Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 ajokäytös

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kje21
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 77
    • Pori. BMW E64 630i cabrio, E91 318d -09

    #16
    Tässä olisi tämänpäiväinen tulos. Noin 100km testiajo tuntui oikein mukavan suuntavakaalta ja miellyttävältä. Tien urat, paikkaukset ja kaivonkannet ei enää muuta auton kulkusuuntaa. Kulkee vakaasti suoraan. Voi ajaa rennosti ja Kormoranit tuntuu ihan mukavilta. Yllätyin oikein tosissani.
    Mitä mieltä olette, entäs auraus takaa? onko mielestänne liikaa.
    Last edited by kje21; 29-05-2023, 10:35.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by kje21 View Post
      Tässä olisi tämänpäiväinen tulos. Noin 100km testiajo tuntui oikein mukavan suuntavakaalta ja miellyttävältä. Tien urat, paikkaukset ja kaivonkannet ei enää muuta auton kulkusuuntaa. Kulkee vakaasti suoraan. Voi ajaa rennosti ja Kormoranit tuntuu ihan mukavilta. Yllätyin oikein tosissani.
      Mitä mieltä olette, entäs auraus takaa? onko mielestänne liikaa.
      Joo, eli nyt alkaa näyttämään varsin hyvältä/oikealta ko.rengastukselle, mutta aurausta on tosiaan hieman liikaa niin edessä kuin takanakin.
      Etupäässä saisi olla 0.03-0.06` ja takana kuitenkin alta kympän.
      Menee toki jo näinkin, mutta näillä aurauksilla voi rengas elinkaarensa ehtoopuolella kulua sisäreunastaan hampalle, jolloin alkaa jonkin verran ääntämään. Ajettavuuteen ko.hifistelyllä ei enään juurikaan ole vaikutusta, paitsi ehkä sitten kun kulutuspintaa on 2-3-milliä.
      Last edited by Hemi; 13-05-2014, 23:02.

      Comment

      • kje21
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 77
        • Pori. BMW E64 630i cabrio, E91 318d -09

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Joo, eli nyt alkaa näyttämään varsin hyvältä/oikealta ko.rengastukselle, mutta aurausta on tosiaan hieman liikaa niin edessä kuin takanakin.
        Etupäässä saisi olla 0.03-0.06` ja takana kuitenkin alta kympän.
        Menee toki jo näinkin, mutta näillä aurauksilla voi rengas elinkaarensa ehtoopuolella kulua sisäreunastaan hampalle, jolloin alkaa jonkin verran ääntämään. Ajettavuuteen ko.hifistelyllä ei enään juurikaan ole vaikutusta, paitsi ehkä sitten kun kulutuspintaa on 2-3-milliä.
        Ok. Taitaa hieman käydä renkaiden päälle, mutta on vakaa ajettava.
        Edit: Ehdit jo vastata sillä aikaa kun naputtelin

        Renkaista vielä, taisit jossakin muussa topicissa antaa vinkkiä että Nexenin 8000 tai 7000 olisi
        hyvä valinta. Olisiko jotakin muuta, esim Kumho KU39
        Last edited by kje21; 13-05-2014, 23:10.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by kje21 View Post
          Ok. Taitaa hieman käydä renkaiden päälle, mutta on vakaa ajettava.
          Edit: Ehdit jo vastata sillä aikaa kun naputtelin

          Renkaista vielä, taisit jossakin muussa topicissa antaa vinkkiä että Nexenin 8000 tai 7000 olisi
          hyvä valinta. Olisiko jotakin muuta, esim Kumho KU39
          Taitaa kuitenkin vähän pienemmällä aurauksella olla vieläkin vakaampi ajettava, mutta nyt ei enään puhuta kuin nyansseista.

          Oikeastaan mikä tahansa Korealainen toimii Suomen olosuhteissa isoissa vanekokoluokissa jos renkaaltaan haluaa myös vetelemättömyyttä ja kohtuullista hiljaisuutta.
          Nexenit perinteisesti niitä vähiten uria tuntevia, mutta toki nämä malliston sporttisimmat mallit kuten N8000 ja N9000 saattaa jonkun pahimman urapaikkauksen tuntea, jos alusta ei ole ihan tikissä.
          Jos haluaa sen markkinoiden hiljaisimman ja täysin uria tuntemattomimman, on se N5000, mutta toki kolikon käätöpuolelta löytyy sitten "laiskempi" reagointi...eli "vähemmän terävä" kuin nuo malliston sporttimallit.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Taitaa kuitenkin vähän pienemmällä aurauksella olla vieläkin vakaampi ajettava, mutta nyt ei enään puhuta kuin nyansseista.

            Oikeastaan mikä tahansa Korealainen toimii Suomen olosuhteissa isoissa vanekokoluokissa jos renkaaltaan haluaa myös vetelemättömyyttä ja kohtuullista hiljaisuutta.
            Nexenit perinteisesti niitä vähiten uria tuntevia, mutta toki nämä malliston sporttisimmat mallit kuten N8000 ja N9000 saattaa jonkun pahimman urapaikkauksen tuntea, jos alusta ei ole ihan tikissä.
            Jos haluaa sen markkinoiden hiljaisimman ja täysin uria tuntemattomimman, on se N5000, mutta toki kolikon käätöpuolelta löytyy sitten "laiskempi" reagointi...eli "vähemmän terävä" kuin nuo malliston sporttimallit.

            Z4:ään pitää ollakin vähän sporttisempi rengas. Ei kyllä sovi yhtään tyyliin joku todellä löysä kumi. Hankook S1 evo varmaan aika hyvä kompromissi.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Z4:ään pitää ollakin vähän sporttisempi rengas. Ei kyllä sovi yhtään tyyliin joku todellä löysä kumi. Hankook S1 evo varmaan aika hyvä kompromissi.
              Joo tottahan toki näin, mutta otin nyt lähinnä esimerkinomaisesti esille tuon Nexenin renkaasta jolla näissäkin kokoluokissa ajokäytöksen saa täysin uria tuntemattomaksi.
              Hankook S1 toki testivoittajana toimii vaikka onkin jo hieman nirsompi urien suhteen sitten jo onkin varsinkin käytettynä, mutta kun esim.tuo Kumho KU39 tuli esille, niin näillä kulmilla myös se on hyvä vaihtoehto(ei vain kestä kulutusta ihan tolkuttomasti).
              Pointti on kuitenkin se että kyllä ne Z4:n ominaisuudet ja ajonautinto ovat tiessään jos auto repii urissa koko ajan ja ohitukset ovat jo oikeasti pelottava kokemus.
              Se että 18"-19" rengas on kokoluokassaan hieman "pehmeä", on kyllä minun mielestäni pienempi synti Z4:kin, kuin jatkuva tempoilu, kiemurtelu ja paimentaminen yhdistettynä koviin rengasääniin.
              Mutta, tämä on toki vain minun mielipiteeni.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎