Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 523 ja happitunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMP
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 10

    BMW 523 ja happitunnistin

    moro

    Ongelma on ko. auton (vm 96) happitunnistin, joka on tullut tiensä päähän. KL-osassa
    tilauskamaa 3 viikon toimitusajalla Saksasta ja Laakkosella 209 eur. Onko tietoa Motonetin tarjoamasta anturista, käykö se?
    Lainaus sivulta:
    523/528 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . . . . . . . 28-3420 99.00 ???

    Kl:lta löytyi hyllystä vain vuodesta 98 alkaen. Tässä on varmaan eroa 96:een?

    t. Tuomo
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Mulla meni Lambda asiat noin, auttaakohan yhtään?

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by TMP
      moro

      Ongelma on ko. auton (vm 96) happitunnistin, joka on tullut tiensä päähän. KL-osassa
      tilauskamaa 3 viikon toimitusajalla Saksasta ja Laakkosella 209 eur. Onko tietoa Motonetin tarjoamasta anturista, käykö se?
      Lainaus sivulta:
      523/528 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . . . . . . . 28-3420 99.00 ???

      Kl:lta löytyi hyllystä vain vuodesta 98 alkaen. Tässä on varmaan eroa 96:een?

      t. Tuomo
      Käy tuo Motonetin anturi siihen, se vaan on sellainen "yleis"mallinen, jossa on anturi ja n. 10 cm pätkät piuhaa. Vanhasta anturista otetaan otetaan sitten se liitin ja sopivan pätkä piuhaa ja liitetään tohon. Ite laitoin tollasen viime syksynä paikalleen ja hyvin on pelannut . Ja itse asiassa toi Motonetin anturi oli saman valmistajan tekemä kuin toi orkkiskin (NTK = NGK), siitä vain puuttui BMW/Siemens-merkit. Noita lambdojahan sitten on tuossa autossa kaksi kappaletta, joten jollain konstilla täytyy sitten todeta kumpi niistä on pimeenä ..
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • juhape
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 321
        • Pieksämäki

        #4
        Ennenkuin lambdan vaihtaa niin kannattaa kokeilla polttaa siitä noet sun muut paskat pois.
        Anturi irti autosta ja yleimittari kiinni joko maapiuhan tai rungon ja sen signaalipiuhan väliin. Sitten esim. toholla lämpöä siihen anturiin sen verran että rupeaa pää punottamaaan (sen anturin, ei asentajan).
        Nyt jos volttimittari alkaa näyttämään jännitettä niin anturi on vielä hengissä.

        Tämä ei välttämättä aina toimi mutta eipä siinä mitään menetä.Viimeksi pari kuukautta sitten kaverin volvosta saatiin lambda henkiin tällä konstilla.
        Ennen putsausta lambdan valo paloi eikä auttanut nollaukset akun kenkä irti mutta tämän toimenpiteen jälkeen rupes pelaamaan.
        -BMW 530d Touring -14 LCI
        -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
        -Zetor 6245-89
        -David Brown 996 -76
        -MF 35 -58
        -Tunturi Super Sport -85
        -Tunturi Super Sport -77

        Comment

        • mabo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 499
          • Turku

          #5
          Originally posted by TMP
          moro

          Ongelma on ko. auton (vm 96) happitunnistin, joka on tullut tiensä päähän. KL-osassa
          tilauskamaa 3 viikon toimitusajalla Saksasta ja Laakkosella 209 eur. Onko tietoa Motonetin tarjoamasta anturista, käykö se?
          Lainaus sivulta:
          523/528 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . . . . . . . 28-3420 99.00 ???

          Kl:lta löytyi hyllystä vain vuodesta 98 alkaen. Tässä on varmaan eroa 96:een?

          t. Tuomo
          multa sais tollasen anturin...
          Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
          Nyk. E34 525ia
          Ex. E30 320tic

          Comment

          • TMP
            Newbiemmer
            • Jan 2005
            • 10

            #6
            Lambdan vaihdolla päästöt tuli kuntoon. Järkyttävä 4.5%:n häkä meni
            jonnekin 0.001% tai liki nollaan ja palamattomat hiilivedyt 3-4 PPM.
            Thänks Mabo kun sain lambdan nopeasti.

            Comment

            • mabo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 499
              • Turku

              #7
              Originally posted by TMP
              Lambdan vaihdolla päästöt tuli kuntoon. Järkyttävä 4.5%:n häkä meni
              jonnekin 0.001% tai liki nollaan ja palamattomat hiilivedyt 3-4 PPM.
              Thänks Mabo kun sain lambdan nopeasti.
              Eipä mitään, oli kiva auttaa.
              Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
              Nyk. E34 525ia
              Ex. E30 320tic

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎