Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 perämurikan etummainen pusla, kuka tekee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • C'mon_maik
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 73
    • JKL

    E36 perämurikan etummainen pusla, kuka tekee?

    Hei! Autona sigun E36 328i kurdikupee. Tietääkö kukaan kuka tekee kisaisempaa perämurikan etummaista puslaa polyureasta? Koluttu on jo Strongflex, Powerflex, Whiteline ja Top Osa Tampereella. Top Osa saisi tehtyä tuon kaksiosaisena, mutta se ei oikein ajatuksena ole kovin hyvä? Whitelineltä tuota varmaan saisi, mutta rahtikulut ausseista asti ei kiinnosta (~90 € + puslan hinta).

    Autoa olen pikkuhiljaa osa kerrallaan muutellut rata-ajoa silmällä pitäen, joten lisämelu ei sikäli ole oleellista. Ehkä silti näkisin tuossakin kohtaa mieluiten uretaanisen kuin metallisen puslan...kommentteja? :think

    Kaikki muut puslat, säädettävät varret ja nivelkilkkeet on perään jo hommattu, mutta tuo takakelkkaan prässättävä pusla olisi syytä vielä saada ja kovin mielellään en siihen oem-kumista puslaa tyrkkäisi. Liitteen kuvasta siis nro 4. mitä tarkoitetaan.
    Bostongrün E36 328i coupe M-sport
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Mitä materiaalia on takakannen puslat ?

    Comment

    • C'mon_maik
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 73
      • JKL

      #3
      Strongflexin punaset uretaanit.
      Bostongrün E36 328i coupe M-sport

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 910
        • Jyväskylä

        #4
        Haetaanko tuon puslan materiaalin vaihdolla, kenties sitä viimeistä kymmenystä pois kierrosajasta? Vai jotain muuta mitä en ymmärrä?

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11120
          • Oulu

          #5
          Tuo pusla on kyllä orkkiksenakin niin jämy että eikai sitä kannata uretaaniseen vaihtaa, varsinkaan kun kaupallisia ratkasuja ei taida olla tarjolla. Jos siitä jotain hajoaa/antaa periksi, niin se on se puslan läpi menevä pultti.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • C'mon_maik
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 73
            • JKL

            #6
            Originally posted by Daa Daa View Post
            Haetaanko tuon puslan materiaalin vaihdolla, kenties sitä viimeistä kymmenystä pois kierrosajasta? Vai jotain muuta mitä en ymmärrä?
            No sitäpä juuri!

            Lähinnä vertaistukea tässä kysellään mitä on veljet käyttäneet tuossa kohtaa. Jenkkifoorumien mukaan tuon kohdan pultti on ilmeisesti osoittautunut sulakkeeksi ja itse olen päätellyt että mahtaako siinä olla oikeasti syynä se, että kaikki muu on kovaa ja etupusla myötää ja siksi katkeaa. Tai että vakiokumit on vaan valmiiks paskana ja sit kaikki repee sen takia. Välillä tuntuu ettei noilla jenkeillä kestä mikään muutenkaan ilman lattarautojen hitsailuja.

            LHP:n verkkokaupasta saa näköjään tuota puslaa, mutta vaatii perään 14 mm kierteityksen ja sopivan pultin. http://www.lhp-racing.com/catalog/pr...ducts_id=17221

            Jos ei muuta niin on tässä ainakin vaihtoehtoja kuinka tämän toteuttaa. Varmaan se vakiokumipusla 12.9 pultilla olisi helpoin ratkaisu kaksikäyttöiseen kilvissä olevaan harrastepeliin...
            Bostongrün E36 328i coupe M-sport

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by C'mon_maik View Post
              Varmaan se vakiokumipusla 12.9 pultilla olisi helpoin ratkaisu kaksikäyttöiseen kilvissä olevaan harrastepeliin...
              Kyllä, ja takakannen puslat sitten orkkis kumiset myös.

              Comment

              • C'mon_maik
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 73
                • JKL

                #8
                Eli olet voimakkaasti sitä mieltä ettei "eripari"-puslia? Jos sulla on kokemusta aiheesta niin kerro toki enemmän kuin päälauseen verran.
                Bostongrün E36 328i coupe M-sport

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Sitten kun pistät autoon kaaret, niin pistä sellaiset joissa toi koko kelkka tulee kiinni kaariin. Ei tartte enää murehtia puslia.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #10
                    Onko suuri virhe jos laittaa läpipultin ja mutterin ko paikkaan?

                    Nythän perässä on kierteet ja M12 10.9 pultilla kiinni. Joka katkesi.
                    Oispahan helpompi tarvittaessa vaihtaa uusi pultti jos katkeaa joskus. Nyt kierreosa jäi sinne perän kierteisiin ja en saa pois sitä ilman, että perän puottaa pois.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Onko suuri virhe jos laittaa läpipultin ja mutterin ko paikkaan?

                      Nythän perässä on kierteet ja M12 10.9 pultilla kiinni. Joka katkesi.
                      Oispahan helpompi tarvittaessa vaihtaa uusi pultti jos katkeaa joskus. Nyt kierreosa jäi sinne perän kierteisiin ja en saa pois sitä ilman, että perän puottaa pois.
                      Eikö olis fiksuin vaikka porata se pois ja tehdä m14 pultille kierre?

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Eikö olis fiksuin vaikka porata se pois ja tehdä m14 pultille kierre?
                        Saan varmaankin sen pois ilman että vanha kierre menee paskaks. En sillä tarkoittanu että laittaa läpipultin ja mutterin, vaan jos katkeaa joskus uudelleen, niin saa vaihettua ilman perän irrotusta.
                        Joutus sitten puslan reiän suurentamaan, jos mielii M14 käyttää. Mikä muu paikka sitten särkyy, jos tuo pultti katkeaa "sulakkeena". M14 kuitenkin reilusti vahvempi. :think

                        Ps. Mitähän leimasetä tuumais kun tuolteen menisi leimalle..


                        Piti laittaa tuommoinen väliaikaisratkaisu että saa syksyn ajeltua. Perän kuitenkin talvella puottaa pois alustan rempassa. M8 kierretangon heitin perän yli ja kiristin tuota kehtoa vasten. Väliin piti laittaa pari vanerisoiroa että sai oikeeseen linjaan kardaaniin nähden. Hyvin on kestäny ja ei kolise, tms. Ei vaan uskalla kovin ottaa lähtöjä...
                        Last edited by bemmeri; 04-10-2014, 11:25.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • C'mon_maik
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 73
                          • JKL

                          #13
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Sitten kun pistät autoon kaaret, niin pistä sellaiset joissa toi koko kelkka tulee kiinni kaariin. Ei tartte enää murehtia puslia.
                          Ei ne kaaret tuohon pisteeseen auta mitään ja häkkiä ennen on niin pitkä todo-lista etten näe sitä ratkaisuna tähän asiaan. Rallikäytössäkin pultit katkeilee sekä luokitelluilla tai kustomikaarilla. Läpiporaus parantaisi huollettavuutta, mutta heikentää hiukan korvakkeen kestoa samoin kuin reiän suurentaminen.

                          Eikös murikan korvakkeen "takapuoli" ole hiukan viistetty? Silloin läpipulttaus ei suoraa sellaisenaan tule edes pysymään kiinni saati ehjänä. Tällä hetkellä kallistun vakiopuslaan 12.9 kovalla pultilla.
                          Bostongrün E36 328i coupe M-sport

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by C'mon_maik View Post
                            Ei ne kaaret tuohon pisteeseen auta mitään ja häkkiä ennen on niin pitkä todo-lista etten näe sitä ratkaisuna tähän asiaan. Rallikäytössäkin pultit katkeilee sekä luokitelluilla tai kustomikaarilla. Läpiporaus parantaisi huollettavuutta, mutta heikentää hiukan korvakkeen kestoa samoin kuin reiän suurentaminen.

                            Eikös murikan korvakkeen "takapuoli" ole hiukan viistetty? Silloin läpipulttaus ei suoraa sellaisenaan tule edes pysymään kiinni saati ehjänä. Tällä hetkellä kallistun vakiopuslaan 12.9 kovalla pultilla.
                            Mitäs jos muuttais apurunkoa niin, että menis e30 perä siihen? Loppuis kerrasta pusla ja pulttiongelmat. Ainakin e46:seen noita e30 periä on laitettu.:think

                            esim. http://forum.e46fanatics.com/showthr...703086&page=10
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • C'mon_maik
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 73
                              • JKL

                              #15
                              Kiitos, mut ei kiitos.

                              Mistä löytyis 12.9 kovaa pulttia M12x1,5x80 koossa? Hitto, kun tuntuu olevan hakusessa kaikki pikkunikaleetkin.
                              Bostongrün E36 328i coupe M-sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎