Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 uusi alustasarja alla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by makerein View Post
    Kun katsotte räjäytyskuvaa siinä ei näy mustaa viirua. Eli se on merkki sitä varten, että erottaa kummin päin se tulee. Ja se tulee alaspäin. Kupera pinta alaspäin! (Pallopinta). Tasainen pinta ylöspäin ja olen varmistanut asian marmorilta.

    M



    Eli siis tuo pölysuoja "6" tulee kuppi ylöspäin ja prikka "7" kupera puoli ylöspäin, ettei se lukitse laakeria.

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.



    Vai mahtaako uudemmissa olla muuttunut järjestys ja sen takia epäselvyyttä?
    Last edited by bemu2000; 08-08-2014, 13:14.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • makerein
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 13
      • Kuopio

      #17
      Pölysuoja kuppi ylöpäin ja prikka kuperapinta alaspäin. Ainakin E60ssä.
      Ensiviikolla kasaavat minun autosta tämän uusiksi.

      Tässä vielä linkki räjäytyskuvaan ja siinä ei näy kuperan pinnan merkkiä yläpuolella. (musta rengas mikä on kuperassa pinnassa tulee silloin alas. Ja varmistin tämän laakkoselta.)

      M

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        #18
        Kyllähän se kupera puoli tulee ylöspäin, että se vastaa kunnolla laakeriin.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • Poisonsloth
          Bimmer Rookie
          • May 2014
          • 108
          • Satakunta

          #19
          Problem solved, paukkuna oli NIINKIN tyhmästä asiasta kiinni kun nuo halppis sarjat on mitä on. Eli säätöjousi paukkui kun rattia tarpeeksi käänsi, jotenkin ihmeellisesti hypähti aina säätöjousi.

          Moottoripyörän ketjurasvaa lykkäsin piukkaan molemmat ja voilaa loppu paukkuna!
          Last edited by Poisonsloth; 15-08-2014, 19:57.
          Nykyiset kuljettimet:
          G30 530e M-Sport -19
          E36 325i Cabrio -94

          Ex:
          F32 430D M-Sport -15
          F11 530D LCI M-Sport
          E70 X5 3.0D
          E61 535D M-Sport
          E91 320D M-Sport
          E60 530D
          Skoda Octavia RS Combi
          E46 330Ci
          E38 740i
          E36 325i
          E30 325i
          E30 316

          Comment

          • Jonhi
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 166
            • Espoo

            #20
            Originally posted by bemu2000 View Post
            http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=336355

            Eli siis tuo pölysuoja "6" tulee kuppi ylöspäin ja prikka "7" kupera puoli ylöspäin, ettei se lukitse laakeria.

            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.



            Vai mahtaako uudemmissa olla muuttunut järjestys ja sen takia epäselvyyttä?
            Näin mäkin sen oon järkeillyt ja muistaakseni omaanikin näin laitettiin.

            Originally posted by makerein View Post
            Pölysuoja kuppi ylöpäin ja prikka kuperapinta alaspäin. Ainakin E60ssä.
            Ensiviikolla kasaavat minun autosta tämän uusiksi.

            Tässä vielä linkki räjäytyskuvaan ja siinä ei näy kuperan pinnan merkkiä yläpuolella. (musta rengas mikä on kuperassa pinnassa tulee silloin alas. Ja varmistin tämän laakkoselta.)

            M

            http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=10&lang=en
            Kuulostaa kyllä oudolta, että prikka tulisi noin päin..:think
            E93 330dA LCI -10 M-Sport
            F31 320d -12 Luxury Line

            Ex's
            E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
            E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

            Comment

            • Poisonsloth
              Bimmer Rookie
              • May 2014
              • 108
              • Satakunta

              #21
              Problem solved, paukkuna oli NIINKIN tyhmästä asiasta kiinni kun nuo halppis sarjat on mitä on. Eli säätöjousi paukkui kun rattia tarpeeksi käänsi, jotenkin ihmeellisesti hypähti aina jousi.

              Moottoripyörän ketjurasvaa lykkäsin piukkaan molemmat ja voilaa loppu paukkuna! Nyt siis jousi elää siellä niinkuin pitääkin. Olikohan sitten vaan uudenkarheutta tai jotain...
              Nykyiset kuljettimet:
              G30 530e M-Sport -19
              E36 325i Cabrio -94

              Ex:
              F32 430D M-Sport -15
              F11 530D LCI M-Sport
              E70 X5 3.0D
              E61 535D M-Sport
              E91 320D M-Sport
              E60 530D
              Skoda Octavia RS Combi
              E46 330Ci
              E38 740i
              E36 325i
              E30 325i
              E30 316

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by Poisonsloth View Post
                Problem solved, paukkuna oli NIINKIN tyhmästä asiasta kiinni kun nuo halppis sarjat on mitä on. Eli säätöjousi paukkui kun rattia tarpeeksi käänsi, jotenkin ihmeellisesti hypähti aina jousi.

                Moottoripyörän ketjurasvaa lykkäsin piukkaan molemmat ja voilaa loppu paukkuna! Nyt siis jousi elää siellä niinkuin pitääkin. Olikohan sitten vaan uudenkarheutta tai jotain...

                No mitäs se halpis sarja siihen liittyi? Jos ei ole muoviprikkoja jousen ja säätöpalan välissä, niin vaseliinia se aina väliin.

                Edelleen sen silti kyllä pitäisi pyörähtää laakerista, eikä jousesta. Katsoitko nyt että se prikka ei varmasti lukitse sitä laakeria?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Poisonsloth
                  Bimmer Rookie
                  • May 2014
                  • 108
                  • Satakunta

                  #23
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  No mitäs se halpis sarja siihen liittyi? Jos ei ole muoviprikkoja jousen ja säätöpalan välissä, niin vaseliinia se aina väliin.

                  Edelleen sen silti kyllä pitäisi pyörähtää laakerista, eikä jousesta. Katsoitko nyt että se prikka ei varmasti lukitse sitä laakeria?
                  Ei se lukitse, kyllä se siellä pyörii normaalisti. Prikka laitettu juuri niin kuin se oli vakioiskareissakin.

                  En sitten tiedä miksi nuo säätöjouset niin hemmetisti paukkui ja jotenkin näytti että tulee sellainen pieni pykälä säätöjouseen aina tietyssä kohtaa kun rattia kääntää.. tai siis menee jotenkin ihmeellisesti. Vaikea selittää

                  Sitten tosiaan ruiskutin rasvaa säätöjousen piukkaan, loppu kolinat. Dont get it :think

                  Ja joo eihän se halppis sarja nyt tuohon kolina kastiin varmaan kuulu, mutta onhan nuo halppis iskarit vähän sellaisia "lelun tuntuisia" verrattuna laatu merkkeihin. Ei vaan raaski ostella kalliita sarjoja kun autot pakkaa olemaan vuoden verran aina itsellä ja myyntiin(Joka kesäinen autokuume iskee)

                  Pikatiellä mukava körötellä kun jäykkä alusta mutta muuten kyllä nurkissa ajaminen on yhtä tuskaa, selkärenka katkeaa vielä joku kerta Täytyy sanoa että kun E46:ssa oli halppis FK:n highsport setti oli perhanasti mukavempi alusta verrattuna TA-Technix sarjaan.
                  Tosin eri autot, voiko vertailla toisaalta :think

                  Olisi taas vaan järkeä käyttänyt ja ostellut uudet vakioiskarit ja vaikka H&R:n madallusjouset. Melkein samaan hintaan olisi saanut :/
                  Last edited by Poisonsloth; 16-08-2014, 01:12.
                  Nykyiset kuljettimet:
                  G30 530e M-Sport -19
                  E36 325i Cabrio -94

                  Ex:
                  F32 430D M-Sport -15
                  F11 530D LCI M-Sport
                  E70 X5 3.0D
                  E61 535D M-Sport
                  E91 320D M-Sport
                  E60 530D
                  Skoda Octavia RS Combi
                  E46 330Ci
                  E38 740i
                  E36 325i
                  E30 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • makerein
                    Newbiemmer
                    • Dec 2012
                    • 13
                    • Kuopio

                    #24
                    Pahoittelut että laitoin väärää tietoa aluslevyjen suunnasta. Marmorilla sanoivat väärin. Eli kupera pinta ylös niin kuin jotkut tässä ketjussa sanoivat.
                    Nyt oma kunnossa. Pahoittelut

                    M

                    Comment

                    • Pe-te
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 198
                      • Ylöjärvi

                      #25
                      Noniin, saman suuntaisia ongelmia täällä, josko raati osaisi ohjata oikeeseen suuntaan kun alkaa jo usko loppumaan.

                      Eli alla siis Koni Sport Yellow ja H&R -35mm jouset jotka vaihdettiin originaalin M-Sport alustan paikalle. Etupäähän vaihdettiin samalla laakerit ja pohjaanlyöntikumit, taakse pohjaanlyöntikumit. Jäykkyys on veivattu puoliväliin.

                      Ongelma on, että kolahtelee/paukahtelee jumalattoman kovaa etenkin ylittäessä mataliakin kanttarikiviä tai jos tiellä on terävämpiä monttuja/kohoumia tai ihan vaan korin kallistellessa terävämmin. Ja ääni paikallistuu melko selkeästi kaikkien 4 tolpan yläpäihin.

                      Tähän mennessä on jo kahteen kertaan asentaneen korjaamon puolesta tarkistettu että kaikki osat on välissä ja tuo paljon puhuttu prikkakin on oikein päin. Samoin kaikki on riittävän kireällä. Ääni kuulostaa lähinnä siltä että jossain olisi löysiä mutta kun sitä ei vaan löydy... Ja ääni on ollut ihan asennuspäivästä lähtien. Sitä ennen orig. alustalla ei minkäänlaista ääntä.

                      Yksi ihmetyksen aihe on ollut se, että kuuluuko etutolppien yläpäiden nousta niin ylös ettei se muovinen pölysuoja enää mahdu siihen laakerien yläpäähän... mites muilla joilla Konit alla?

                      Mitä on jäänyt huomaamatta?
                      F11 520dA (N47N) -13
                      ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                      ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16425
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Pe-te View Post
                        Jäykkyys on veivattu puoliväliin.


                        Yksi ihmetyksen aihe on ollut se, että kuuluuko etutolppien yläpäiden nousta niin ylös ettei se muovinen pölysuoja enää mahdu siihen laakerien yläpäähän... mites muilla joilla Konit alla?
                        Veivaa se jäykkyys nollaan, jos siis iskarista kyse, normi jouselle riittää kyllä ? Voipi kolinatkin vähentyä. Jaa mutta jos kallistellessakin kolisee ?

                        E36 + keltaiset konit ulosvaimennussäädöllä siis täällä ja etutolppien pölysuojan tilanne juuri sama, meinaa nousta ylös. En ole huolissani asiasta.

                        Comment

                        • Pe-te
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 198
                          • Ylöjärvi

                          #27
                          Jos jollain sama setti alla E60:ssä niin olis kiva kuulla menikö ongelmitta?
                          Ongelman syy näyttää olevan se että jouset jäävät liian löysälle mutta ongelma itsessään tuntuu olevan se, että iskari on liian pitkä verrattuna siihen mitä sen mitta pitäisi olla... maanantaikappale...?

                          Käsittääkseni nämä pitäisi mennä alle nätisti ilman madaltavia jousilautasia tms


                          Originally posted by Pe-te View Post
                          Noniin, saman suuntaisia ongelmia täällä, josko raati osaisi ohjata oikeeseen suuntaan kun alkaa jo usko loppumaan.

                          Eli alla siis Koni Sport Yellow ja H&R -35mm jouset jotka vaihdettiin originaalin M-Sport alustan paikalle. Etupäähän vaihdettiin samalla laakerit ja pohjaanlyöntikumit, taakse pohjaanlyöntikumit. Jäykkyys on veivattu puoliväliin.

                          Ongelma on, että kolahtelee/paukahtelee jumalattoman kovaa etenkin ylittäessä mataliakin kanttarikiviä tai jos tiellä on terävämpiä monttuja/kohoumia tai ihan vaan korin kallistellessa terävämmin. Ja ääni paikallistuu melko selkeästi kaikkien 4 tolpan yläpäihin.

                          Tähän mennessä on jo kahteen kertaan asentaneen korjaamon puolesta tarkistettu että kaikki osat on välissä ja tuo paljon puhuttu prikkakin on oikein päin. Samoin kaikki on riittävän kireällä. Ääni kuulostaa lähinnä siltä että jossain olisi löysiä mutta kun sitä ei vaan löydy... Ja ääni on ollut ihan asennuspäivästä lähtien. Sitä ennen orig. alustalla ei minkäänlaista ääntä.

                          Yksi ihmetyksen aihe on ollut se, että kuuluuko etutolppien yläpäiden nousta niin ylös ettei se muovinen pölysuoja enää mahdu siihen laakerien yläpäähän... mites muilla joilla Konit alla?

                          Mitä on jäänyt huomaamatta?
                          F11 520dA (N47N) -13
                          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                          Comment

                          • Pe-te
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 198
                            • Ylöjärvi

                            #28
                            Päivitetäänpä tätä itsepuheluna. Iskarit on vaihdettu korjaamon takuuseen, ilmeisesti asennettaessa oli käytetty pulttipyssyä ja saatu iskarit rikki.
                            Suurin osa kolinoista pois, mutta edelleen esim. reilummin rattia kääntäessä saattaa paukahtaa.

                            Korjaamo mainitsi, että pöydällä paketti oli tiukka mutta alla ollessa jouset ovat edelleen aavistuksen löysällä. Jouset nyt kuitenkin ovat tähän versioon oikeat ja myös mitattu sen mittaisiksi kuin pitäisikin olla. Jäykkyyssäätö nyt puoli kierrosta puolivälin sijaan.

                            Eli edelleen sama kysymys auki: Tämä lienee suht yleinen setti, joten paukkuuko muilla samalla setillä vai laitoitteko kenties erilaista jousilautasta sinne tms ?

                            Huumorintaju alkaa olla jo koetuksella.


                            Originally posted by Pe-te View Post
                            Jos jollain sama setti alla E60:ssä niin olis kiva kuulla menikö ongelmitta?
                            Ongelman syy näyttää olevan se että jouset jäävät liian löysälle mutta ongelma itsessään tuntuu olevan se, että iskari on liian pitkä verrattuna siihen mitä sen mitta pitäisi olla... maanantaikappale...?

                            Käsittääkseni nämä pitäisi mennä alle nätisti ilman madaltavia jousilautasia tms
                            F11 520dA (N47N) -13
                            ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                            ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                            Comment

                            • Poisonsloth
                              Bimmer Rookie
                              • May 2014
                              • 108
                              • Satakunta

                              #29
                              Sulla täysin samanlaiset oireet kun mulla oli ton halppissarjan kanssa.

                              Itse tappelin kanssa pitkään tuon paukkeen takia, aina välillä sai pois sen rasvaamalla apujousta Pauke kumminkin tuli takaisin parin viikon päästä, käytin kanssa sitten korjaamolla autoa ja käskin tsiikata onko nyt varmasti kaikki kunnossa.
                              Ei löytynyt mitään vikaa iskareista ym.

                              Tulin siihen tulokseen sitten, että halvalla ei saa hyvää. Ei sitten millään. Sijoitin bilstein b12settiin ja nyt toimii juuri niinkuin alustan kuuluukin ja ei pauku tai kolise

                              Ps. Kyllä aika helvetisti saa mopolla hakata pultteja että iskari rikki menee :think ja nyt jälkikäteen lukenut ulkomaan foorumeilta että tuo ta-technix ei oikein sovellu raskaisiin autoihin ja tästä johtuen paukkuu. Enpä tiedä sitten mikä faktaa tosin :think

                              Originally posted by Pe-te View Post
                              Päivitetäänpä tätä itsepuheluna. Iskarit on vaihdettu korjaamon takuuseen, ilmeisesti asennettaessa oli käytetty pulttipyssyä ja saatu iskarit rikki.
                              Suurin osa kolinoista pois, mutta edelleen esim. reilummin rattia kääntäessä saattaa paukahtaa.

                              Korjaamo mainitsi, että pöydällä paketti oli tiukka mutta alla ollessa jouset ovat edelleen aavistuksen löysällä. Jouset nyt kuitenkin ovat tähän versioon oikeat ja myös mitattu sen mittaisiksi kuin pitäisikin olla. Jäykkyyssäätö nyt puoli kierrosta puolivälin sijaan.

                              Eli edelleen sama kysymys auki: Tämä lienee suht yleinen setti, joten paukkuuko muilla samalla setillä vai laitoitteko kenties erilaista jousilautasta sinne tms ?

                              Huumorintaju alkaa olla jo koetuksella.
                              Nykyiset kuljettimet:
                              G30 530e M-Sport -19
                              E36 325i Cabrio -94

                              Ex:
                              F32 430D M-Sport -15
                              F11 530D LCI M-Sport
                              E70 X5 3.0D
                              E61 535D M-Sport
                              E91 320D M-Sport
                              E60 530D
                              Skoda Octavia RS Combi
                              E46 330Ci
                              E38 740i
                              E36 325i
                              E30 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • Pe-te
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 198
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                Halpiksen kanssa tää ei pistäiskään vihaksi niin pahasti mutta kun alla pitäisi kuitenkin olla laadukasta tavaraa, tuo pistää savun nousemaan pääkopasta.

                                Originally posted by Poisonsloth View Post
                                Sulla täysin samanlaiset oireet kun mulla oli ton halppissarjan kanssa.

                                Itse tappelin kanssa pitkään tuon paukkeen takia, aina välillä sai pois sen rasvaamalla apujousta Pauke kumminkin tuli takaisin parin viikon päästä, käytin kanssa sitten korjaamolla autoa ja käskin tsiikata onko nyt varmasti kaikki kunnossa.
                                Ei löytynyt mitään vikaa iskareista ym.

                                Tulin siihen tulokseen sitten, että halvalla ei saa hyvää. Ei sitten millään. Sijoitin bilstein b12settiin ja nyt toimii juuri niinkuin alustan kuuluukin ja ei pauku tai kolise

                                Ps. Kyllä aika helvetisti saa mopolla hakata pultteja että iskari rikki menee :think ja nyt jälkikäteen lukenut ulkomaan foorumeilta että tuo ta-technix ei oikein sovellu raskaisiin autoihin ja tästä johtuen paukkuu. Enpä tiedä sitten mikä faktaa tosin :think
                                F11 520dA (N47N) -13
                                ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                                ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎