Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustassa uusittavaa reippaasti, Itä-Eurooppa-optio???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Alustassa uusittavaa reippaasti, Itä-Eurooppa-optio???

    Kysymykset koskee E38:aa, mutta veikkaan, että E39:ssä menee hommat samalla lailla. Eli jos ei kellään E38-kokemusta, niin E39 jeesaa myös. Menikö heti vaikeeks???

    Autossa on siis samanlaista kolinaa etupäässä, kuin mitä muutamassa topicissa täällä on jo käsitelty, mutta niissä topiceissa ei ollut kaikkea vielä selvitetty. Tarkoitus olisi vaihtaa autoon madallussarja ja samalla ajattelin vaihtaa loppuun kuluneet osat, jotka kolinan aiheuttaa. Ja kysymykset tässä bitte schön:

    -Koiranluut pitäisi siis ilmeisesti vaihtaa vaikka katsatuksessa 6kk sitten mitään välystä ei havaittukaan. Tämä sama on ollut varmaan muillakin?

    -Etutolppien yläpään laakerit pitäisi ehkä myös samalla vaihtaa. Oletteko vaihtaneet kummatkin laakerit sinne? Niitä näyttäis olevan ETK:n mukaan 2kpl/puoli. Osat 1 ja 9.

    -Onko joku vaihtanut itselleen osaa 12? Tästä näyttäisi olevan kahta eri versiota autoihin, joissa ei EDC:tä: tavallinen ja Itä-Eurooppaan/huonoille teille tarkoitettu kumiosa. Kannattaisikohan vaihtaa toi itäblokimalli kun nää Suomen tiet on mitä on? Saattais säästää noita yläpään laakereitakin ja loppuis kolinat pidemmäks aikaa...

    -Itäblokipaketin alla on lueteltu ETK:ssa vielä osat 15, 16 ja 17, mutta nuo taitaa kyllä olla jokaisessa samat? Hieman epäselvästi kyllä on ilmoitettu.

    -Mitä alkuperäislaatusta tai jopa parempaa iskarimerkkiä suosittelette ja mistä niitä saa halvimmalla? Tarkoitus olisi laittaa 40, 50 tai 60mm madallusjouset riippuen hommattavista vanteista. Voikohan noita vakiopitusia iskareita käyttää vielä 60mm:n kanssa?

    Kiitoksia vastauksista!!!
    Last edited by KFZ-Koenig; 05-02-2005, 12:46.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Viekö porvarit autonsa aina Laakkoselle, kertoo vian ja haettaessa maksaa kattomatta mitä on vaihdettu? Eikö kukaan ole nyt vaihtanut itse autonsa alustaan uutta osaa?
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Iskareiksi Bilstein Sprintit. Jo 35mm madallusjousilla saattaa jousi jäädä löysäksi vakiomittaisella iskarilla. Etupäähän koiranluut uusiksi, yläpään laakeria ei tarvitse vaihtaa jollei siinä ole vikaa (koiranluut kolisee). Osa 12 eli pohjaanlyöntikumi. Turhaa rahantuhlausta vaihtaa kyseistä osaa ollenkaan jos se siellä autossa vielä ehjänä on. Tuskin koskaan tulet ajamaan niin huonoilla teillä että itäblokkioptiota tarvitsisi. Ja loppupeleissä E38:iin noin 50mm madallus on jo riittävä, eikä rengaskoolla pitäisi olla merkitystä madalluksen määrään, ulkohalkaisijahan renkaassa pysyy samana...eikö?
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Kiitos!

        Mistähän nuo Bilsteinit löytyis edukkaimmin härmästä?

        En viitsis eka vaihtaa koiranluita ja sen jälkeen ajella ja testaa koliseeko vielä. Joku tuolla kirjotteli, ettei kolina lähteny koiranluilla, vaan joutu vaihtaa vielä laakerit, mutta ei kyllä kertonut mitkä laakerit vaihto. Noitahan on tuolla 2 erilaista ja tuo osa 9 maksaa 7.80€/kpl, joten jos siitä pienintäkään apua olisi, niin sen voisi panostaa uusiks samalla. Nuo toiset maksaakin jo 56€/kpl. Onkos joku vaihtanu kyseistä osaa ikinä?

        No ulkohalkasija pysyis varmaan samana, mutta jotkut vanteet näyttää mun mielestä paremmalta jos auto on tietyn korkunen ja toisilla bling blingeillä pitää olla taas esim. matalampi.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • -kiki-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1160
          • Hämeenkyrö

          #5
          Ostin itselle juuri iskarin ylälaakerit ja kaikki kumit mitä kaupasta sai mukavempi tunne kun on kaikki uutta... eikä ne nyt niin kauhian kalliita palikoita ole. kerralla kuntoon
          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Mulla on kans taipumusta vaihtaa mieluummin liikaa kuin liian vähän, mutta eipä vanhasta autosta enää uutta tule vaikka kaikki osat vaihtais, joten odotellaas täs jos joku vielä kertois kummassa laakerissa se vika lopulta oli.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Originally posted by -kiki-
              Ostin itselle juuri iskarin ylälaakerit ja kaikki kumit mitä kaupasta sai mukavempi tunne kun on kaikki uutta... eikä ne nyt niin kauhian kalliita palikoita ole. kerralla kuntoon
              Raportoikaa sitten miten kävi

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Keimo

                etkös sä vaihdattanu autoos eka koiranluut ja kolinoiden jatkuessa jotain laakereita? Mitäs sinne lopulta vaihdettiin?
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Originally posted by Keimo
                  Raportoikaa sitten miten kävi
                  Joo vaihdan myös nuo pumput mutta eipä ollut vielä tullut IsoSta Saaresta varmaan ens viikolla vaihdetaan kerronpa sitten
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Keimo

                    etkös sä vaihdattanu autoos eka koiranluut ja kolinoiden jatkuessa jotain laakereita? Mitäs sinne lopulta vaihdettiin?
                    Juu ei. Omasta mielestäni etupäästä kuuluu kolinaa, mutta Laakkosen tyyppi vaan puhui ominaisuudesta. Eli autoon ei ole vielä vaihdettu mitään. Sekä Laakkosen että Tapiolan Esson tyypit on katsonut keulan ja ei löysää. Syksyllä laitan uuden alustan, niin katsotaan sitten uudestaan.

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      Koiranluut tullu tässä vaihdettua ja kolinat edestä kadonnut. Vielä pitäis saada uudet iskarit eteen ja taakse.

                      Kattelin tuossa Bilsteinin webbiluetteloa ja jostain kumman syystä E38:aan ei myydä erikseen Sprinttiä ja Sporttia, vaan kummatkin noista on samoilla osanumeroilla eli iskarit myydään B6/B8 eli Sprint/Sport -tyypillä???

                      Mitä olette mieltä hinnasta, jonka löysin noille etu- ja takapumpuille yht. 588€? Onko mielestänne paha hinta ja mitä ootte maksanut tuollaisista E38/E39:ään?
                      Last edited by KFZ-Koenig; 30-03-2005, 10:16.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎