Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kanttariin, takarengas vinossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buusaman
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 157
    • turku

    e46 kanttariin, takarengas vinossa

    Eli e46 coupe 2001 sivuluisussa kanttariin ja rengas takapäästä painunut sisäänpäin ja osoittaa n. 20 astetta ulospäin perästä katsottuna.
    Mikähän ois antanu periks ja paljon maksais laittaa..?
    Last edited by buusaman; 16-10-2014, 22:32. Reason: lisää tietoo
    Benis Mahtavan Waltava
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by buusaman View Post
    Eli e46 coupe 2001 sivuluisussa kanttariin ja rengas takapäästä painunut sisäänpäin ja osoittaa n. 20 astetta ulospäin perästä katsottuna.
    Mikähän ois antanu periks ja paljon maksais laittaa..?
    Tukivarret nyt ainakin. Mahdollisesti myös niiden kiinnikkeet jne.

    Varmasti ihanan kallista korjata.

    Comment

    • Jakettaja
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 222
      • Paimio

      #3
      Alatukivarsi on vain peltiä että se varmaan ainakin on antanut periksi.
      Yes, Money can't buy happiness,
      But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


      Nykyinen: BMW e61 525i
      Ex: BMW 323i e46 -98
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

      Comment

      • Mäki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 370
        • Vaasa

        #4
        Kannattaa katsoa vetarin kunnon samalla.
        Harley Davidson Sportster 1200
        Mercedes-Benz C 200 CDI S204

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by buusaman View Post
          Eli e46 coupe 2001 sivuluisussa kanttariin ja rengas takapäästä painunut sisäänpäin ja osoittaa n. 20 astetta ulospäin perästä katsottuna.
          Mikähän ois antanu periks ja paljon maksais laittaa..?
          Se poikittainen ohut tukivarsi. vaihto kahden pultin takana ja romiksesta varsi 20-30€.

          Comment

          • Rider
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 211
            • Tampere

            #6
            En kehtaa uutta topiccia aloittaa vaikka sopivaakaan en oikeen löytänyt, mutta kysellään nyt ensin täältä.

            Minkalaisissa kilometreissä rupee olemaan tossa e46 sedanin perän puslat, tukivarret ym. niinsanotusti valmista tavaraa? Talvella ois aikaa, jos niitä vaihtelis autoon.

            Isot pojat on tuntuneet ainakin tuohon e39? vaihtavan noita perän puslia niin tuli vaan mieleen, että onko tarpeellista e46, kun ei mitään tietoa onko siellä alkuperäiset varret vielä paikallaan?

            Autosta ei siis perästä kuulu ainakaan omaan korvaan kolinoita tai mitään sivuääiniä, eikä tunnu rengasta heiluttelemalla mitään väljyyksiä ainakaan samanlailla, kun edestä, jos tukivarret väljät.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Rider View Post
              En kehtaa uutta topiccia aloittaa vaikka sopivaakaan en oikeen löytänyt, mutta kysellään nyt ensin täältä.

              Minkalaisissa kilometreissä rupee olemaan tossa e46 sedanin perän puslat, tukivarret ym. niinsanotusti valmista tavaraa? Talvella ois aikaa, jos niitä vaihtelis autoon.

              Isot pojat on tuntuneet ainakin tuohon e39? vaihtavan noita perän puslia niin tuli vaan mieleen, että onko tarpeellista e46, kun ei mitään tietoa onko siellä alkuperäiset varret vielä paikallaan?

              Autosta ei siis perästä kuulu ainakaan omaan korvaan kolinoita tai mitään sivuääiniä, eikä tunnu rengasta heiluttelemalla mitään väljyyksiä ainakaan samanlailla, kun edestä, jos tukivarret väljät.
              Mitään kilometrimäärää vaihtoon ei ole olemassakaan. Ja ikä vaikuttaa suuresti etenkin kumipuslien kuntoon. Jos autossasi ei alustassa tunnu olevan mitään vikaan, ei vetele, kolise ja renkaat kuluvat tasaisesti, niin turha sinne on vaihdella yhtään mitään pelkästään huvin vuoksi. Tietysti jos askarrella haluaa niin eikai se keltään ole pois..

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Ei ehjää kannata siltikään korjata, koska on se ainakin artistilta itseltään pois...

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #9
                  Originally posted by buusaman View Post
                  Eli e46 coupe 2001 sivuluisussa kanttariin ja rengas takapäästä painunut sisäänpäin ja osoittaa n. 20 astetta ulospäin perästä katsottuna.
                  Mikähän ois antanu periks ja paljon maksais laittaa..?
                  eiks e46 takatuenta ole samanlainen kun e36? Jos on niin
                  kylläpähän siellä on pitkittäisvarsikin taipunu jos on haritusta.Mulla meni e36 kaadossa pitkittäisvarsi poikki ja kummallekkaan poikittaiselle ei käyny mitään.Myös molemmat vetonivelet meni paskaks ja niitähän ei taida uusia saada.Itse en ainakaan löytäny.

                  Katsoin schmiedmannilta et löytyy.Kun mistään muualta ei löytyny niitä niin epäilin schmiedmanniakin ja soitin sinne että VETONIVELET niin sano et joo on hyllyssä

                  Sieltä tuli uudet suojakumit,klemmarit ja rasva.

                  Pitäs olla tosi paksua kumia ja hyvät klemmarit että niillä sais voiman välittymään renkaille :think

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Kyllä apurungon puslat kannattaa todellakin vaihtaa ennenkuin ovat kokonaan palasina.
                    Paljon periksi antavat puslat rasittavat apurungon kiinityspisteitä ja nämä repeävät irti aika helposti niin e46 kuin e36 korisissakin.
                    Niiden korjaushitsaus on huomattavasti isompi homma kuin parin puslan vaihto.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • MR_piikki
                      BTCF Member
                      • Apr 2006
                      • 1318
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by buusaman View Post
                      Eli e46 coupe 2001 sivuluisussa kanttariin ja rengas takapäästä painunut sisäänpäin ja osoittaa n. 20 astetta ulospäin perästä katsottuna.
                      Mikähän ois antanu periks ja paljon maksais laittaa..?
                      Onkos se hopeinen E46 sun täällä Salossa tossa urheilutalon parkkiksella just?
                      Paljon pyydät koko kasasta?
                      Gas or ass, no free rides

                      F10 520d lci
                      E36 325 ahdistettu.

                      Comment

                      • Rider
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 211
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Tome View Post
                        Mitään kilometrimäärää vaihtoon ei ole olemassakaan. Ja ikä vaikuttaa suuresti etenkin kumipuslien kuntoon. Jos autossasi ei alustassa tunnu olevan mitään vikaan, ei vetele, kolise ja renkaat kuluvat tasaisesti, niin turha sinne on vaihdella yhtään mitään pelkästään huvin vuoksi. Tietysti jos askarrella haluaa niin eikai se keltään ole pois..
                        Perä tuntuu hieman "löysältä" ja tuossa kävin katselemassa auton alta noita kumeja niin aika haprealta näytti ja mureni hyvin käsiin joten samahan se on vaihtaa ne. Onko tässä seuraavassa linkissä kaikki tarvittavat puslat ja osanumerot ja vielä jos joku kertoisi että mitkä noista pitää/kannattaa vaihtaa samalla?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Kaikki puslat sieltä ja kaikki täältä: KLIK.

                          Epäkeskopultit eli 10, 11 ja 12 varmaan vaihtoon kans.

                          Kun joudut pudottamaan akselin pois, kannattaa harkita myös peräöljyjen vaihtoa samalla vaivalla, pääsee pikkuisen helpommalla.

                          Juubin sivuiltahan löytyy esimerkillinen projektikertomus aiheesta: KLIK.

                          Sittenhän projekti räjähtää käsiin kun alkaa tuumailla milloin viimeksi on takajarrusatulat huollettu, käkkärin sisähilppeet, miltä näyttää jarrukilpi, entäs ne takalaakerit...

                          Comment

                          • blueorange
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 404
                            • suomi

                            #14
                            Originally posted by MNi View Post
                            Kaikki puslat sieltä ja kaikki täältä: KLIK.

                            Epäkeskopultit eli 10, 11 ja 12 varmaan vaihtoon kans.

                            Kun joudut pudottamaan akselin pois, kannattaa harkita myös peräöljyjen vaihtoa samalla vaivalla, pääsee pikkuisen helpommalla.

                            Juubin sivuiltahan löytyy esimerkillinen projektikertomus aiheesta: KLIK.

                            Sittenhän projekti räjähtää käsiin kun alkaa tuumailla milloin viimeksi on takajarrusatulat huollettu, käkkärin sisähilppeet, miltä näyttää jarrukilpi, entäs ne takalaakerit...
                            Melkein ainakin vaihtaisin puslat ja laakerin.Saattaa olla ottaneet itseensä osumasta.Ei pitäs leikkiä niillä takatuuppareilla jos ei osaa vitsi

                            Comment

                            • Rider
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 211
                              • Tampere

                              #15
                              Tarkastakaa viisaammat vielä, että tulee oikeat osat ja oikeat kappalemäärät. Varaosapuljut varmaan osaa antaa oikeat osat, jos menee perän puslia kyselemään? Ja mistäs nämä saisi halvimmalla?

                              Tästä linkistä seuraavat osat:
                              -2, 2kpl
                              -3, 2kpl
                              -4, 2kpl
                              -6, 2kpl
                              -14, 2kpl


                              Seuraava linkki:
                              -2, 1kpl r,l
                              -4, 2kpl
                              -7, 2kpl
                              -9, 1kpl
                              -17, 1kpl?
                              -19, 1kpl?



                              Näiden lisäksi menee nuo takajarrukilvet vaihtoon kun tiedän, että ne on hapreaa tavaraa. Käsijarrupalat on vaihdettu, mutta kiristäjiä ei tullut siinä setissä mukana joten ne menee vaihtoon. Minkäs kokoiset nuo takapyörän laakeri on kun samahan ne on vaihtaa, kun käyttää akselit irti. Lisäksi varmaan kannattaa tilata taakse nuo lukkomutterit uudet millä vetarit on kiinni? Perään on vaihdettu öljyt muutaman 1000tkm sitten.

                              Ja autoahan ei ole luisuteltu mihnkään katukivetykseen vaikka topicin ap olikin sen tehnyt. Tässä hommaillaan vaan vähän osia ja tekemistä talveksi ja kevääksi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎