Low Beam = lähivalot... tarkottasko failure E36:ssa et ne on vaan simppelisti palanut?
Mulla ainakin (E34) tuli teksti "dip beam" lähivalon polttimon palaessa, joten tuo voi olla myös jotain vakavampaakin. Lähtisin siis etsimään vikaa ensin releestä, sitten johtojen liitoksista. Tietysti sulaketta unohtamatta.
Mulla ainakin (E34) tuli teksti "dip beam" lähivalon polttimon palaessa, joten tuo voi olla myös jotain vakavampaakin. Lähtisin siis etsimään vikaa ensin releestä, sitten johtojen liitoksista. Tietysti sulaketta unohtamatta.
mulla tulee pelkkä "low beam failure" kun edestä lähivalon polttimo on palanut.
mulla tulee pelkkä "low beam failure" kun edestä lähivalon polttimo on palanut.
mun -95 E34 toteaa LOW BEAM jos polttimo pimeänä.
jos molemmat valot ovat pimeänä niin tod syy on ohjainboksin (LKM) rele. vanhemmissa E34 ja E32:sissa tyypillinen vika. vika korjaantuu muistaakseni uudelleenjuottamalla releen jalat piirikorttiin. E36:sesta en tosin osaa sanoa mitään.
mutta kokeile kuitenniin ensin ehjällä polttimolla
Tuolta löytyy ETM (Electronic Troubleshooting Manual), siitä selviää onko LKM:ää vai ei. Ja koko valojen kytkentäkaavio.
Tuo "low beam failure" tarkoittaa että jotain vikaa lähivaloissa varnasti on. Joko lamppu palanut, sulake palanut, kosketushäiriö tms. "High beam failure" tarkoittaa vikaa pitkissä valoissa.
Joo nyt tarkastettu polttimot ja kuinkas ollakkaan molemmat palanu, siis molemmat...........mites se on mahdollista että molemmat kyrvähtää samaan aikaan?
Joo nyt tarkastettu polttimot ja kuinkas ollakkaan molemmat palanu, siis molemmat...........mites se on mahdollista että molemmat kyrvähtää samaan aikaan?
Useinhan molemmat palaa samaan aikaan. Viimeksi omasta autosta paloi ajovalo -> vaihtoon ja päivän päästä toiselta puolelta oli palanut sama valo. Joku järkevä joskus puhui jostain jännitteiden, tjsp muutoksesta.. En tosin muista asiasta mitään, joku järkevämpi perustelkoon
Useinhan molemmat palaa samaan aikaan. Viimeksi omasta autosta paloi ajovalo -> vaihtoon ja päivän päästä toiselta puolelta oli palanut sama valo. Joku järkevä joskus puhui jostain jännitteiden, tjsp muutoksesta.. En tosin muista asiasta mitään, joku järkevämpi perustelkoon
Ja eikös yleisesti sanota, et jos toinen lähivalo palaa, kannattaa vaihtaa molemmat samalla vaivalla?
Comment