Kai ne peltaritkin momenttiin laitetaan mutta ei tarvi vaan jälkikiristää..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Millä katkennut pultti pois?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Robi tarkoitti ettei niitä käsipelin momenttiavaimella tartte erikseen laittaa/kokeilla kuten aluvanteissa, momenttisauvalla ajo koneella riittää..
Jos lähteitä haluaa, niin rengasliikkeet, rengasalan ammattitutkinto (opetushallitus 2012 lanseeraama ohjelma) yms.Last edited by bimmerE34; 22-05-2015, 08:55.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Eipä sitä tule meilläkään momenttiavainta tai -sauvoja käytettyä. Pyssy on aina pienimmällä teholla ja ajan kanssa sitä oppii kiristään pyssylläki oikein. Ne kesähessut ei välttämättä osaa sitä(kään), niin nehän helposti paukuttaa pultit liian kireälle. Itselle ainaki tässä reippaassa kymmenessä vuodessa on kehittyny ns. "näppi tuntuma" tähän touhuun.
Kyllähän sekin tietysti vituttaa jos pultit onki jätetty liian löysälle ja pyörät lähtee irti.-f11 530d xDrive -12 Spacegrau
-e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
-Volvo S60 2.4i -04
-LMC Munsterland LUX 495 -98
https://www.instagram.com/jermus_h/
Pohjanmaa - Connection
Kaustinen connection
Comment
-
-
Vielä noista pulttikoneista ja kiristämisestä, oliko noissa pyssyissä esim wurth dss premium 1 teho tarkotuksella 100nm?
En ole lukenut manuaaleja sen paremmin..
Koska jos vedän omalla kompuralla pyöränpultit 1 asennolla kiinni ja hetken hakkuutan vielä, ne on aika liki 100. Sitten vielä viimeistely momenttiavaimella. Ei ole ongelmia ollut..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostVielä noista pulttikoneista ja kiristämisestä, oliko noissa pyssyissä esim wurth dss premium 1 teho tarkotuksella 100nm?
En ole lukenut manuaaleja sen paremmin..
Koska jos vedän omalla kompuralla pyöränpultit 1 asennolla kiinni ja hetken hakkuutan vielä, ne on aika liki 100. Sitten vielä viimeistely momenttiavaimella. Ei ole ongelmia ollut..
Pikkukompuralla on hieman erilainen paukuttaa jos verrataan vaikka 11bar linjastoon.
Toki, paineensäätimet on ennen koneita, ei noita ajeta 11bar paineella, mutta pointin varmaan kaikki ymmärsi.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostPulttikoneen teho on suoraanverrannollinen verkoston paineeseen.
Pikkukompuralla on hieman erilainen paukuttaa jos verrataan vaikka 11bar linjastoon.
Toki, paineensäätimet on ennen koneita, ei noita ajeta 11bar paineella, mutta pointin varmaan kaikki ymmärsi.
Comment
-
-
BS:n määrä pyöränruuvien oikeaoppisesta kiristämisestä tässä topikissa, on hämmentävä.
Itse kysymykseen. Kun kanta on poikki, ruuvin nysä on enää periaatteessa pinnapultin pätkä läpireiässä, mitään siinä ei pitäs olla mikä sen pitää kireällä, ellei navan kierteet ole paskana. Lukkopihdeillä pyörittämällä tai viimestään hitsaamalla mutterin päälle, luulis lähtevän. Vähän joutuu purkamaan tietysti.
Työnnän sen verran lusikkaa tohon kiristämissoppaan että onnea vaan Motonetin momenttiavainten kanssa. Ammattitasoiset momenttiavaimet joutuu kalibroimaan 2 kertaa vuoteen jos niihin tahtoo luottaa, ja niistäkin harvassa on edes kalibroijalle säätöjä niin että sekä näyttämän että skaalan saa oikeesti kohalleen. But what do I know.Last edited by petrolhead; 22-05-2015, 10:10.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostAmmattitasoiset momenttiavaimet joutuu kalibroimaan 2 kertaa vuoteen jos niihin tahtoo luottaa, ja niistäkin harvassa on edes kalibroijalle säätöjä niin että sekä näyttämän että skaalan saa oikeesti kohalleen. But what do I know.
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostRobi tarkoitti ettei niitä käsipelin momenttiavaimella tartte erikseen laittaa/kokeilla kuten aluvanteissa, momenttisauvalla ajo koneella riittää..
Jos lähteitä haluaa, niin rengasliikkeet, rengasalan ammattitutkinto (opetushallitus 2012 lanseeraama ohjelma) yms.
Itse vedän momenttiavaimella pelti sekä alumiinivanteet kiinni, niin saa pultit auki renkaan puhjettua tienlaidassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Autossa on hyvä olla mukana putken pätkä jolla saa jatkettua lyhyttä avainta. Martalla ois viimeksi jääny kyllä rengas vaihtamatta jos en olis laittanu autoon kättä pidempää.
kikka kolmonen. Tiukassakin olevan pultin saa tienvarressa auki lyhyellä avaimella kun laittaa tunkin maan ja avaimen väliin ja tunkkailee...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Momentti on silloin sopiva kun pultit saa järkevällä voimalla normaalilla puolen tuuman räikällä käännettyä auki.
Momenttiavaimen lisäksi pultin kiristymiseen vaikuttaa sen rasvaus, puhtaus, 10 vuoden tervaus yms niin paljon että mistään tarkasta hommasta on turha puhua vaikka olisi kuinka hieno momenttiavain.
Comment
-
Comment