Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen parannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ovaali
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 242
    • Ylivieska

    #16
    Eli tässä on pelkona että 330d vakiojarrut ei riitä yleisillä teillä muun liikenteen seassa? :think

    Comment

    • KOS56OLAVI
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 316
      • Salo

      #17
      Toi on hyvä kommentti että jos tehonlisäys saa aikaan sikailua,
      niin on vika asenteessa,mutta jokainen tietää että jos virität autoasi,
      niin väkisin jossain kohtaa karkaa mopo käsistä.
      Vaikka noi jarrut on vakioautoon ihan hyvät, niin ei ne ole tossakaan vehkeessä liian hyvät,
      ja kuten todettiin,on huonompiakin kohteita tuunata.
      Saa siihen hyvät jarrut kun satsaa tonnitolkulla rahaa,
      mutta olinkin utelias ,että jos BMW vakiopalikoilla saisi parannusta,
      mutta en ole kyllä tässä keskustelussa viisastunu,muuta kuin tässä asenteessani.
      Kai
      -E46 330 D Touring
      -INPA, NCS EXPERT

      Comment

      • KOS56OLAVI
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 316
        • Salo

        #18
        Putsasin tosta omastani satulat,teräsharjalla karstat pois, en laittanu mitään voiteita,eli kuivana vaan putsaus.
        Viime kesän jälkeen olen ajanu 30000,eli talven karstat otin pois,ei ollu pahasti jumissa.
        Kun sen toin viime vuonna Saksasta,niin heti meni laikat ja palat uusiksi,nyt putsaus.
        Last edited by KOS56OLAVI; 16-07-2014, 21:42.
        -E46 330 D Touring
        -INPA, NCS EXPERT

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #19
          "Tavallisen" M3 mallin etujarrut eivät ole kovin iso parannus, eli niistä nyt ei kannata edes satasia maksaa.

          Levyn halkaisija on sama ja molemmat autot ovat 1 mäntä satulalla eli oikeastaan se mikä muuttuu on levyn rakenne.

          CSL mallista alkaisi sitten saada jo ismopaa jarrua.
          Olli.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by KOS56OLAVI View Post
            Löytyykö E46 330d autoon jostain muusta BMW:stä tehokkaampaa jarrusatulaa, joka menisi sinne paikalle?
            Kai
            Pistä BMW performancen 6 mäntäiset jarrut ja M3 CSL levyt.
            Luulis riittävän.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Surina
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 222
              • Lohja

              #21
              mites ois pehmeemmät palat? Luulis tarraavan äkäisemmin.

              teollisuus,teollisuus,suomi,suomalainen,palvelu,haku,hae,etsi,teollisuus,jarru-pinnoitus,kytkin-pinnoitus,erikoiskitkapalvelu


              tai http://www.kitkaliimaus.fi/
              x53

              Comment

              • blueorange
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 404
                • suomi

                #22
                Täytyy kysyä että mitä haluat?kun haluat parempia jarruja etkä tiedä nykyisten jarrujen tehosta tai soveltuvuudesta vaikka rata-ajoon mitään.? Palat ekaks vaihtoon.Eikä sitten niitä täysiverisiä kilpapaloja.Ne ei pidä kun lämpösenä.Ferodolla ainakin lukee mitkä soveltuu siviililiikenteeseen

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #23
                  Originally posted by blueorange View Post
                  Täytyy kysyä että mitä haluat?kun haluat parempia jarruja etkä tiedä nykyisten jarrujen tehosta tai soveltuvuudesta vaikka rata-ajoon mitään.? Palat ekaks vaihtoon.Eikä sitten niitä täysiverisiä kilpapaloja.Ne ei pidä kun lämpösenä.Ferodolla ainakin lukee mitkä soveltuu siviililiikenteeseen
                  mikä pirssi?

                  mut lähtisin tolla red kokeileen vakio jarruja toimii myös siviili ajossa.

                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #24
                    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                    mikä pirssi?

                    mut lähtisin tolla red kokeileen vakio jarruja toimii myös siviili ajossa.

                    Viestini oli ketjun aloittajalle.Mulla on e36 325 ralliautossa vakiojarrut ja ferodon 2500 palat.Ihan kohtalaisesti riittää jarrut.Oishan kilpajarrut mukavat niin ois vähän tuntoo enemmän

                    Comment

                    • Casull
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 207
                      • Nivala

                      #25
                      Täältä äni EBC:n Yellowstuffeille.
                      Laitoin pari vuotta sitten allekirjoituksen autoon EBC:n uritetut levyt ja Yellowstuff-palat.
                      Jarruteho on nyt kaikissa olosuhteissa riittävä.

                      Alkuperäisillä paloilla ja levyillä ei ollut, parin kunnon jarrutuksen jälkeen teho vain kertakaikkiaan loppu.

                      Jarrujuttuja selvitellessäni törmäsin varmahkoon tietoon jonka mukaan 330 E90:n oem-palat vastaa aika lähelle noita EBC:n Redstuffeja.

                      Perushalpoja tarvikepaloja on aika turha verrata edes noihin oem-paloihin.
                      Vielä jos alla on useamman vuoden suolassa ryvetetyt levyt joiden kanavat on ruostunu lähes tukkoon, niin jarrujen teho on aika olematon.
                      Kyllä se auto noillakin pysähtyy jos ei vauhtia ole paljon, eikä tarvi ihan paniikkijarrutusta tehdä.

                      Mutta minusta on kyllä kiva jos jarrupuolellakin on vähän ylimääräistä reservissä.
                      Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                      Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                      Comment

                      • blueorange
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 404
                        • suomi

                        #26
                        Tulipa tossa huomattua eilen Teijotalot rallissa että sitten kun alkaa oikeesti kyytiä olemaan niin sitä tuntumaa alkaa kaipaamaan ja levy tai useampi joko meni kieroks tai halkes.Ravisti aika perkeleesti. Nyt kysymys kuuluu että käykö e36 M3 jarrut suoraan e36 325:een.En nyt muista oonko joskus jo tätä kysyny

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          #27
                          Ferodon DS2500 paloilla ja Motulin RBF nesteillä saa jo paljon aikaan. Kaikissa E46 malleissa taitaa olla punotut/teräsvahvisteiset jarruletkut jo vakiona?

                          Mulla oli Type-R:ssä kadullakin DS3000:t ja ne kyllä puri tosi hyvin kuumanakin, siis aivan uskomattomasti vakiosatuloilla ja levyilläkin. Söi kyllä palat ja levyt loppuun 10tkm matkalla, etuvanteet ja auton kyljet oli aina jarrupölyn peittämät, jarrut vinkui kuin kilpa-autossa ja kylmänä pari ekaa jarrutusta oli havaittavissa ihan pieni täysin merkityksetkön viive. Mutta toimi ihan hyvin kadullakin ja jarruja riivatessa piti aivan uskomattomasti. Nyttemmin kun rata-ajot on jääneet riittää ihan hyvin DS2000/2500.

                          Vähän ihmettelen jos katuajoon tarvii muuta kuin palat ja nesteet vaihtaa parempiin. Nää on kuitenkin mitoitettu autobahn ajoon, isompi ongelma monessa tapauksessa on että jarrut on vaan kohmeessa kun niitä ei ole juuri käytetty..
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • blueorange
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 404
                            • suomi

                            #28
                            Originally posted by kani View Post
                            Ferodon DS2500 paloilla ja Motulin RBF nesteillä saa jo paljon aikaan. Kaikissa E46 malleissa taitaa olla punotut/teräsvahvisteiset jarruletkut jo vakiona?

                            Mulla oli Type-R:ssä kadullakin DS3000:t ja ne kyllä puri tosi hyvin kuumanakin, siis aivan uskomattomasti vakiosatuloilla ja levyilläkin. Söi kyllä palat ja levyt loppuun 10tkm matkalla, etuvanteet ja auton kyljet oli aina jarrupölyn peittämät, jarrut vinkui kuin kilpa-autossa ja kylmänä pari ekaa jarrutusta oli havaittavissa ihan pieni täysin merkityksetkön viive. Mutta toimi ihan hyvin kadullakin ja jarruja riivatessa piti aivan uskomattomasti. Nyttemmin kun rata-ajot on jääneet riittää ihan hyvin DS2000/2500.

                            Vähän ihmettelen jos katuajoon tarvii muuta kuin palat ja nesteet vaihtaa parempiin. Nää on kuitenkin mitoitettu autobahn ajoon, isompi ongelma monessa tapauksessa on että jarrut on vaan kohmeessa kun niitä ei ole juuri käytetty..
                            Ne Ferodon palat puree juurikin kuumana mutta kylmänä EI ! Silti se pala ei poista mun ongelmaa että tunto on huono ja levy menee kieroks tai halkee.En ole nyt tutkinu onko vaan kiero vai mitä on tapahtunu mut silti ois kiva saada hyvät jarrut.Rallinetissä sanottiin että e46 330 mallin jarrut käy suoraan ja mahtuu 15 tuumasilla vanteilla?????????

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by blueorange View Post
                              e46 330 mallin jarrut käy suoraan ja mahtuu 15 tuumasilla vanteilla?????????
                              Käy mutta vaatii 17" vanteet kuten e36:ssakin, tuo 15" on täyttä paskaa.
                              Tosin, nehän on samat jarrut kuin nyt on kiinni (?) vai onko tässä jotain mennyt minulta ohi ??
                              Last edited by jr66; 12-10-2014, 23:23.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9990
                                • KVLA

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Käy mutta vaatii 17" vanteet kuten e36:ssakin, tuo 15" on täyttä paskaa.
                                Eikö 16" (edes oem) vanteet mahdu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎