Bensan paluu letkun tankille joutuu varmaan lisäämään.
Ruiskuttamisesta :D
Collapse
X
-
AVAUTUMINEN -- EI VITUN VITTU, KIRJOITIN SORMET VERESSÄ HYVÄÄ TARINAA TÄHÄN NIIN EIKÖS NE TEKSTIT HÄVIÄ -- AVAUTUMINEN
Vaihto siis m10b18 persepurkin kaasarista e28 518i:n ruiskuhilpakkeiksi.
Tarvitset siihen ainakin nämä osat.
- Imusarja
- Imusarjaan kaikki mahd tuet ja nipukat. Esim. kaasuvaijerin pidike, imusarja-lohkon tuki..
- Ruiskun hilppeet, eli suuttimet, mikätuon bensatangon nimi nyt olikaan mihin suuttimet tulee kiinni, bensanpaineen säätäjä/tasaaja,
Antureita (Veden lämpö mittarille, aikakatkasin, veden lämpö ruiskuboxille), ryyppy/lisärikastin joka on tuossa imusarjassa kiinni ja lisäilmaluistin
- Johtosarja
- Aivoboxi
- Kannesta lähtevät jäähdytysletkujen haaroituspalikka (on erillainen kuin kaasarissa)
- Myös jäähdytysletkut menee eritavalla, eli paluuletku kabiimista menee ensiksi kaasuläpälle joka siitä jatkaa suoraa kohti vesipumppua (jos nyt oikein muistan). Myös muita letkuja tulet tarvitsemaan kun kiinnittelet tuota letkuthirviötä kiinni.
- Kaasuläppä
- Haitariputki
- Ilmanmäärämittari ja tälle tuki/pidike. Joudut myös jatkamaan tätä johtoa (itse ainakin jouduin, että se ylettyi ilmanmäärämittarille)
- Bensapumppu ja suodatin (bensapumpulle sähköjen veto ja näitten asennus johonkin, itsellä nämä on kuskinpuoleisen takarenkaan etupuolella)
- Bensapumpun rele
- Bensaletkun paluuletku (itsellä tämä on pelkääjänpuolen takarenkaan luona kun siellä on jonkunlainen paluuletku tankkiin)
- Johtosarjan naittaminen wanhan sulakeboxin johtosarjan kanssa. Itse ostin uuden liittimen ja kyhäsin sen siihen (tarvitset tähän sähkökaavioita että homma onnistuu, tietenkin olettaen että et tiedä johtoja ulkoa).
Kannattaa tuo kaasarin kansi vähintään muokata sen verran että sopii tuo imusarja siihen hyvin, kiinnitysreiät on samat, mutta itse sisäreikä on erikokoinen.
Itsellä tämä kohta jäi vuotamaan kun en tehnyt tätä.
Tätä projektia ei kannata kyllä tehdä jos tarkoituksena on vain "parantaa" persepurkin toimintaa.. Kannattaa mielummin vaihtaa toinen kaasaria, paljon
varmempi vaihtoehto.
Pari kuvaa löytyy täältä
Edit. mokia löytyy ja löytyy ....Last edited by insp; 25-01-2005, 08:48.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
...
Tarkoitus on tietty hakea tuohon rassiin vähän sellaista ajonautintoakin, allekirjoittanut ainakin tykkää enemmän tuosta ruiskusta kun kaasaripelistä ja lisäähän se sähäkkyyttäkin. Ja jos sitten joskus uskaltaa alkaa tuunaamaan, niin onpahan alku jo kasassa, mottia en rupea vaihtamaan, taikka mites tuo m20b20 kone meneekö se heittämällä paikalleen? Taakse pitäs jarrut vaihtaa ainaskin, mitähä muuta?
Edit:
niin siis tarkoitus oli kirjottaa etujarrut.Last edited by samikarki; 25-01-2005, 15:57.
Comment
-
-
Originally posted by samikarkiTarkoitus on tietty hakea tuohon rassiin vähän sellaista ajonautintoakin, allekirjoittanut ainakin tykkää enemmän tuosta ruiskusta kun kaasaripelistä ja lisäähän se sähäkkyyttäkin. Ja jos sitten joskus uskaltaa alkaa tuunaamaan, niin onpahan alku jo kasassa, mottia en rupea vaihtamaan, taikka mites tuo m20b20 kone meneekö se heittämällä paikalleen? Taakse pitäs jarrut vaihtaa ainaskin, mitähä muuta?
Että sä saavutat sen "ajonautinnon" tuolla ruiskusetillä, niin sun pitää uhrata siihen aikaa, vaivaa ja rahaa. Mä en ite uhrannu tuohon kun aikaa ja vaivaa.. ja tuloksenkin huomaa, ei toimi 100%:sti, mutta toimii ja meni läpi katsastuksesta. Tehoakin tuli kyllä huomattavasti lisää, tosin en tiedä johtuko se siitä että wanha persepurkki oli liian rikkaalla/laihalla ja hyytyili kun paino kaasua. Tosin kulutus on vieläkin mun mielestä korkea eli ~10l/100km, seka-ajossa, vähän kaupunkia.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
.....
Iski sellainen hullu visio, onko joku toinen toteuttanut että jos lähtisikin virittämään tuota m10b18 konetta, junttaisi jyrkemmän nokan, peltipakosarjan, vapaasti hengittävän putkiston ja jos jostian löytäs kevennetyn vauhtipyörän.
sitten joku lyhyt välitteinen perä.. mitenkähän tuo toimisi?
jos jollain on omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä?
Comment
-
-
Originally posted by samikarkiIski sellainen hullu visio, onko joku toinen toteuttanut että jos lähtisikin virittämään tuota m10b18 konetta, junttaisi jyrkemmän nokan, peltipakosarjan, vapaasti hengittävän putkiston ja jos jostian löytäs kevennetyn vauhtipyörän.
sitten joku lyhyt välitteinen perä.. mitenkähän tuo toimisi?
jos jollain on omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmwtokihan se toimimaan tulee mutta jos virittää haluat niin ainakin hinta/tehosuhteessa on paljon parempi että laitat sen L-jetronicruiskun siihen ja rakennat turbon kylkeen...
Tuon turbotuksen suhteen kun joutus koko alakerran uusimaan, takomäntää ja kaikkea, tulee ehkä liian iso pala haukattua siinä vaiheessa. Hakusessa olisi kiihtyvyyteen hieman kiukkua ja sitten sellaista ei niin pätkivää menoa,,
Pitää ny käydä tuossa paikallisessa pikku korjaamossa säädättämässä tuo kaasari, seokset, sytkä jne jne, saapahan samalla päästömittauksen, tietäs vaan et kui paljon seki perkele tulee kustantamaan..
Comment
-
-
Originally posted by samikarkiTuon turbotuksen suhteen kun joutus koko alakerran uusimaan, takomäntää ja kaikkea, tulee ehkä liian iso pala haukattua siinä vaiheessa.
Comment
-
-
Originally posted by samikarkiTuon turbotuksen suhteen kun joutus koko alakerran uusimaan, takomäntää ja kaikkea, tulee ehkä liian iso pala haukattua siinä vaiheessa. Hakusessa olisi kiihtyvyyteen hieman kiukkua ja sitten sellaista ei niin pätkivää menoa,,
Pitää ny käydä tuossa paikallisessa pikku korjaamossa säädättämässä tuo kaasari, seokset, sytkä jne jne, saapahan samalla päästömittauksen, tietäs vaan et kui paljon seki perkele tulee kustantamaan..sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialEi välttämättä tarvitse, täälläkin on moni tehnyt vakiomännille ja onhan nuo kestäny. Periaatteessa pienillä paineilla koneessa on joku vika (laiha seos tms) jos männät rikkoo ja on turhaa "kiertää" se vaihtamalla kestävämmät männät.
Jos vaikka ekaks nyt kuitenkin kokeilis sitä jyrkempää nokkaa ja vauhtipyörää jne jne. Siitähän se sitten lähtee...
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmwhehehehhehhh... yritätkö väittää että kaasari koneillisten korissa ei ole bensapumpulle syvennystä ja taas ruiskukoneillisten korissa on syvennys...!!! hohohohohohoohohh!!!!!!, tarkoitin mekaanisen b-pumpun paikkaa sylinterikannessa...
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Comment