Itsellä oli Audissa 225/35 19 linglong greenmax:it ja ei ne huonommat ollu ainakaan verrattuna nangankii tai falkenii
Jees, tuo merkki vaan heti ekana pisti korvaan kun myyjä sitä ehdotti, kai tuo on ihan ok merkki mitä nyt on TM:n testejä ja yms lukenu.. pärjännyt tuo merkki ihan hyvin
Onko kellään kokemusta Linglong-renkaista? tänään tuli käytyä kattelemassa uusia kumeja kesäks ja myyjä suositteli ko.merkkiä. Itse en paljoa uskonut myyjän puhetta kun kehui miten hyvät olisivat ja miten hyvä hinta/laatusuhde olisi nuissa. Siispä jos jollain on kokemusta olisi kiva saada kuulla millasta kokemusta on tuosta kiinakumista
3B Passatissa oli greenmax eco touring 195/65-15 ja erittäin mukavat ja vakaat ajoltaan sekä todella hiljaiset. Ei hurjasti kuluneetkaan reilun 12tkm aikana jonka niillä kerkesin ajella. Polttoaineen kulutuskin laski 0,3 l/100km.
E36een tulossa greenmaxit ilman tuota eco touringia 205/50+225/45-17 koossa. Tässä ketjussa joku noita haukkui mutta tilasin kuitenkin kokeeksi.
Greenmaxit on kyllä ihan ok. Pintaheittosia yksilöitä niistä tosin löytyy. Yhden kesän ajelin E38:lla 235/50R18 koossa ja uriakaan ei juuri tunteneet. Rungot on jäsyjä matalemmissa profiileissa asentaessa. On myös leveä rengas mittaisekseen.
Alkaa olemaan GY Eagle ASY2:t lopussa ja keväällä ajattelin laittaa alle Nexen tai Roadstone N6000 koossa 235/45R17. Roadstonet saisi 10e / kpl halvemmalla. Kannattaako valita tuo halvempi Roadstone vai maksaa 40e satsista enemmän "oikeasta Nexenistä"? Hinnat katsoin 1001renkaat-sivulta. Tuossa aiemmin oli jotain höpinää ohimennen, että Roadstonessa olisi kovempi seos? Mites nuo renkaat toimii E39:n alla? Kai pitoa sen verran on, ettei nuo vielä kuivalla sutase 530i:llä rivakammin esim. rampilta lähdettäessä? GY:ssä pitoa oli myös märällä niin, että ei luistoneston valo koskaan vilkkunut. Eli tarkoitus olisi hankkia renkaat, millä on leppoinen ajaa, hyvä kuivapito ja eivätkä silti muutu hengenvaarallisiksi ajettaessa märällä.
Tarkotus on tosiaan pitää autoa, mutta hieman vähemmän sporttisilla / uraherkillä renkailla kuin nuo GY:t. Eivät ne ihan mahdottomat olleet, mutta haluan kokeilla nyt jotain näistä halvemmista renkaista, kun niistä on hehkutettu tunteettomuutta urille ja muutenkin leppoista ja hiljaista kyytiä ja varsinkin nämä N6000 nexenit vaikuttavat arvostelujen perusteella olevan juuri sellaiset kuin haluan. Kuluvat kuulemma nopeasti, mutta ei oikeastaan haittaa minua, kun kilometrejä tulee aika vähän kuitenkin, vuodessa vain n. 10tkm kesärenkailla. Laitoin juuri tilaukseen ebaysta 4x Nexen N6000 235/45ZR17 XL. Hintaa toimituskuluineen tuli 270 euroa / kierros, ei paha. Kauhea himo oli hommata uudet vanteetkin, mutta sain sen nyt tukahdettua tilaamalla kumit vanhoihin hyviin bmw orkkis-vanteisiin.
Avensiksessa oli alla Roadstone N6000 koossa 215/55r17. En todellakaan suosittele, todella kova kumiseos. Tai taitaa olla muovia, ei kai 1.8 bensiini muuten löisi tyhjää vähänkin tiukemmissa kiihdytyksissä... Ajomelultaan samaa luokkaa kuin Hakka lasit, tai jopa äänekkäämmät.
Avensiksessa oli alla Roadstone N6000 koossa 215/55r17. En todellakaan suosittele, todella kova kumiseos. Tai taitaa olla muovia, ei kai 1.8 bensiini muuten löisi tyhjää vähänkin tiukemmissa kiihdytyksissä... Ajomelultaan samaa luokkaa kuin Hakka lasit, tai jopa äänekkäämmät.
Joo no tuo ei kuulosta hyvältä. Toivottavasti kauppa lähettää oikeasti Nexenit, ainakaan myynti-sivulla ei mainittu Roadstonea ollenkaan, eikä ko. kauppias myy Roadstone-nimellä renkaita ollenkaan. 97.3 % hyvää palautetta, mistä negatiiviset palautteet liittyivät lähinnä siihen, että kauppias oli perunut joitain kauppoja liian halvaksi asettamansa hinnan takia. Minun renkaat on näköjään ebayn seurannan mukaan nyt postitettu jo, eli tulossa on. Jotkut nettikaupat taas myyvät renkaita "Roadstone/Nexen"-nimellä, eli varmaankin saa sitten Roadstonet, jos tommosesta paikasta ostaa. Hintaa Roadstonen N6000:lla olisi ollut 10e/kpl vähemmän eri nettikaupassa. Ainakin mitä kuvia olen katellut noista Nexen N6000:sta niin seos ei näytä mitenkään muoviselta, vaan ihan perus pehmeältä kumilta. Ja ovat netin mukaan noita N6000 ja N3000 käyttäneet ulkomailla M3:n ja M5:n allakin hyvin kokemuksin. Mutta, kohtahan tuota pääsee ihmettelemään käytännössä, jos vaikka pääsiäisenä sais nuo alle.
Löysinpä samasta threadista aiemmin kirjoiteltua. Ei pitäisi ainakaan Nexenin olla kovin kovaa seosta. Tyrereviews-sivun arvostelujen mukaan N6000 saa saman keskiarvon 73 % kuin uudempi testeissäkin pärjännyt N8000. Sikäli toiveikkain mielin noita odottelen.
Originally posted by Luikas
N6000:set ja NS-2:set ollu E39:ssä. N6000 oli 17" (m-sport)koossa ja NS-2:set 18". Omasta mielestä N6000set oli hiljasemmat ja "pehmeämmän" tuntuset noin niinku mukavuuden kannalta. NS-2:set vuorostaan vähän kovemmat ja äänekkäämmät. Kulutuskestävyydestä en osaa sanoa, kun molemmat olleet yhden kesän ajossa. Pintaa jäi.
Originally posted by Antsah
N6000 takarenkaina viime kesän 255/40/17 kokoisina ja ei voi kuin kehua. Erittäin hiljaiset renkaat. Vajaat 20tkm ajoin ja jäi vielä 5mm täksi kesäksi. Eteen ehdottomasti samat.
…Erittäin hyvät renkaat nuo N6000. Kumhon Ku31 on ollut parikin sarjaa ja ei voi niitäkään moittia, mutta mitään mainittavaa eroakaan ei kyllä ollut.
Originally posted by bemu2000
Omasta mielestä nexenit jopa kumhoa paremmat, jos ei tarvitse radalle mennä. Nexenit sulaa alle pehmeän seoksen vuoksi. Kumhoa vaivaa aika usein flatspot ilmiöt.
245/35 ns2 ei ollut käytännössä juuri ollenkaan leveämpi kuin linglong 225/40...
Nankangissa on rungon kokonaisleveys normaali, mutta kulutuspinta kapea ja sivut viistot. Linglongin kokonaisleveys ei taida olla paljoa isompi, mutta reunat on suoremmat ja kulutuspinta leveä.
Thänks bemulle ja biglimitedille. Pitäisi keksiä 9 x 17" vanteelle 215/45 rengas. Ns-2 oli joskus ja se ei näyttänyt hyvältä. En sitten tiedä näyttääkö mikään tuon kokoinen kumi hyvältä ysituumaisella.
Thänks bemulle ja biglimitedille. Pitäisi keksiä 9 x 17" vanteelle 215/45 rengas. Ns-2 oli joskus ja se ei näyttänyt hyvältä. En sitten tiedä näyttääkö mikään tuon kokoinen kumi hyvältä ysituumaisella.
Eikös tuo nyt ole jo ihan mahdoton venytettävä??? 8-tuumainen menis vielä just.
Comment