Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen parannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Jarrujen parannus

    Löytyykö E46 330d autoon jostain muusta BMW:stä tehokkaampaa jarrusatulaa, joka menisi sinne paikalle?
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    #2
    Eikö kukaan tiedä, tai viitsi taaskaan vastata?
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #4
      Originally posted by KOS56OLAVI View Post
      Eikö kukaan tiedä, tai viitsi taaskaan vastata?
      Kai
      Tällä foorumilla ei tietääkseni ole 24/7 päivystystä kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin/ongelmiin.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • KOS56OLAVI
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 316
        • Salo

        #5
        Ei ole, eikä kuulu ollakaan 7/24 palvelua,taidan vaan olla liian hätäinen,
        kun rupeen huutelee,mutta tiedon saaminen on monesti tuurin kauppaa,
        eli kiinni siitä kuka sattuu lukemaan jonkun viestin ja sitten vastaa tai ei.

        Nytkin sain yhden vastauksen jossa ehdotettiin tuning palikoita,
        niitä en tarkoita,mutta minuu kiinnostaa oem palikat,
        esim M3,siis käykö se jonkun carrierin kanssa vai ei ollenkaan.
        Kai
        -E46 330 D Touring
        -INPA, NCS EXPERT

        Comment

        • Leksa1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 37
          • Suomi

          #6
          Tolpan vaihdolla ainakin käynee?

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            #7
            Tarkoitatko M3:n tolppaa?
            Mitä kaikkea tarvii vaihtaa jos 330D touringiin laittaisi M3:n vakiojarrut,ja tulisiko niistä tehokkaammat?
            Saisiko siihen omaan satulaan lisää tehoa toisella pääsylinterillä?
            Last edited by KOS56OLAVI; 14-07-2014, 20:44.
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            • KOS56OLAVI
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 316
              • Salo

              #8
              Laitan uusiksi.
              Tarkoitatko M3:n tolppaa?
              Mitä kaikkea tarvii vaihtaa jos 330D touringiin laittaisi M3:n vakiojarrut,ja tulisiko niistä tehokkaammat?
              Saisiko siihen omaan satulaan lisää tehoa toisella pääsylinterillä?
              -E46 330 D Touring
              -INPA, NCS EXPERT

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11089
                • Oulu

                #9
                Mikä niissä nykysissä nyt on vikana? Ajatko radalla, niin lämpiää jarrut liikaa vai joku muu ongelma?

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #10
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Mikä niissä nykysissä nyt on vikana? Ajatko radalla, niin lämpiää jarrut liikaa vai joku muu ongelma?
                  ^ What he said.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • KOS56OLAVI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 316
                    • Salo

                    #11
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Mikä niissä nykysissä nyt on vikana? Ajatko radalla, niin lämpiää jarrut liikaa vai joku muu ongelma?
                    Ei niissä varsinaista vikaa ole,ne vaan saisi olla tehokkaammat.
                    -E46 330 D Touring
                    -INPA, NCS EXPERT

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11089
                      • Oulu

                      #12
                      Aha

                      Tuohon nyt on hankala sanoa onko ne m3 jarrut, pienempi pääsylinteri, parempi jäähdytys vai mikä se oikea ratkaisu. Mut toki niillä m3 jarruilla saa siellä esson baarissa enemmän rispektiä
                      Last edited by Pazi88; 16-07-2014, 01:40.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • KOS56OLAVI
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 316
                        • Salo

                        #13
                        Ajatus jarruista lähtee kun Jari Niemi korjasi mun turbiinin,
                        ja oli sitä mieltä että GM-laatikko kestäisi pienen väännön lisäyksen,
                        joten siinä kohtaa saisi olla paremmat jarrut ,kun kuitenkin tulee ajettua sitten kovempaa,
                        eli voi tulla tilanteita.
                        Eikä tollasilla vakiojarruilla voi ajatellakaan radalle menoa,vai voiko?
                        Kai
                        -E46 330 D Touring
                        -INPA, NCS EXPERT

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #14
                          Nyt ollaan aika hankalan mietteen äärellä.

                          Toisaalta nuo jarruthan toimivat saksassa autobahnilla yms.
                          Radalla ne varmasti saa paistettua mutta kyllä ne varmaan sielläkin pari kierrosta menisi.

                          Suomessa laillisilla nopeuksilla ei varmaan jarrujen päivitys ole välttämättä tarpeellista. Jos lastutus nostaa nopeuttasi niin paljon että jarrut alkavat loppua on ehkä syytä päivittää jotain muutakin kuin jarrut

                          Rakenteluhan on mukavaa ja jos sitä tykkää harrastaa ei jarrut varmaan huono paikka ole rakennella.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #15
                            Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                            Ajatus jarruista lähtee kun Jari Niemi korjasi mun turbiinin,
                            ja oli sitä mieltä että GM-laatikko kestäisi pienen väännön lisäyksen,
                            joten siinä kohtaa saisi olla paremmat jarrut ,kun kuitenkin tulee ajettua sitten kovempaa,
                            eli voi tulla tilanteita.
                            Eikä tollasilla vakiojarruilla voi ajatellakaan radalle menoa,vai voiko?
                            Kai
                            Ehjillä osilla ja tuoreilla nesteillä, kyllä voi. Eka kerralla voi jarrut häipyä äkkiä jos ei ole radalla yhtään ajellut kun jarruttaa mitensattuu. Sitten kun oppii about jarruttamaan niin lämpöongelmat voi helpottaa, vaikka vauhti kasvaa (kierrosajat putoaa).
                            Jos radalla meinaa ruveta ajelemaan, niin kannattaa päivittää osia sitä mukaa kun tarvetta ilmenee. Siinä menee rahaa kumminkin kaikennäköiseen niin turha alkaa varuiksi tekemään jotain, oletuksen pohjalta. No, sama pätee kaikkeen auton korjaamiseen, varuiksi summassa tekemällä ei paljon voita.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎