Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teräspunosjarruletkujen laillisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    Teräspunosjarruletkujen laillisuus

    Saako katuautoon laittaa tämän kuvaston mukaisia teräspunosjarruletkuja? Noissa kokoaminen tapahtuu käsin kiristämällä, helmi ja ruuvi nippaan kiinni. Letku jää sitten väliin puristuksiin.

    Pitääkö letku olla koneellisesti prässätty vai kelpaako kyseinen itse koottu malli? Tekeekö muutkin noita kokoavat liikkeet homman samalla tavalla?

    Tässä linkki:http://www.rallyracefin.fi/liittimet...arruliitin.pdf
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    kyllä kai nuo on laillilisia, eikai se katsastusmies huomaa että kuka sen on kasannut...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • JaniMotturi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 47
      • Kouvola

      #3
      Paljon tolle systeemille tulee hintaa? Sitä vaan että paikallisesta hi-flexistä neljä letkua marsoi 110€, kävivät vielä alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Miten on tuleeko säästöä ja kannattaako ruveta kikkailemaan? Kysehän on sentään jarruista...
      Ko firma tekee ainakin puristeliitoksilla..
      Poljintuntuma parani jonkunverran tehostamattomasa systeemissä, tiedä sitten miten tehostimen kanssa.
      Last edited by JaniMotturi; 06-03-2005, 12:46.

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:18.
        ///Motorporot

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #5
          cabissa oli etuletkut pullistunut ja sain samaan hintaan teräspunosletkut hi-flexiltä kun teetin. Vein vanhan malliksi.

          Minkään sortin turvallisuus riskiä tuossa ei ole vaan toiste päin mutta nuo firmat kun eivät tee noita letkuja jarrukäyttöön ja vapautuvat vastuusta jos jotain sattuisi..

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #6
            Tjoo kaveri kans teetätti moiset ja hänen mielestä jarrut parani (radalla ajaessa). Katsastussetä ei mitää valittanu ainakaan hälle niistä. Itekkin aikanaan mietin jos coupeen ois moiset teetättäny ku piti vaihtaa letku mut jäi sit...

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #7
              Originally posted by Raine
              Niin ja syynä kuulemma miksi motoristit niitä laittelee on, että ovat kuulemma paremman näkösiä ku ne mustat letkut.
              Sekin, ja koska moottoripyörässä koko matka pääsylinteriltä satulalle on kumiletkua, sen vaihtaminen teräspunosletkuun tekee ihmeitä jarrutuntumalle.

              Joku joskus perusteli noiden vaarallisuutta sillä, että sinne punosten väliin voi mennä hiekkaa yms roskaa, joka sitten hinkkaa sen letkun rikki kun letku taipuilee ajettaessa. En tosin muista yhtään mistä tuonkin kuulin (esson baari?)..
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • LoudPipe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1434

                #8
                Mulla on sekä Bemarissa että Minissä teräspunosletkut ja tuntuma on sanalla sanoen loistava. Hintaa en nyt muista, mutta ei ne paljon kalliimmiksi tulleet kuin kumiletkut

                EDIT: niin joo se alkuperäinen kysymys... Ei katsastusmies sanonut yhtikäs mitään, joten kait ne sit lailliset on
                Last edited by LoudPipe; 06-03-2005, 14:01.

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  ..........
                  Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:18.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    Ei ole katsurilla ollut mitään huomautettavaa kun olen katsastanut kärryjä hydrauliikkapajoissa tehdyillä teflon/teräspunos-letkuilla.

                    Tekotapahan on sama jarruletkufirmassa sekä hydrauliikkapajassa, mutta kannattanee hieman ottaa selvää materiaalista tai ainakin ilmoittaa letkun tekijälle mihin käyttöön ne tulevat. Joissakin teräspunoshimmeleissä kun se teräspunos on vain ulkonäköä varten ja jotkin kumilaadut eivät kestä jarrunestettä..
                    ---

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎