Tuntuu vähän noi jutut siltä että olisko syytä vaihtaa korjaamoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 uusi alustasarja alla
Collapse
X
-
Originally posted by Poisonsloth View PostSulla täysin samanlaiset oireet kun mulla oli ton halppissarjan kanssa.
Itse tappelin kanssa pitkään tuon paukkeen takia, aina välillä sai pois sen rasvaamalla apujoustaPauke kumminkin tuli takaisin parin viikon päästä, käytin kanssa sitten korjaamolla autoa ja käskin tsiikata onko nyt varmasti kaikki kunnossa.
Ei löytynyt mitään vikaa iskareista ym.
Tulin siihen tulokseen sitten, että halvalla ei saa hyvää. Ei sitten millään. Sijoitin bilstein b12settiin ja nyt toimii juuri niinkuin alustan kuuluukin ja ei pauku tai kolise
Ps. Kyllä aika helvetisti saa mopolla hakata pultteja että iskari rikki menee :think ja nyt jälkikäteen lukenut ulkomaan foorumeilta että tuo ta-technix ei oikein sovellu raskaisiin autoihin ja tästä johtuen paukkuu. Enpä tiedä sitten mikä faktaa tosin :think
Mulla tosiaan tuo Ta-technix ollut jo reilusti yli vuoden eikä pauku ei kolise vaan toimii juuri niin kuin pitääkin kaikinpuolin
Comment
-
-
Kaikki on tähän asti hoitunut kaiken suhteen niinkuin pitääkin eikä ole valittamista. Tokikaan en tämän asian kanssa nyt ole pätkääkään tyytyväinen tämän hetken tulemaan, mutta täytyy muistaa että heillä on edelleen oikeus korjata virheensä ennenkuin voin siirtyä muualle asioimaan asian suhteen. Mutta arvaa tekisikö mieli näin tehdä jotta kolinat loppuisi.
Ja paikka taitaa olla tämän seudun arvostetuin.
Oppirahoina maksettakoon, että seuraavaksi teen itse niin tulee niinkuin pitääkin.
Originally posted by bemu2000 View PostTuntuu vähän noi jutut siltä että olisko syytä vaihtaa korjaamoa.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Mikset käytä jossain katsastusasemalla autoo iskaritestissä? Periaatteessa pitäs näkyä vaimennusarvoissa jos iskari on joko irti tai paskana. Jos vika ei oo iskarissa nii eipä olis ihme vaikka olis alapalloihin tullu pystyvälystä ja samaten takapään alatukivarsiin. Jäykempi alusta kuin vakio niin tuntuu ja kuuluu tommoset pienet välykset hyttiin helpommin?Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Ennen Koni + H&R yhdistelmää alla oli siis normi m-sport eikä kolissut eikä paukkunut. Ei tämä nyt sen jäykempi ole kuin sekään... ehkä enemmänkin päinvastoin. Vakioalustaista autoa en ole ikinä tainnut edes omistaa
Alusta on käytännössä kaikilta osin uutta palikkaa ml. hammastanko joten olen kyllä ihan varma että kolinat tulevat nimenomaan alustasatsista.
Iskaritkin on jo siis kertaalleen vaihdettu uusiin joten kyllä tässä kallistun aika vakaasti asennusvirheen puoleen mutta koska korjaamo ei siitä mitään vikaa ole useamman kerran jälkeen löytänyt, en usko että tämä etenee muuten kuin hakemassa vikapaikka itse tai ainakin saada rajattua vaihtoehdot niin vähiin että sokeakin löytää jyvän sen jälkeen. Tai sitten viedä se toisaalle ja viedä lasku sitten alkuperäiselle asentajalle mikäli (ja kun) vika on asennuksessa.
Oudointa hommassa on se, että kolinoita kuuluu edestä JA takaa. Lisäksi ainakin etupään osalta mainittiin että jouset eivät jää pyörät roikkuen niin tiukalle ettei niitä saisi käsin liikuteltua ja tämä voi viitata siihen että pääsevät hiukan jossain vaiheessa pyörähtämään tai muuten elämään pois paikoiltaan.
Ja etupään osalta itsekin näin että kierre on kierretty ihan loppuun asti. Pöydällä paketti on toki tiukka eikä käsin jousta saa pyörähtämään.
Mutta mikä tuon taakse aiheuttaa. Mun ainoa järkiselitys on se että joko ylä- tai alapää on löysällä mutta kun ei.
Seuraava selitysvaihtoehto olisi että säätöjouset aiheuttavat pauketta ja sillä tässä olen koettanut samojen iskareiden omistajilta kokemuksia. Jos muillakin paukkuu aika ajoin niin sitten lienee iskareiden "ominaisuus" mutta ellei syyn on oltava muualla. Ei edes mun tuurilla alle osu kahta settiä paskaa tavaraa.
Pääsääntöisesti ääntelyt siis tulevat hitaassa liikkeessä tai esim. paikalla kääntäessä. Toisaalta joskus myös satunnaisesti kohoumissa esim. asfaltin paikkauskohdissa. Mutta ei töyssyissä tms.
Originally posted by ThemeJ View PostMikset käytä jossain katsastusasemalla autoo iskaritestissä? Periaatteessa pitäs näkyä vaimennusarvoissa jos iskari on joko irti tai paskana. Jos vika ei oo iskarissa nii eipä olis ihme vaikka olis alapalloihin tullu pystyvälystä ja samaten takapään alatukivarsiin. Jäykempi alusta kuin vakio niin tuntuu ja kuuluu tommoset pienet välykset hyttiin helpommin?F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostEnnen Koni + H&R yhdistelmää alla oli siis normi m-sport eikä kolissut eikä paukkunut. Ei tämä nyt sen jäykempi ole kuin sekään... ehkä enemmänkin päinvastoin. Vakioalustaista autoa en ole ikinä tainnut edes omistaa
Alusta on käytännössä kaikilta osin uutta palikkaa ml. hammastanko joten olen kyllä ihan varma että kolinat tulevat nimenomaan alustasatsista.
Iskaritkin on jo siis kertaalleen vaihdettu uusiin joten kyllä tässä kallistun aika vakaasti asennusvirheen puoleen mutta koska korjaamo ei siitä mitään vikaa ole useamman kerran jälkeen löytänyt, en usko että tämä etenee muuten kuin hakemassa vikapaikka itse tai ainakin saada rajattua vaihtoehdot niin vähiin että sokeakin löytää jyvän sen jälkeen. Tai sitten viedä se toisaalle ja viedä lasku sitten alkuperäiselle asentajalle mikäli (ja kun) vika on asennuksessa.
Oudointa hommassa on se, että kolinoita kuuluu edestä JA takaa. Lisäksi ainakin etupään osalta mainittiin että jouset eivät jää pyörät roikkuen niin tiukalle ettei niitä saisi käsin liikuteltua ja tämä voi viitata siihen että pääsevät hiukan jossain vaiheessa pyörähtämään tai muuten elämään pois paikoiltaan.
Ja etupään osalta itsekin näin että kierre on kierretty ihan loppuun asti. Pöydällä paketti on toki tiukka eikä käsin jousta saa pyörähtämään.
Mutta mikä tuon taakse aiheuttaa. Mun ainoa järkiselitys on se että joko ylä- tai alapää on löysällä mutta kun ei.
Seuraava selitysvaihtoehto olisi että säätöjouset aiheuttavat pauketta ja sillä tässä olen koettanut samojen iskareiden omistajilta kokemuksia. Jos muillakin paukkuu aika ajoin niin sitten lienee iskareiden "ominaisuus" mutta ellei syyn on oltava muualla. Ei edes mun tuurilla alle osu kahta settiä paskaa tavaraa.
Pääsääntöisesti ääntelyt siis tulevat hitaassa liikkeessä tai esim. paikalla kääntäessä. Toisaalta joskus myös satunnaisesti kohoumissa esim. asfaltin paikkauskohdissa. Mutta ei töyssyissä tms.
Mulla H&R 35mm madaltava jousisarja ja edessä konin sportit(keltaiset), takana orkkis m-sport iskarit.
Eikä mitään kolinoita kuulu... On kyllä ihmeellinen tuo sinun ongelma:think
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Veikkaan että se M-sport on aavistuksen pehmeempi, mutta kuitenkin.
En meinannut että sielä ois välttämättä mitään vikaa, mutta näkispähän mikä siellä on löysällä tai väärin asennettu. Jos antaa iskaritestissä huonon tuloksen nii vika on sillon iskarissa, joko sen kiinnityksessä tai sitten itte vaimentimessa. Jos antaa kunnon arvot niin sitte voi unohtaa ne iskarit ja keskittyä hakemaan vikaa muualta.
Takapään kolinaan veikkaan edelleen jotain ulompaa alatukivarren puslaa tai jotain kallistuksenvakaajan tankoa jonka asentaja on laittanu päin vittua paikalleen tai jättäny löysälle.
Miten jousipaketti voi olla pöydällä tiukempi kuin auton alla ollessa? Eihän se oo mitenkään mahdollista, ainakaan tässä tapauksessa. Vai roikkuuko joku siinä pyörässä sillon ku se on vapaana ja vetää sitä väkisin alaspäin niin kovaa ettei edes tukivarret ja vakaajat vastaa mistään?
Jos joku 150e JOM:n säädettävä coilisarja ei aiheuta kolinaa nii tuskinpa mikään tommonen jousisarjakaan sitä tekee. Yhdestä mersusta joskus haettu kolinaa oikeen urakalla ja lopulta kolina tuli niinki eksoottisesta asiasta kuin jarrupaloista. Eiköhän se vika sieltä vielä löydy, jousien laadussa tuskin on mitään vikaa.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostVeikkaan että se M-sport on aavistuksen pehmeempi, mutta kuitenkin.
En meinannut että sielä ois välttämättä mitään vikaa, mutta näkispähän mikä siellä on löysällä tai väärin asennettu. Jos antaa iskaritestissä huonon tuloksen nii vika on sillon iskarissa, joko sen kiinnityksessä tai sitten itte vaimentimessa. Jos antaa kunnon arvot niin sitte voi unohtaa ne iskarit ja keskittyä hakemaan vikaa muualta.
Takapään kolinaan veikkaan edelleen jotain ulompaa alatukivarren puslaa tai jotain kallistuksenvakaajan tankoa jonka asentaja on laittanu päin vittua paikalleen tai jättäny löysälle.
Miten jousipaketti voi olla pöydällä tiukempi kuin auton alla ollessa? Eihän se oo mitenkään mahdollista, ainakaan tässä tapauksessa. Vai roikkuuko joku siinä pyörässä sillon ku se on vapaana ja vetää sitä väkisin alaspäin niin kovaa ettei edes tukivarret ja vakaajat vastaa mistään?
Jos joku 150e JOM:n säädettävä coilisarja ei aiheuta kolinaa nii tuskinpa mikään tommonen jousisarjakaan sitä tekee. Yhdestä mersusta joskus haettu kolinaa oikeen urakalla ja lopulta kolina tuli niinki eksoottisesta asiasta kuin jarrupaloista. Eiköhän se vika sieltä vielä löydy, jousien laadussa tuskin on mitään vikaa.
Edit:vastaus oli tuohon "eksottiseen" asiaan.Last edited by [Snowboarder]; 18-10-2014, 02:44.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostOT mutta näin vinkkinä tuokin ääni häviää 99% varmuudella jos kevyesti jarrua painetaan ja näin ollen voidaan tarkemmin tutkia jarruja!Palat ei ole aina se välttämättä se aiheuttaja, vois olla myös satula, etenkin jos samassa sähköinen käsijarru(puhun eri merkist,vw niin en ole varma missä mersun malleissa on).
Edit:vastaus oli tuohon "eksottiseen" asiaan.
Ei liity mitenkään tähän topikkiin joten se siitä. OfftopickBmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Eipä tässä mitään olisi, jos olis tilat ja aikaa mutta kun juuri siksi teetin työn muualla kun ei ole tiloja ja aikaa värkätä. Taitaa vaan lopulta kääntyä siihen että olis pitänyt tehdä itse :think
Se on totta, että etu- ja takapään ongelmat voivat hyvinkin olla eri alkuperää vaikka samanlaisessa tilanteessa esiin tulevatkin. Eilen ehdin ensimmäistä kertaa kertaalleen vaihdettujen iskarien jälkeen käydä motarilla ajamassa ja siinä tuli kyllä sellainen tunne että jotain on jossain löysällä. Tuntuma tiehen kyllä oli kylläkin mahtava jos tässä nyt täytyy positiivisiakin asioita tästä kaivaa.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Saa muuten ilmiantaa takuulla hyvät alustapajat treen seudulta tai jos joku oikeasti tietää näistä ja omaa tilat + vehkeet (treen seudulla) niin soveltuvaa korvausta vastaa saa ratkaista tämän mysteerin.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
Comment