Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hankook, Kumho, Uniroyal ja muut "mid-class"-kumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    Hankook, Kumho, Uniroyal ja muut "mid-class"-kumit

    On paljon renkaita, jotka ei mahdu premium-otsikon alle, eikä oikein halpiskumiksikaan voi kutsua. Mielestäni tällainen ketju myös puolustaa paikkaansa.

    Esitänkin ensimmäisen kysymyksen: Onko moni hankkinut autonsa alle Hankookin uudempaa K120 Ventus Evo2 -rengasta? Jos on niin millaisia kokemuksia on takavetoisen alla? Yhteen pienempään Audiin tuollaiset laitoin ja siinä tuntui hiljaisilta ja napakoilta ajossa. Mitenkähän toimii BMW:ssä?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Esitänkin ensimmäisen kysymyksen: Onko moni hankkinut autonsa alle Hankookin uudempaa K120 Ventus Evo2 -rengasta? Jos on niin millaisia kokemuksia on takavetoisen alla? Yhteen pienempään Audiin tuollaiset laitoin ja siinä tuntui hiljaisilta ja napakoilta ajossa. Mitenkähän toimii BMW:ssä?
    Muutaman päivän ja n. tuhannen kilometrin kokemuksella juuri tuollaiset. Hiljaiset ja napakat, ei ehkä aivan yhtä tarkat tai täsmälliset ajolleen kuin GY eagle f1 assyt mitkä olivat näitä ennen. Toisaalta taas vielä tunteettomammat urille kuin GY:t, jotka nekään eivät todellakaan olleet huonot. Vaikea sanoa, ehkä omaan ajoon tykkäsin enemmän noista GY:stä, mutta ajellaan nyt vielä ja haetaan paineet kohdilleen. Alkuun meni 2.7bar joka nurkkaan.

    Autona tuo E36 compact ja kokona 215/45/17".
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Heti kärkeen pitäisi kysyä, määritteleekö tuotteesta maksettu hinta sen ”mid-class” vai ”premiumiksi”, vai todelliset tekniset ominaisuudet?
      Eli voiko tuotteesta tulla siis ”premium” silloin kun kuluttaja maksaa ”premiumia” tyhjistä mielikuvista, eikä todellisista ominaisuuksista?
      Entä, kertooko pelkkä rengasvalmistajan konsernin nimi onko kyseessä ”premium” vai jotakin muuta?
      Kuitenkin, valmistajilla on kuitenkin kymmeniäkin eri tuotteita, jolloin se ”premium” ei mitenkään voi koko tuotevalikoiman suhteen käytännössä olla kuin katteeton mielikuva, jolla tietyn valmistajan tuotteesta/”brändistä" saadaan pyydettyä katteetonta lisähintaa.

      Eli, tarkoitetaanko tällä ”mid-class” ajatuksella tuotteen valmistajasta nousevia mielikuvia (katu-uskottavuus), maksettua kuluttajahintaa (ostopaikasta riippuen luokitus voi vaihtua?), todellisia teknisiä ominaisuuksia(testit) vai todellisia käyttöominaisuuksia (johon kuuluu koko renkaan elinkaari, hinta/laatusuhde ja ominaisuuksia mitä ei testata kuten esim.vetely)?

      Hieman hämmentävää?

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        #4
        215/55-17 Hankook Ventus Prime 2 K115 94V on rullanut vaimon auton alla 4 vuotta/40tkm, pintaa jäljellä vielä 2-3mm, menossa ensi viikolla vaihtoon. Ei mitään valittamista, hyvät renkaat, jos menisin minimibujetilla niin tulisi uudet samanlaiset alle.
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2323
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Heti kärkeen pitäisi kysyä, määritteleekö tuotteesta maksettu hinta sen ”mid-class” vai ”premiumiksi”, vai.........

          ........ Hieman hämmentävää?
          Jotta asia ei karkaisi heti alkusoitossa akateemiseksi ******jauhannaksi, niin määriteltäköön "mid-class"-tuote hintaperustaiseksi. Ei tarvitse siitä sen kummemmin hämmentyä...
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Jotta asia ei karkaisi heti alkusoitossa akateemiseksi ******jauhannaksi, niin määriteltäköön "mid-class"-tuote hintaperustaiseksi. Ei tarvitse siitä sen kummemmin hämmentyä...
            Okei.
            Mitenkäs se hintaperuste, eli mennäänkö tehtaan ovh hinnoilla vai todellisilla ulosmyyntihinnoilla?
            Entä muuttuuko ”premiumiksi” jos vain joku euromaster kehtaa pyytää, vai katsotaanko maailmalla olevien nettikauppojen perusteella?
            Entä muuttuuko premiumi ”mid-class” tuotteeksi jos malli alkaa olemaan sen verran vanha että tehdas pudottaa hintaa puoleen uuden mallin lanseerauksessa?
            Entä mallit? mm.Hankookilla löytyy kalliimpia malleja kuin esim,jotkut Michelinit (joka taas on jo premiumtopikissa), jolloin tuo ”Hankook, Kumho, Uniroyal” jakokaan ei oikein toimi?
            Entä kokoluokat? Hinnathan vaihtelevat eri valmistajilla eri mallien kesken eri kokoluokissa? Eli jokin malli voi olla hintansa puolesta siis ”premiumia” 16” kokoluokassa, mutta 19” kokoluokassa ”mid-class”?

            Eli edelleen hieman hämmentävää, mikäli ei kyse edelleenkään ole puhtaista mielikuvista mikä tuote on ”premium” ja mikä ”mid-class”?

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #7
              Eiköhän nämä rengasasiat mahdu niihin jo olemassa oleviin topikkeihin.
              M550d

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎