona

                    #24
                    Pientä kehua voi bemulle antaa. Auto seisoi lähes viikon -20 asteen pakkasessa parkissa ja vastoin odottamuksia hörähtikin heti ykkösellä käyntiin. Vieressä elvytettiin VW:tä ja Alfaa...
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                    -

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Sukulaisella oli autosta akku kyykännyt niin piti käydä pelastamassa. Uudella boschilla hörähtää nyt nätisti käymään. On muuten akut aivan saatanan kalliita nykyisin Bosch S5 63Ah 99,90€ .
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • addee
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 130
                        • Mikkeli

                        #26
                        Itelläkin kyykkäs akku ekoilla pakkasilla ja tuli hommattua Eurogloben 100Ah akku. 100e siitä piti köyhtyä, mielestäni suht halpa.
                        Neloskoneen arkinen rahina

                        Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                        +4 kulkuneuvoa

                        Comment

                        • Paul 74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1386
                          • Ulvila

                          #27
                          Itte köyhdyin Snaiderin sama kokosest 109 euroo ku oli unohtunu 10 euron asiakas alennus Motonetis Vikoihin ni ei taida mennä kaikki ovet lukkoon ku kokeilin kioskin pihas :think Kuka tommost ryjää viittis ees pöllikään
                          "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                          Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                          Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Viljanteri View Post
                            Huoh, juuri itse olin tankille menossa E81:lläni ja ei auennut ei. Kolkuttelin ja yritin avata siinä onnistumatta. Pitänee töistä päästessä kotona kokeilla josko sulaisi eukon föönillä / lämpimällä vesipussilla.

                            Vitti kun piti käyttää auto lauantaina pestävänä...
                            Kaikissa BMW:ssä mitä osaluetteloa on tullut selattua on tankin luukulle pakkolaukaisin eli vihreä hätäavausnappi takakontissa tankin puolella.

                            Myös E81, osa 6: KLIK. Sivulla 221 tässä jenkki- Owner's Handbookissa: KLIK.

                            Sedan-mallin E46:sta et saa edes oikean puolen takakontin verhoilua kokonaan irti ilman että irroittaa laukaisunapin.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10055
                              • KVLA

                              #29
                              Estä ikkunoiden huurtuminen suolalla!

                              Tälläseen juttuun törmäsin.Onko kukaan kokeillut?

                              "Sekoita 1,5 dl vettä ruokalusikallinen suolaa. Pyyhi autosi ikkunat sitten sisäpuolelta suolavedellä. Suola estää kosteuden tarttumista lasiin, jolloin lasit eivät pääse huurtumaan."

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Ikkunoiden sisältä huurtumisesta pääsee eroon kun kovemmilla pakkasilla pitää ovia auki pidemmän ajolenkin päätteeksi. Kuiva pakkasilma kuivattaa sisältä kosteuden nopeasti pois.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎