Eli tässä on pelkona että 330d vakiojarrut ei riitä yleisillä teillä muun liikenteen seassa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen parannus
Collapse
X
-
Toi on hyvä kommentti että jos tehonlisäys saa aikaan sikailua,
niin on vika asenteessa,mutta jokainen tietää että jos virität autoasi,
niin väkisin jossain kohtaa karkaa mopo käsistä.
Vaikka noi jarrut on vakioautoon ihan hyvät, niin ei ne ole tossakaan vehkeessä liian hyvät,
ja kuten todettiin,on huonompiakin kohteita tuunata.
Saa siihen hyvät jarrut kun satsaa tonnitolkulla rahaa,
mutta olinkin utelias ,että jos BMW vakiopalikoilla saisi parannusta,
mutta en ole kyllä tässä keskustelussa viisastunu,muuta kuin tässä asenteessani.
Kai-E46 330 D Touring
-INPA, NCS EXPERT
Comment
-
-
Putsasin tosta omastani satulat,teräsharjalla karstat pois, en laittanu mitään voiteita,eli kuivana vaan putsaus.
Viime kesän jälkeen olen ajanu 30000,eli talven karstat otin pois,ei ollu pahasti jumissa.
Kun sen toin viime vuonna Saksasta,niin heti meni laikat ja palat uusiksi,nyt putsaus.Last edited by KOS56OLAVI; 16-07-2014, 21:42.-E46 330 D Touring
-INPA, NCS EXPERT
Comment
-
-
mites ois pehmeemmät palat? Luulis tarraavan äkäisemmin.
teollisuus,teollisuus,suomi,suomalainen,palvelu,haku,hae,etsi,teollisuus,jarru-pinnoitus,kytkin-pinnoitus,erikoiskitkapalvelu
tai http://www.kitkaliimaus.fi/x53
Comment
-
-
Originally posted by blueorange View PostTäytyy kysyä että mitä haluat?kun haluat parempia jarruja etkä tiedä nykyisten jarrujen tehosta tai soveltuvuudesta vaikka rata-ajoon mitään.? Palat ekaks vaihtoon.Eikä sitten niitä täysiverisiä kilpapaloja.Ne ei pidä kun lämpösenä.Ferodolla ainakin lukee mitkä soveltuu siviililiikenteeseen
mut lähtisin tolla red kokeileen vakio jarruja toimii myös siviili ajossa.
€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postmikä pirssi?
mut lähtisin tolla red kokeileen vakio jarruja toimii myös siviili ajossa.
Comment
-
-
Täältä äni EBC:n Yellowstuffeille.
Laitoin pari vuotta sitten allekirjoituksen autoon EBC:n uritetut levyt ja Yellowstuff-palat.
Jarruteho on nyt kaikissa olosuhteissa riittävä.
Alkuperäisillä paloilla ja levyillä ei ollut, parin kunnon jarrutuksen jälkeen teho vain kertakaikkiaan loppu.
Jarrujuttuja selvitellessäni törmäsin varmahkoon tietoon jonka mukaan 330 E90:n oem-palat vastaa aika lähelle noita EBC:n Redstuffeja.
Perushalpoja tarvikepaloja on aika turha verrata edes noihin oem-paloihin.
Vielä jos alla on useamman vuoden suolassa ryvetetyt levyt joiden kanavat on ruostunu lähes tukkoon, niin jarrujen teho on aika olematon.
Kyllä se auto noillakin pysähtyy jos ei vauhtia ole paljon, eikä tarvi ihan paniikkijarrutusta tehdä.
Mutta minusta on kyllä kiva jos jarrupuolellakin on vähän ylimääräistä reservissä.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Tulipa tossa huomattua eilen Teijotalot rallissa että sitten kun alkaa oikeesti kyytiä olemaan niin sitä tuntumaa alkaa kaipaamaan ja levy tai useampi joko meni kieroks tai halkes.Ravisti aika perkeleesti. Nyt kysymys kuuluu että käykö e36 M3 jarrut suoraan e36 325:een.En nyt muista oonko joskus jo tätä kysyny
Comment
-
-
Ferodon DS2500 paloilla ja Motulin RBF nesteillä saa jo paljon aikaan. Kaikissa E46 malleissa taitaa olla punotut/teräsvahvisteiset jarruletkut jo vakiona?
Mulla oli Type-R:ssä kadullakin DS3000:t ja ne kyllä puri tosi hyvin kuumanakin, siis aivan uskomattomasti vakiosatuloilla ja levyilläkin. Söi kyllä palat ja levyt loppuun 10tkm matkalla, etuvanteet ja auton kyljet oli aina jarrupölyn peittämät, jarrut vinkui kuin kilpa-autossa ja kylmänä pari ekaa jarrutusta oli havaittavissa ihan pieni täysin merkityksetkön viive. Mutta toimi ihan hyvin kadullakin ja jarruja riivatessa piti aivan uskomattomasti. Nyttemmin kun rata-ajot on jääneet riittää ihan hyvin DS2000/2500.
Vähän ihmettelen jos katuajoon tarvii muuta kuin palat ja nesteet vaihtaa parempiin. Nää on kuitenkin mitoitettu autobahn ajoon, isompi ongelma monessa tapauksessa on että jarrut on vaan kohmeessa kun niitä ei ole juuri käytetty..E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostFerodon DS2500 paloilla ja Motulin RBF nesteillä saa jo paljon aikaan. Kaikissa E46 malleissa taitaa olla punotut/teräsvahvisteiset jarruletkut jo vakiona?
Mulla oli Type-R:ssä kadullakin DS3000:t ja ne kyllä puri tosi hyvin kuumanakin, siis aivan uskomattomasti vakiosatuloilla ja levyilläkin. Söi kyllä palat ja levyt loppuun 10tkm matkalla, etuvanteet ja auton kyljet oli aina jarrupölyn peittämät, jarrut vinkui kuin kilpa-autossa ja kylmänä pari ekaa jarrutusta oli havaittavissa ihan pieni täysin merkityksetkön viive. Mutta toimi ihan hyvin kadullakin ja jarruja riivatessa piti aivan uskomattomasti. Nyttemmin kun rata-ajot on jääneet riittää ihan hyvin DS2000/2500.
Vähän ihmettelen jos katuajoon tarvii muuta kuin palat ja nesteet vaihtaa parempiin. Nää on kuitenkin mitoitettu autobahn ajoon, isompi ongelma monessa tapauksessa on että jarrut on vaan kohmeessa kun niitä ei ole juuri käytetty..
Comment
-
-
Originally posted by blueorange View Poste46 330 mallin jarrut käy suoraan ja mahtuu 15 tuumasilla vanteilla?????????
Tosin, nehän on samat jarrut kuin nyt on kiinni (?) vai onko tässä jotain mennyt minulta ohi ??Last edited by jr66; 12-10-2014, 23:23.
Comment
-
Comment