Kertokaapas minulle että miten tuo Konien paluuvaimennuksen säätö vaikuttaa oikeasti arkiajossa? Tämä säätöhän ei siis käsittääkseni vaikuta mitenkään sisäänjouston jäykkyyteen, joten jos ajatellaan tällaista normaalia ajoa, jossa tiessä on monttuja ja töyssyjä niin mikä on käytännön juju siinä säädössä? Pumppu painuu sisään mutta paluu jousituksen "normaaliasentoon" on joko hitaampi tai nopeampi, eikös näin? Eli kun säätöä käännettään suuntaan "Firm" -> tapahtuu töyssyn jälkeinen palautus tahmaisemmin ja hitaammin? Vaiko toisinpäin? Ja miten se käytännössä vaikuttaa esim. mutka-ajossa ohjauksen tarkkuteen ja nopeuteen tms.?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koni Sportien paluuvaimenuksen säätö
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Originally posted by deemu79 View PostSillä voi kompensoida iskarin kulumaa ajansaatossa ja esim. suuremmalla kuormalla ajettaessa jos takapäätä tiukkaa niin ei motarilla heijaa niin paljon töyssyissä. Eli siis ulosvaimennuksen säätö.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJuu, ei vaan ole takaiskareissa säätöruuvia joten säätöä varten täytyy painaa männän varsi sisään jotta pohjalla olevaa säätöä voi pyörittää, hieman hankala jos meinaa kuorman mukaan muutella... Ainakaan e36:ssa ei onnistu autossa kiinni ollessaan kun pohjaanlyöntikumi ottaa vastaan.sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostNiinhän tuo on useimmissa automalleissa Konien kanssa. Mistä muuten kannattaa ostaa jos e36:seen haluaisi Sportit? Itse en nopealla netin pläräyksellä löytänyt Suomeen tuovista firmoista..?
Motoral on maahantuoja ja jälleenmyyjiäkin on.
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostNiinhän tuo on useimmissa automalleissa Konien kanssa. Mistä muuten kannattaa ostaa jos e36:seen haluaisi Sportit? Itse en nopealla netin pläräyksellä löytänyt Suomeen tuovista firmoista..?
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostOriginally posted by HannuE60 View PostIte tilasin omaan E60.seen Futurez:lta , oli edulliset ja tuli nopeasti.
-Hannu-sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostIte tilasin omaan E60.seen Futurez:lta , oli edulliset ja tuli nopeasti.
-Hannu-.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostUnohtakaa suomalaiset firmat, ne ovat hinnoitelleet itsensä pihalle jo ajat sitten.
Itse ostin maaliskuussa E46seen Konin iskarit paikallisesta varaosaliikkeestä. Aamulla tilasin ja iltapäivällä olivat myymälässä. Iskareiden hinta oli sama kuin ebayssa, postimaksut säästin ja todella nopea toimitus.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostNopeasti vilkaistuna ei Futurez pärjää hintojensa puolesta ebay:n tarjontaan oikein mitenkään. Saman huomasin itsekin muutama kuukausi sitten. Suomesta ei saa mistään Koni Sporteja siihen hintaan mitä ebay:stä. Säästö iskariparissa helposti 60-100€ ja koko kierroksessa tietysti vielä enemmän. Unohtakaa suomalaiset firmat, ne ovat hinnoitelleet itsensä pihalle jo ajat sitten.
Kuukausi sitten tilasin yhteen Audin A6:seen saksasta etupäähän Konin Sportit hintaan 279€/pari. Paikallinen Fixus-liike ei olisi pystynyt myymään edes yhtä vaimentajaa tuolla hinnalla...
Mutta takaisin asiaan... Osaako kukaan edelleenkään kertoa vastausta alkuperäiseen kysymykseen? Eli miten tuo paluusäätö vaikuttaa käytännön tasolla? Varsinkin jos etuvaimentajien säätöä muuttaa?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKertokaapas minulle että miten tuo Konien paluuvaimennuksen säätö vaikuttaa oikeasti arkiajossa? Tämä säätöhän ei siis käsittääkseni vaikuta mitenkään sisäänjouston jäykkyyteen, joten jos ajatellaan tällaista normaalia ajoa, jossa tiessä on monttuja ja töyssyjä niin mikä on käytännön juju siinä säädössä? Pumppu painuu sisään mutta paluu jousituksen "normaaliasentoon" on joko hitaampi tai nopeampi, eikös näin? Eli kun säätöä käännettään suuntaan "Firm" -> tapahtuu töyssyn jälkeinen palautus tahmaisemmin ja hitaammin? Vaiko toisinpäin? Ja miten se käytännössä vaikuttaa esim. mutka-ajossa ohjauksen tarkkuteen ja nopeuteen tms.?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jaahas, tänään tuli uusi alusta eli Konin Sport Kit ja autona e39 M5 -99.
Tämä setti siis:
Jotenkin käsitin, että olisi tullut neljä jousta mutta tulikin vain kaksi eli etujouset.
Onkos kellään kokemusta miten tuon nyt sitten säädän takapään osalta, sen mitä tutkiskellut niin käsittääkseni takapäätä ei säädellä kun se on kerran asennettu. Etupäätä pääsee säätämään kyllä.
Jos tuota takapäätä ei tosiaan pääse säätämään mikä olisi hyvä set up aloittaa, kylmästi vaan ei löysimmällä eikä jäykimpään vaan "keskikohtaan"??
Onko nyt ok jättää taakse vakio femman jouset jotak on varmaankin alkuperäiset eli nyt 241tkm ajetut. Tosin jousethan vissiin kestää aika pirusti.
Alunperin piti tulla Koni FSD mutta niisä oli toimitusaika ties mitä ja vaihdoin tilauksen tähän Sport Kittiin. Ideana oli pitää alusta suht vakio korkeudessa mutta nyt tämän säädettävän alustan myöltä mieto madallus tulossa. Onko vakio m-sport alusta napa-kaarimitta noin 365mm? Jos takapää pitää pajalla laittaa tiettyyn korkeuteen niin ajattelin että 350mm mihin tähdätään.
Rengastus tulee olemaan 245/40/18 ja 275/35/18.
Olen nyt suht ulalla että pitääkö tilata taakse miedot madallusjouset sillä nythän niistä pääsee säätämään vaan jäykkyyttä?
Meneeköhän pahasti metsään jos edestä ja takaa säätään jäykkyyden randomilla "puoleenväliin" ja katsoo miltä näyttää ja sit etupäätä ruuvaa napsun alemmaksi jos keulii?
Ärsyttävin tilanne on tietenkin se että kaikki asennettu ja takapää näyttä hölmöltä ja repiä kaikki auki takaa ja asentaa madallusjouset.
Kaikki neuvot ja info tervetullutta liittyen Koni Sport Kittiin otetaan ilolla vastaan.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
-
Paketista otettuna ne on kai pehmeimmällä asetuksella. Itse en ainakaan laittais puoliväliä tiukemmalle ennenkuin kokeilee minkälainen siitä tulee.
Etupäähän voi olla löysimmällä asetuksella ja tiukkailee paikalla ollessa, kun testailee.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Eihän sillä paluuvaimennuksen jäykkyydellä säädetä korkeutta. Jos etupään napsuista puhuitte konin sporteissa ja takana iskarin pyörityksellä kun pamppu pohjassa. Eikä e39ssä takaa säädetä jäykkyyttä ilman että ottaa iskari/jousi paketin pois ja purkaa ne erilleen. e36ssa onnistuu jos ei pohjaanlyöntikumeja paikoillaan.
Katoitko Grapesi mihin asentoon ne laitto sen korkeuden takana? Sillä lukkorenkaalla pystyy vähän säätämään perän korkeutta Koneissa. Oliko siinä kolme vaihtoehtoa ja urien väli jotain 15mm? :thinkLast edited by bemmeri; 20-08-2016, 13:16.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEihän sillä paluuvaimennuksen jäykkyydellä säädetä korkeutta. Jos etupään napsuista puhuitte konin sporteissa ja takana iskarin pyörityksellä kun pamppu pohjassa. Eikä e39ssä takaa säädetä jäykkyyttä ilman että ottaa iskari/jousi paketin pois ja purkaa ne erilleen. e36ssa onnistuu jos ei pohjaanlyöntikumeja paikoillaan.
Katoitko Grapesi mihin asentoon ne laitto sen korkeuden takana? Sillä lukkorenkaalla pystyy vähän säätämään perän korkeutta Koneissa. Oliko siinä kolme vaihtoehtoa ja urien väli jotain 15mm? :thinkF11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
Comment