Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaatista manuaaliin???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haapja
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 42

    automaatista manuaaliin???

    Joo eli rupesin tossa miettimään et minkälainen homma olis vaihtaa e36 325ia:han manuaali loota??
    mitä osaa tarttis ja onnistuuko se kuinka kivuttomasti???
  • Damien83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 527
    • Seinäjoki

    #2
    Tarvitset loodan, siirtovivut ja kepin

    Jos tuota tarvitsee erikseen kysyä, suosittelen että viet jonnekin "pikkupajalle" että he vaihtavat askin ja muutkin vivut.

    Jos automaatti-lootasi toimii hyvin, ei vaihto ole mielestäni kovinkaan järkevää, mutta jos se tomaatti nyt mielestäsi niin kauhea tosiaan on niin eikun vaihtamaa.

    Comment

    • haapja
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 42

      #3
      niin ku kyselin yhestä liikkeestä mikä tekee muutostöitä bemuihin niin ne puhu jotain vauhtipöyrästä!!!olisko se sitten kevyempi...raskaampi...tai jotai!?!???en mä tiiä?

      Comment

      • ropo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 648

        #4
        Kyllä siihen laatikon, siirtovipujen ja kepin lisäksi tarvitsee vauhtipyörän ja kytkin systeemin (paineasetelman, levyn polkimen, sylinterit ym.) Joskus oli puhetta että peräkin voi mennä vaihtoon.
        Automaatissa vauhtipyörä on huomattavati kevyempi koska turbiini toimii siinä oikeastaan vauhtipyöränä.
        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Niin siis automaattilootassa ei ole mitään vauhtipyörää vaan vetolevy, joka on asetelman ja levyn lisäksi vaihdettava vauhtipyörään. Samalla vaihtoon meneen jarrupoljin ja kytkinsysteemit/putket poljin ja työsylintereineen täytyy asentaa. Käsittääkseni kardaani ja vaihdelaatikon alapalkki kuuluu myös vaihdettavien listaan. Kaikki automaatin ohjaukset, jäähdytykset, ym. pitää poistaa. Perä pitää myös vaihtaa jos haluaa manualimallin välitykset. Manualin vivustot, keskikonsoli vielä "pikkuhiluina" päälle. Voi kannattaa myydä koko kiesi ja ostaa manuali. Ainakin rahallisesti jos vaihdettavan osakasan lisäksi työ teetetään ylkopuolisessa firmassa 50-80e/tunti. Ei kannata tuoda kaupasta perunapussia jos ostoslistassa lukee kilo porkkanoita...

          Comment

          • rjkl
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 104

            #6
            Muutama vuos sitteen kyselin tuota samaa asiaa vanhaan pontiaciin automaatin. Hinta oli 3500 euroo. Siihen sisälty jopa uusi keskikonsolikin. Vanha laatikko piti antaa vaihdossa. Kyllä tuolla vaihdon hinnalla kunnostaa kyllä automaatti lootaa jo hyvin pitkälle

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tuossa yksi automaatista manuaaliksi konversio niin saat vähän osviittaa hommasta.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • jussituning
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 169
                • Ruukki

                #8
                Itse kyllä vaihtaisin juuri päinvastoin,on niin messevä ajella tomaatilla...
                Chevy 2500 6,5td
                Chevy Astro 3.0 td

                Comment

                • tatu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 77
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Damien83

                  Jos tuota tarvitsee erikseen kysyä, suosittelen että viet jonnekin "pikkupajalle" että he vaihtavat askin ja muutkin vivut.
                  Mä sen sijaan suosittelen että menet autokauppaan ja vaihdat autosi manuaaliin...
                  ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
                  EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    ...kannatetaan ehdottomasti...

                    Comment

                    • haapja
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 42

                      #11
                      kiitoksia kaikille vastanneille!joo ei tuo askin vaihto nyt mikään välttämättömyys oo, mut ajattelin kysyy "ammattilaisilta" ensi vähä tietoo ennen ku rupee suunnittelemaan!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎