Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus hylätty.... : (

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    Katsastus hylätty.... : (

    Tulipa poikettua katsastusasemalla ja ne poijjaat väitti siä että mun oikean etuiskarin vaimennyskyky olisi riittämätön.

    Eli minkäs merkkisiä tolppia sinne rupeis ostamaan ? Jousena toimii Eibach ja tonttiin tiputtaa -40mm

    Ei tarvi olla super hyvä eikä extra kallis vaan keskivaiheelta hinta/laatu suhteeltaan juuri se oikea ?

    Neuvot vaihtamiseen myös kelpaavat

    Nii ja pommina toimii 525i "93"
    Last edited by -kiki-; 26-01-2005, 20:07.
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion
  • dre
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1805
    • Heinävesi

    #2
    Ite ostin jmtech nimiseltä firmalta jonkun ihme alustasarjan, mukana iskarit, jouset -60/40. Makso 350e ja vuosi ollaan pärjätty noilla aivan mainiosti.

    Edit: Noi siis e36 coupeen. En huomannu et oli kyse e34. Tuskin hinnassa paljoa eroa.

    Comment

    • -kiki-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1160
      • Hämeenkyrö

      #3
      Hei kaweriit ?????
      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

      Comment

      • Timpe
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 539
        • Tre

        #4
        No FK:n sarjat on hinta-laatusuhteeltaan ihan jees kamaa. Ja jos 40mm madallus riittää niin kattelin et completoksella iskarit ja jouset 399€. Jostain pitäis saada FK:lta enemmänkin tiputtavia sarjoja mut en tähän hätään löytäny kun autovarusteesta säädettäviä alustoja.

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Vaihtamisesta sen verran että kannattaa varautua että ne kolme pulttia mitkä pitää tolppaa alhaalta kiinni voi olla hyvinkin lujassa, suosittelen kestäviä hylsyjä

          Muuten aika suoraviivanen homma, nyppäät jarrusatulan pois ja abs & kulumisenilmasimet irti, irrotat kallistuksenvakaajan tangon. Sitten ylä- ja alapäästä pultit auki ja koko tolppa lähtee sieltä kerralla. Iskarin ison yläpään mutterin kannattaa ainaki vähä löysätä auto maassa sikäli kun sattuu olemaan tiukalla, itsellä tosin lähti tosi kivuttomasti tuo.

          Lisäksi kannattaa liottaa sitä 'collar nut'ia (mikälie suomeksi) mikä pitää patruunaa kiinni päivän edeltä CRC:ssä, omassa oli ainakin ihan kiitettävästi jymähtäny, piti hitsata jatkot putkitonkeihin että irtos
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Motonetista Sachsin sportit. 79ekpl.

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Originally posted by Hemi
              Motonetista Sachsin sportit. 79ekpl.
              Juu niitä jo hiukan katselin, niilläkö pärjää jo mukavasti ?
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Takuulla pärjää. Eli varsin toimivat pumput 25-40mm madallettuun kiesiin.

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Takuulla pärjää. Eli varsin toimivat pumput 25-40mm madallettuun kiesiin.
                  Kiitoksia haetaanpa pois, kannattaakos jotakin muutakin vaihtaa samalla vaivalla kuin pumput ?
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • Timpe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 539
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by -kiki-
                    kannattaakos jotakin muutakin vaihtaa samalla vaivalla kuin pumput ?
                    No jouset tietenkin jos on huonot. Ja samalla kun sitä etupäätä purat niin helppo tarkistaa jarrulevyt/ -palat ja etupään tukivarret ym.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Eikös siellä ollut Eibachin vieterit joilla on 1milj./km:n takuu. Eli epäilempä että ovat kunnossa. Ainoa mikä kannattaa tässä vaiheessa vaihtaa yläpään kiinnikekumi, mikäli kiesillä on ollut taipumusta kolistella pahimmissa poikittaisissa jääspooreissa jos etupää on muuten kuitenkin kunnossa.

                      Comment

                      • -kiki-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1160
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Eikös siellä ollut Eibachin vieterit joilla on 1milj./km:n takuu. Eli epäilempä että ovat kunnossa. Ainoa mikä kannattaa tässä vaiheessa vaihtaa yläpään kiinnikekumi, mikäli kiesillä on ollut taipumusta kolistella pahimmissa poikittaisissa jääspooreissa jos etupää on muuten kuitenkin kunnossa.
                        Ja kiitokset Hemille jälleen
                        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4330
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by nut
                          Lisäksi kannattaa liottaa sitä 'collar nut'ia (mikälie suomeksi) mikä pitää patruunaa kiinni päivän edeltä CRC:ssä, omassa oli ainakin ihan kiitettävästi jymähtäny, piti hitsata jatkot putkitonkeihin että irtos
                          Onko se sellainen "hattumutteri", joka tulee joustintuen yläpäähän kiinni?
                          Jos uusien iskareiden mukana tulee uusi mutteri ja vanha on kunnolla jämähtänyt, niin helpoimmalla pääsee, kun leikkaa mutterin rälläkällä pituussuuntaan varovasti lähes poikki. Sitten sitä voi levittää jollain taltalla vähän ja eiköhän se mutteri jo kohta alakin lähteä liikkeelle.

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            #14
                            Jep juuri tuo kyseessä. Eipä käynyt itsellä mielessä tuo leikkaaminen vaikka uusi mutteri olikin tilalle laittaa, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • Mikke79
                              Newbiemmer
                              • Mar 2010
                              • 22
                              • Masku

                              #15
                              Käytin tuon E39 katsastuksessa ja hylsy tuli parista nivelestä. Osaisko joku antaa tarkentavia vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

                              Etupäässä oli vasemmalla puolella alatukivarressa väljystä, joten täytyy ilmeisesti vaihtaa koko tukivarsi (vai miten?)

                              Toinen merkintä tuli vasen taaempi alapallonivel väljä. Voisiko joku mulle suomentaa mikähän mahtaa olla virrallinen nimi tälle osalle?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎