memebuy23buy

Ruiskuttamisesta :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *Kaide
    Moderator
    • Nov 2002
    • 3244
    • HELLsinki

    #16
    Bensan paluu letkun tankille joutuu varmaan lisäämään.
    E9, E21, E46/5, G01

    Comment

    • bmw harrastelija
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 759
      • -

      #17
      Kaasarikannesta saa helepolla ruiskun, itellä on paikallaan siinä kaasarikanneessa, semmonen petelevy. Siis ei ongelmaa tuon kans. Hyvin toimi.
      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
      Alex von Falkenhausen

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 827
        • Iittala

        #18
        AVAUTUMINEN -- EI VITUN VITTU, KIRJOITIN SORMET VERESSÄ HYVÄÄ TARINAA TÄHÄN NIIN EIKÖS NE TEKSTIT HÄVIÄ -- AVAUTUMINEN

        Vaihto siis m10b18 persepurkin kaasarista e28 518i:n ruiskuhilpakkeiksi.
        Tarvitset siihen ainakin nämä osat.

        - Imusarja
        - Imusarjaan kaikki mahd tuet ja nipukat. Esim. kaasuvaijerin pidike, imusarja-lohkon tuki..
        - Ruiskun hilppeet, eli suuttimet, mikätuon bensatangon nimi nyt olikaan mihin suuttimet tulee kiinni, bensanpaineen säätäjä/tasaaja,
        Antureita (Veden lämpö mittarille, aikakatkasin, veden lämpö ruiskuboxille), ryyppy/lisärikastin joka on tuossa imusarjassa kiinni ja lisäilmaluistin
        - Johtosarja
        - Aivoboxi
        - Kannesta lähtevät jäähdytysletkujen haaroituspalikka (on erillainen kuin kaasarissa)
        - Myös jäähdytysletkut menee eritavalla, eli paluuletku kabiimista menee ensiksi kaasuläpälle joka siitä jatkaa suoraa kohti vesipumppua (jos nyt oikein muistan). Myös muita letkuja tulet tarvitsemaan kun kiinnittelet tuota letkuthirviötä kiinni.
        - Kaasuläppä
        - Haitariputki
        - Ilmanmäärämittari ja tälle tuki/pidike. Joudut myös jatkamaan tätä johtoa (itse ainakin jouduin, että se ylettyi ilmanmäärämittarille)
        - Bensapumppu ja suodatin (bensapumpulle sähköjen veto ja näitten asennus johonkin, itsellä nämä on kuskinpuoleisen takarenkaan etupuolella)
        - Bensapumpun rele
        - Bensaletkun paluuletku (itsellä tämä on pelkääjänpuolen takarenkaan luona kun siellä on jonkunlainen paluuletku tankkiin)
        - Johtosarjan naittaminen wanhan sulakeboxin johtosarjan kanssa. Itse ostin uuden liittimen ja kyhäsin sen siihen (tarvitset tähän sähkökaavioita että homma onnistuu, tietenkin olettaen että et tiedä johtoja ulkoa).


        Kannattaa tuo kaasarin kansi vähintään muokata sen verran että sopii tuo imusarja siihen hyvin, kiinnitysreiät on samat, mutta itse sisäreikä on erikokoinen.
        Itsellä tämä kohta jäi vuotamaan kun en tehnyt tätä.

        Tätä projektia ei kannata kyllä tehdä jos tarkoituksena on vain "parantaa" persepurkin toimintaa.. Kannattaa mielummin vaihtaa toinen kaasaria, paljon
        varmempi vaihtoehto.

        Pari kuvaa löytyy täältä

        Edit. mokia löytyy ja löytyy ....
        Last edited by insp; 25-01-2005, 08:48.
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #19
          ...

          Tarkoitus on tietty hakea tuohon rassiin vähän sellaista ajonautintoakin, allekirjoittanut ainakin tykkää enemmän tuosta ruiskusta kun kaasaripelistä ja lisäähän se sähäkkyyttäkin . Ja jos sitten joskus uskaltaa alkaa tuunaamaan, niin onpahan alku jo kasassa, mottia en rupea vaihtamaan, taikka mites tuo m20b20 kone meneekö se heittämällä paikalleen? Taakse pitäs jarrut vaihtaa ainaskin, mitähä muuta?


          Edit:
          niin siis tarkoitus oli kirjottaa etujarrut.
          Last edited by samikarki; 25-01-2005, 15:57.

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

            #20
            Originally posted by samikarki
            Tarkoitus on tietty hakea tuohon rassiin vähän sellaista ajonautintoakin, allekirjoittanut ainakin tykkää enemmän tuosta ruiskusta kun kaasaripelistä ja lisäähän se sähäkkyyttäkin . Ja jos sitten joskus uskaltaa alkaa tuunaamaan, niin onpahan alku jo kasassa, mottia en rupea vaihtamaan, taikka mites tuo m20b20 kone meneekö se heittämällä paikalleen? Taakse pitäs jarrut vaihtaa ainaskin, mitähä muuta?
            Tietääkseni sun pitää vaihtaa eteen jäähdytetyt levyt ja taakse ei kait mitään kun eikös nuo rummut ole saman kokoiset? Ja ehkä jotain että saat vaihteiston sopimaan / kardaanin pituus? Mutta tää on täyttä mutua.

            Että sä saavutat sen "ajonautinnon" tuolla ruiskusetillä, niin sun pitää uhrata siihen aikaa, vaivaa ja rahaa. Mä en ite uhrannu tuohon kun aikaa ja vaivaa.. ja tuloksenkin huomaa, ei toimi 100%:sti, mutta toimii ja meni läpi katsastuksesta. Tehoakin tuli kyllä huomattavasti lisää, tosin en tiedä johtuko se siitä että wanha persepurkki oli liian rikkaalla/laihalla ja hyytyili kun paino kaasua. Tosin kulutus on vieläkin mun mielestä korkea eli ~10l/100km, seka-ajossa, vähän kaupunkia.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • samikarki
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 343
              • turku

              #21
              .....

              Iski sellainen hullu visio, onko joku toinen toteuttanut että jos lähtisikin virittämään tuota m10b18 konetta, junttaisi jyrkemmän nokan, peltipakosarjan, vapaasti hengittävän putkiston ja jos jostian löytäs kevennetyn vauhtipyörän.
              sitten joku lyhyt välitteinen perä.. mitenkähän tuo toimisi?

              jos jollain on omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä?

              Comment

              • bmwbmw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1370
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by samikarki
                Iski sellainen hullu visio, onko joku toinen toteuttanut että jos lähtisikin virittämään tuota m10b18 konetta, junttaisi jyrkemmän nokan, peltipakosarjan, vapaasti hengittävän putkiston ja jos jostian löytäs kevennetyn vauhtipyörän.
                sitten joku lyhyt välitteinen perä.. mitenkähän tuo toimisi?

                jos jollain on omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä?
                tokihan se toimimaan tulee mutta jos virittää haluat niin ainakin hinta/tehosuhteessa on paljon parempi että laitat sen L-jetronicruiskun siihen ja rakennat turbon kylkeen...
                sigpic
                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                Comment

                • bmw harrastelija
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 759
                  • -

                  #23
                  Avarrat sen kannen, laitat megaruutan. Helppoa ja hyvä säädettävyys. Jos virittää aikoo, nii yleensä ne koneet ei ole mukavia käyttää/taloudellisia.
                  thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                  Alex von Falkenhausen

                  Comment

                  • samikarki
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 343
                    • turku

                    #24
                    Originally posted by bmwbmw
                    tokihan se toimimaan tulee mutta jos virittää haluat niin ainakin hinta/tehosuhteessa on paljon parempi että laitat sen L-jetronicruiskun siihen ja rakennat turbon kylkeen...

                    Tuon turbotuksen suhteen kun joutus koko alakerran uusimaan, takomäntää ja kaikkea, tulee ehkä liian iso pala haukattua siinä vaiheessa. Hakusessa olisi kiihtyvyyteen hieman kiukkua ja sitten sellaista ei niin pätkivää menoa,,

                    Pitää ny käydä tuossa paikallisessa pikku korjaamossa säädättämässä tuo kaasari, seokset, sytkä jne jne, saapahan samalla päästömittauksen, tietäs vaan et kui paljon seki perkele tulee kustantamaan..

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by samikarki
                      Tuon turbotuksen suhteen kun joutus koko alakerran uusimaan, takomäntää ja kaikkea, tulee ehkä liian iso pala haukattua siinä vaiheessa.
                      Ei välttämättä tarvitse, täälläkin on moni tehnyt vakiomännille ja onhan nuo kestäny. Periaatteessa pienillä paineilla koneessa on joku vika (laiha seos tms) jos männät rikkoo ja on turhaa "kiertää" se vaihtamalla kestävämmät männät.

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #26
                        Originally posted by samikarki
                        Tuon turbotuksen suhteen kun joutus koko alakerran uusimaan, takomäntää ja kaikkea, tulee ehkä liian iso pala haukattua siinä vaiheessa. Hakusessa olisi kiihtyvyyteen hieman kiukkua ja sitten sellaista ei niin pätkivää menoa,,

                        Pitää ny käydä tuossa paikallisessa pikku korjaamossa säädättämässä tuo kaasari, seokset, sytkä jne jne, saapahan samalla päästömittauksen, tietäs vaan et kui paljon seki perkele tulee kustantamaan..
                        Ei m10 koneissa takomäntiä tarvita ellet halua tehä siitä niin perkeleenmoista pommia... itellä oli vähän aikaa sitte m10b18 vakio männillä ja vakio puristuksilla. laakerit vaihdoin alakertaan ja erlingin kansi pahvilla 0.7bar paineilla liikku mukisematta ja ihan kivasti 1.8 koneeksi...
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 759
                          • -

                          #27
                          Ja nuo pikkukorjaamon säätämiset maksaa saman verran ku megaruutan osat, heh porukka väkisillä yllyttää...
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • samikarki
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 343
                            • turku

                            #28
                            Tässähän alkaa tulla sellainen pieni painostuksen oire, turbo turbo turbo, olishan se kyllä aikalti kiva....

                            Ei hullua saa yllyttää

                            Comment

                            • samikarki
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 343
                              • turku

                              #29
                              Originally posted by TheLoial
                              Ei välttämättä tarvitse, täälläkin on moni tehnyt vakiomännille ja onhan nuo kestäny. Periaatteessa pienillä paineilla koneessa on joku vika (laiha seos tms) jos männät rikkoo ja on turhaa "kiertää" se vaihtamalla kestävämmät männät.
                              Aina olen elänyt sellaisessa kuvassa että ei kannattaisi lähteä täysin vakiokoneeseen turboa runttaamaan, et se ei kestä sitä? Tietty jos jollain 0.2 barilla.. =) Minkähänlainen fööni siihen pitäs juntata?

                              Jos vaikka ekaks nyt kuitenkin kokeilis sitä jyrkempää nokkaa ja vauhtipyörää jne jne. Siitähän se sitten lähtee...
                              Last edited by samikarki; 25-01-2005, 17:02. Reason: kirotusvihreitä

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by bmwbmw
                                hehehehhehhh... yritätkö väittää että kaasari koneillisten korissa ei ole bensapumpulle syvennystä ja taas ruiskukoneillisten korissa on syvennys...!!! hohohohohohoohohh!!!!!!
                                hehheh, vähän oot hauska , tarkoitin mekaanisen b-pumpun paikkaa sylinterikannessa...
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X