Meinaan vaan kun joskus sanottu että ei monroeta madallusjousien kanssa.
Luulen, että silloin on tarkoitettu Monroen Sensatrackeja (vai mitenkä se sitten ikinä kirjoitetaankaan), niiden toimintaperiaatteen takia. Vakio Monroet on samanlaiset iskarit (periaatteessa) kuin minkä tahansa muunkin merkkiset, ei sen huonommat. Sensat taas ei toimi madallusjousien kanssa, koska niiden kovuus vaihtelee "ajon" mukaan (vakioalustassa) ja madallusjousien kanssa se menee vituroilleen se miten kova sen pitäisi olla = ei toimi iskarina.
Olen vähän eri mieltä noitten Sensatrackien kans. Itellä on -40mm jouset E30:issä mutta ne ei oo mitenkään ylikovat (Weitec & HR) ja noi Sensatrackin toimii ihan kohtuullisen hyvin. Isommissa töyssyissä varsinkin. Ihan pintavaimennusta joskus kaipais kyllä hieman lisää. Mutta riippuu alustasta. :P
Mulla oli GTI Corollassa 60 mm laskevat jouset sekä sensatrakit. Meni iskarit aika nopeasti, sillä sensatrakeissa on ylä ja ala- päässä tiukempi vaikutus alue. Ja kun oli madallettu niin auto makasi koko ajan iskarin ääriasennossa. Tuleehan niiden iskareiden mukanakin ohje ettei saa käyttää madallujousien kanssa.
edelliseen autoon tuli laitettua monroen etutolpat ja -40mm madallus, se on maksimi mitä vakiotolpilla voi laittaa! monroella on jotain malleja mihin ei käy madallus mut suurimpaan osaan käy!
Laitappa Bilsteinin sprintit nin ainakin toimii madallussarjan kans.. mulla meni ihan kulutustuotteena bogen turboja edessä ja takana mutta sprintit on kestänyt.
Comment