Ei ole, eikä kuulu ollakaan 7/24 palvelua,taidan vaan olla liian hätäinen,
kun rupeen huutelee,mutta tiedon saaminen on monesti tuurin kauppaa,
eli kiinni siitä kuka sattuu lukemaan jonkun viestin ja sitten vastaa tai ei.
Nytkin sain yhden vastauksen jossa ehdotettiin tuning palikoita,
niitä en tarkoita,mutta minuu kiinnostaa oem palikat,
esim M3,siis käykö se jonkun carrierin kanssa vai ei ollenkaan.
Kai
Tarkoitatko M3:n tolppaa?
Mitä kaikkea tarvii vaihtaa jos 330D touringiin laittaisi M3:n vakiojarrut,ja tulisiko niistä tehokkaammat?
Saisiko siihen omaan satulaan lisää tehoa toisella pääsylinterillä?
Laitan uusiksi. Tarkoitatko M3:n tolppaa?
Mitä kaikkea tarvii vaihtaa jos 330D touringiin laittaisi M3:n vakiojarrut,ja tulisiko niistä tehokkaammat?
Saisiko siihen omaan satulaan lisää tehoa toisella pääsylinterillä?
Mikä niissä nykysissä nyt on vikana? Ajatko radalla, niin lämpiää jarrut liikaa vai joku muu ongelma?
^ What he said.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tuohon nyt on hankala sanoa onko ne m3 jarrut, pienempi pääsylinteri, parempi jäähdytys vai mikä se oikea ratkaisu. Mut toki niillä m3 jarruilla saa siellä esson baarissa enemmän rispektiä
Ajatus jarruista lähtee kun Jari Niemi korjasi mun turbiinin,
ja oli sitä mieltä että GM-laatikko kestäisi pienen väännön lisäyksen,
joten siinä kohtaa saisi olla paremmat jarrut ,kun kuitenkin tulee ajettua sitten kovempaa,
eli voi tulla tilanteita.
Eikä tollasilla vakiojarruilla voi ajatellakaan radalle menoa,vai voiko?
Kai
Toisaalta nuo jarruthan toimivat saksassa autobahnilla yms.
Radalla ne varmasti saa paistettua mutta kyllä ne varmaan sielläkin pari kierrosta menisi.
Suomessa laillisilla nopeuksilla ei varmaan jarrujen päivitys ole välttämättä tarpeellista. Jos lastutus nostaa nopeuttasi niin paljon että jarrut alkavat loppua on ehkä syytä päivittää jotain muutakin kuin jarrut
Rakenteluhan on mukavaa ja jos sitä tykkää harrastaa ei jarrut varmaan huono paikka ole rakennella.
Ajatus jarruista lähtee kun Jari Niemi korjasi mun turbiinin,
ja oli sitä mieltä että GM-laatikko kestäisi pienen väännön lisäyksen,
joten siinä kohtaa saisi olla paremmat jarrut ,kun kuitenkin tulee ajettua sitten kovempaa,
eli voi tulla tilanteita.
Eikä tollasilla vakiojarruilla voi ajatellakaan radalle menoa,vai voiko?
Kai
Ehjillä osilla ja tuoreilla nesteillä, kyllä voi. Eka kerralla voi jarrut häipyä äkkiä jos ei ole radalla yhtään ajellut kun jarruttaa mitensattuu. Sitten kun oppii about jarruttamaan niin lämpöongelmat voi helpottaa, vaikka vauhti kasvaa (kierrosajat putoaa).
Jos radalla meinaa ruveta ajelemaan, niin kannattaa päivittää osia sitä mukaa kun tarvetta ilmenee. Siinä menee rahaa kumminkin kaikennäköiseen niin turha alkaa varuiksi tekemään jotain, oletuksen pohjalta. No, sama pätee kaikkeen auton korjaamiseen, varuiksi summassa tekemällä ei paljon voita.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment