Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruiskuttamisesta :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    Ruiskuttamisesta :D

    Eli nyt tartteis apua,
    syvästi tuossa olen harkinnut että miten tosta kaasarista saisi kunnollisen.
    Eikai ole mahdollista alkaa tuntua siltä.
    Luin tossa sitten vanhoja topicceja ja sitten iski. Miksi ajella kaasaripelillä kun on ruiskukoneitakin.

    Eli kysymys on tämänlainen:
    Mitä tarvitsen ruiskun asentamiseen m10b18 koneeseen? Siis kaikki tilpehöörit mitä täytyy vaihtaa? A:sta - Ö:hön. ?

    Jos joku on aiemmin tehnyt samaa hommaa voisi jonkunlaisen hinta-arvion heittää, että tietää varautua, myös kuvia operaatiosta voi tarjota .
    Itse asiassa tässä nyt kun mietin niin kaikenlainen apu ko. operaatiota ajatellen on hyväksyttävää..
    Ohjeita, esimerkkejä, huomautuksia..
    Auto siis on e30 316 1.8,
    Toiset turbottaa, meitsi ruiskuttaa aina pitää kulkea eri polkuja

    * * * ja mielellään voidaan jättää ne, laita siihen m20b25m20b23jnejnekuntuossaeiolejärkeäkommentit pois ***

    (Searchia käytin en löytänyt aiheesta mitään johtuuko lie minusta vai topiceista en tiedä )
    Last edited by samikarki; 25-01-2005, 15:59.
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    minä tein ko. projektin kaverin 316 e30 bemuun... elikkä luonnollisesti pulttaat sen kaasarin ja imusarjan irti ja maalaatne vihreäksi polet suohon myös kaasarin johtosarjaa enää ei tarvita. ei niitä johtoja mitä kaasariin menee. ja jos et halua rueta kantta vaihtamaan niin pulttaat tietenkin ruiskun imusarjan kiinni entiseen kanteen. imusarjaan kiinnität esim. isolla klemmarilla haitari putken jonka toinen pää ilmamäärämittariin isolla klemmarilla. sitten tarvitset ruiskuboxin jonka kiinnitys paikka on hansikaslokeron yläpuolella. sitten ruiskun johtosarjan jonka toinenpää tulee kiinni ruiskuboxiin ja sitten toinen pää haarautuu ilmamäärämittarille, termostaatille, suutimille, bensapumpun releelle ja mahdolliselle kylmäkäynnistys suuttimelle. (kaikissa ei sitä ole) rusku boxin läheisyydessä on 3 napainen liitin. jossa kaikista tärkein on paksu vihreä johto. siihen pitää tulle +12v kun laittaa virrat päälle...eli tarvitset: ilmamäärämittarin, imusarjan, ruiskutukin (missä suuttimet on kiinni), suuttimet, ns. haitariputken, ruiskun bensapumpun, ruiskun johtosarjan, ruiskuboxin, alipaineletkuja... hmm... en muista että pitikö m10b18 koneeseen lisätä vielä erilainen termostaatti/lämpöanturi vai oliko siinä jo valmiina. viisaammat sanokoon... Niin ja Nythän puhuttiin L-jetronic ruiskusta. Tuolta saat apua alipaineletkujen asettelemiseen japaljon paljon muuhunkin. www.realoem.com/bmw/ edit: niin ja kokonais hinta kustannus on 100-200euroa...
    Last edited by bmwbmw; 24-01-2005, 21:10.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • gnz
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 428
      • -

      #3
      Megasquirt 'n' Spark kannattanee hommata heti suosiolla, niin saat ohjattua sytkää ja ruiskua miten haluat, ja ennenkaikkea halvalla.

      Comment

      • bmw harrastelija
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 758
        • -

        #4
        kaasarikoneen imukanavathan ovat erikokoiset kuin ruiskun kannessa, siis ruiskun imusarja ei ole suoraan sopiva kaasarin kanteen.
        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
        Alex von Falkenhausen

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #5
          Originally posted by bmw harrastelija
          kaasarikoneen imukanavathan ovat erikokoiset kuin ruiskun kannessa, siis ruiskun imusarja ei ole suoraan sopiva kaasarin kanteen.
          Eli siis kansi olisi vaihdettava kokonaan?

          Comment

          • bmw harrastelija
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 758
            • -

            #6
            Voihan niitä kanavia työstää ja eikös ruiskussa ole paremmin virtaava kansi muutenki...
            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
            Alex von Falkenhausen

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              onhan siinä, ja 5mm isommat venat.. ja puuttuu b-pumpun paikka
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • samikarki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 343
                • turku

                #8
                Originally posted by Axum
                ja puuttuu b-pumpun paikka
                **???????????******


                Tässä operaatiossa saattaapi kovasti mennä hermot.

                Comment

                • cricke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1977
                  • espoo

                  #9
                  insp nimimerkillä kirjottava osais varmaan neuvoo.
                  saman homman tehny.. tai gremu sen vissii teki.
                  pm:ää vaa kyll jompikumpi varmaa auttaa
                  E38 740ia -94
                  E46 316 -00
                  Volvo S60
                  EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                  E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                  Comment

                  • samikarki
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 343
                    • turku

                    #10
                    Ok, kiitos paljon pitää kirjoitella heille.

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by samikarki
                      Eli siis kansi olisi vaihdettava kokonaan?
                      no ei muuten varmasti tarvitse vaihtaa...!!! jos minä otin kaasari koneesta kaasarin ja kaasarin imusarjan pois jasenku pulttasin L-jetronic imusarjan paikalle...!!! onhan kaasarikannessa pienemmät kanavat yms... mutta varmasti se kyllä käy siihen! (ei herneitä) mutta kun olen itse tehnyt ko. projektin niin voin olla sen verran varma asiasta...
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #12
                        oho´... virhe päissään kirjoitttajalle korjataan....
                        Last edited by bmwbmw; 25-01-2005, 01:32.
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • bmwbmw
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1370
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by Axum
                          onhan siinä, ja 5mm isommat venat.. ja puuttuu b-pumpun paikka
                          hehehehhehhh... yritätkö väittää että kaasari koneillisten korissa ei ole bensapumpulle syvennystä ja taas ruiskukoneillisten korissa on syvennys...!!! hohohohohohoohohh!!!!!!
                          sigpic
                          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                          Comment

                          • samikarki
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 343
                            • turku

                            #14
                            Jes, mites sitten pitääkö esim. bensalinjaan tehdä muutoksia?
                            bensapumppu? tankki? Joissain riisipusseissa on ainakin tehtävä bensalinjaan/pumppuun muutoksia.
                            Ja mitäs se katsastussetä sanoo niistä +2hp mitä tuosta operaatiosta saattaa vaikka tullakkin

                            Comment

                            • -Tate-
                              Moderator
                              • Jan 2004
                              • 3211
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              ostat nyt vaan jostain sen l-jetin siihen ja ihmettelet sitten sen b-pumpun kanssa EI oo mikään mailman vaikein projekti varmaan. Itellä sama edessä tuossa keväällä.
                              I Believed I Would Die.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎