Joo eli rupesin tossa miettimään et minkälainen homma olis vaihtaa e36 325ia:han manuaali loota??
mitä osaa tarttis ja onnistuuko se kuinka kivuttomasti???
Jos tuota tarvitsee erikseen kysyä, suosittelen että viet jonnekin "pikkupajalle" että he vaihtavat askin ja muutkin vivut.
Jos automaatti-lootasi toimii hyvin, ei vaihto ole mielestäni kovinkaan järkevää, mutta jos se tomaatti nyt mielestäsi niin kauhea tosiaan on niin eikun vaihtamaa.
niin ku kyselin yhestä liikkeestä mikä tekee muutostöitä bemuihin niin ne puhu jotain vauhtipöyrästä!!!olisko se sitten kevyempi...raskaampi...tai jotai!?!???en mä tiiä?
Kyllä siihen laatikon, siirtovipujen ja kepin lisäksi tarvitsee vauhtipyörän ja kytkin systeemin (paineasetelman, levyn polkimen, sylinterit ym.) Joskus oli puhetta että peräkin voi mennä vaihtoon.
Automaatissa vauhtipyörä on huomattavati kevyempi koska turbiini toimii siinä oikeastaan vauhtipyöränä.
Niin siis automaattilootassa ei ole mitään vauhtipyörää vaan vetolevy, joka on asetelman ja levyn lisäksi vaihdettava vauhtipyörään. Samalla vaihtoon meneen jarrupoljin ja kytkinsysteemit/putket poljin ja työsylintereineen täytyy asentaa. Käsittääkseni kardaani ja vaihdelaatikon alapalkki kuuluu myös vaihdettavien listaan. Kaikki automaatin ohjaukset, jäähdytykset, ym. pitää poistaa. Perä pitää myös vaihtaa jos haluaa manualimallin välitykset. Manualin vivustot, keskikonsoli vielä "pikkuhiluina" päälle. Voi kannattaa myydä koko kiesi ja ostaa manuali. Ainakin rahallisesti jos vaihdettavan osakasan lisäksi työ teetetään ylkopuolisessa firmassa 50-80e/tunti. Ei kannata tuoda kaupasta perunapussia jos ostoslistassa lukee kilo porkkanoita...
Muutama vuos sitteen kyselin tuota samaa asiaa vanhaan pontiaciin automaatin. Hinta oli 3500 euroo. Siihen sisälty jopa uusi keskikonsolikin. Vanha laatikko piti antaa vaihdossa. Kyllä tuolla vaihdon hinnalla kunnostaa kyllä automaatti lootaa jo hyvin pitkälle
kiitoksia kaikille vastanneille!joo ei tuo askin vaihto nyt mikään välttämättömyys oo, mut ajattelin kysyy "ammattilaisilta" ensi vähä tietoo ennen ku rupee suunnittelemaan!
Comment