Vihdoin ja viimein alkuviikolla saapui weitec 30/15-sarja, vielä asentamatta. Miten teillä joilla on tuo sama paketti 325:ssa pitääkö etucamber säätää sillä pienemmällä pultilla, vai miten? Vien kyllä nelipistesuuntaukseen, mutta olisi hyvä tietää jo ennen sitä jotain.
Vastataanpas omakohtainen kokemus Weitecin 50/20 sarjasta E36 325:ssa. Autoon vaihdettiin alustasarjan vaihdon yhteydessä eteen kaikki alapallot, puslat, raidetangot ja takapäähän isot puslat. Kaikki orggis osia. Myöhemmin autoon laitoin vielä eteen poikittaistuen.
Alla on ollut nyt reilun vuoden. Ensimmäinen mihin kiinnitin huomiota on perapään tiputus. Se ei ole mielestäni ilmoitettu 20 mm vaan lähempänä 40 mm. Halusin autostani hieman etukenon, mutta nyt se on aika lailla balanssissa. Joten, näin ollen kesäksi tulossa vielä madaltavat jousilautaset. Tyttökaveri tosin sanoi, että on se jo tarpeeks matala kun kiertelee talvella pienen pieniä lumikokkareitakin. Tosin autoon vaihtunut alla olevan kuvan jälkeen etupuskuri matalempaan versioon...
Toisekseen en ole täysin tyytyväinen alustan toimintaan. Mielestäni alusta on aika pintakova, eli montut tuntuu ja tärisee, mutta jos ajat oikeasti kovaa kurviin niin sillon auto ei ole mielestäni tarpeeksi "napakka". Etupää niiaa kurvissa aika paljon ja tuntuu, että vastapuolen takarengas nousee ilmaan.
Ohessa vanha kuva, mutta kyllä siitä pudotuksen näkee. Alla autossa nykyiset talvivanteet, kokoa 8x17" ET35.
Moro
Mulla on nyt alla Weitec 30/15 täyd.alustasarja iskareilla. Auto putos niilläkin wähä ..tusti. Ne ei todella pudota takaa mitään -15mm vaan -30..40mm! Taitavat olla aika samoja vietereitä mitä ne kauppaa vaan eri arvoilla? Keula on mulla nyt just hyvä, mahtuu vielä jotain kumin ja kaaren väliinkin. Takaa ois voinu kyllä jäädä se pudotus siihen mitä ne ilmottaakin. Auto näyttää noilla käytännös aivan samalta mitä tos sun (hate79) kuvaskin on. Tarkistin myös kaikkien merkintöjen oikeallisuuden paketista ja mukana tulleista papereista, eli ovat nähtävästi sitä mitä haluavatkin toimittaa.
Ajokokemuksia on nyt kerätty joitain päiviä. Alusta on hassun töks töks verrattuna vakioon. Joustovara on ymmärrettävistä syistä lyhempi, ja jousien ollessa progressiivisia ne eivät ole varsin pintakovat, mutta pehmeän jouston osuus loppuu kyllä hyvin lyhyeen. High-speed cruisingissa auto on aiivvan unelma. Nyt sillä uskaltaa myös taittaa kaarteeseen, toisin kun vakioalustalla, jolla tuntu et koko lafka kaatuu, tai sit taas mennään ripaluisua... Piti siinä käydä myös stadissa kokeilees mukulakiviä, eikä vielä ainakaan menny hampaat poikki. Pitää vaan ajaa riittävän kovaa...
Mullakin meni raidetangot vaihtoon (sisä+ulkop.), kun olivat vanhat välistyneet. Muuten on alustan osien puolesta ihan napakka, mut isot puslat takaa alkavat ilmeisesti olla finaalissa. Kun tuntuu että lähtee ihan pikkusen mutkille kiihdytyksessä (tai sit noi pallot vaan vähä lipsuu..?)
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
[QUOTE=hate79]
Toisekseen en ole täysin tyytyväinen alustan toimintaan. Mielestäni alusta on aika pintakova, eli montut tuntuu ja tärisee, mutta jos ajat oikeasti kovaa kurviin niin sillon auto ei ole mielestäni tarpeeksi "napakka". Etupää niiaa kurvissa aika paljon ja tuntuu, että vastapuolen takarengas nousee ilmaan.
Hehheh, nostellaan ja kysellääs vähä Weitecistä. Kenelläkään e30:ssä (isotolppasessa 51mm) kiinni 60/40 tai 60/60 satsia, olisko kuvia tästä?
Vielä kun löytyis 16" pyörillä niin ois viä kovempi sana.
Tuossa weitec ultra gt -40/40 eli ei ihan mitä pyysit, 323i eli isot tolpat ja renkaat 205/50-16, ei täysin tasamaalla kuvassa: http://kuvablogi.com/nayta/1277241/ Mitat napa-kaari e. 350 ja t. 340.
No , mä aattelen näin .. "Halpa ja hyvä" alustasarja jos maksaa esim 300€.. Jos ajatellaan että jouset ei vaikkapa maksaisi mitään , niin kuinka viimesen päälle iskunvaimentimen saa 75€/kpl?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tuossa weitec ultra gt -40/40 eli ei ihan mitä pyysit, 323i eli isot tolpat ja renkaat 205/50-16, ei täysin tasamaalla kuvassa: http://kuvablogi.com/nayta/1277241/ Mitat napa-kaari e. 350 ja t. 340.
Heh, eihän tuo 40/40 riitä, ei sit millään, ittellä 215/40-16 pyörät, näyttäis todella hölmöltä tuossa. Mun mielestä Weitec ei muutenkaan pudeta niin paljon kun valmistaja lupaa.
Tuossa tuoteselosteessakin lukee "Madallus 20mm vähemmän mitä on ilmoitettu!". Weitec on kuitenkin tietääkseni hinta-laatu suhteeltaan todella hyvä. Mistä kannattais lähtee ostelemaan. Oon lukenu tosta Completokselta kaikenlaista huonoa, mistähän voisi saada samaan hintaan/halvemmalla?
Heh, eihän tuo 40/40 riitä, ei sit millään, ittellä 215/40-16 pyörät, näyttäis todella hölmöltä tuossa. Mun mielestä Weitec ei muutenkaan pudeta niin paljon kun valmistaja lupaa.
Tuossa tuoteselosteessakin lukee "Madallus 20mm vähemmän mitä on ilmoitettu!". Weitec on kuitenkin tietääkseni hinta-laatu suhteeltaan todella hyvä. Mistä kannattais lähtee ostelemaan. Oon lukenu tosta Completokselta kaikenlaista huonoa, mistähän voisi saada samaan hintaan/halvemmalla?
jos toi weitec maksaa reilu 500 niin eikö sinne jo kannattaisi ostaa vaikka k-sport tai d2 se 150e on pieni raha siitä että saat autosi muutettua vaikka jokapäivä just sille korkeudelle kun haluat ja niin jäykäksi kuin haluat
ei tarvi arpoa mikä sarja pudottaa enemmän ja mikä vähemmän niistä tehtaan ilmoittamista arvoista. nää kun väsyy niin ei ole mitään tehtävissä kun taas d2:sta kiristelet ruuveja ja taas mennään
mut se on vaan mun mielipide
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
jos toi weitec maksaa reilu 500 niin eikö sinne jo kannattaisi ostaa vaikka k-sport tai d2 se 150e on pieni raha siitä että saat autosi muutettua vaikka jokapäivä just sille korkeudelle kun haluat ja niin jäykäksi kuin haluat
ei tarvi arpoa mikä sarja pudottaa enemmän ja mikä vähemmän niistä tehtaan ilmoittamista arvoista. nää kun väsyy niin ei ole mitään tehtävissä kun taas d2:sta kiristelet ruuveja ja taas mennään
mut se on vaan mun mielipide
850e on D2:sen alusta, et on se 350e kalliimpi, mutta tietysti parempi vaihtoehto Race.fi myy 850e d2:sen säädettävää, löytyykö jostain halvemmalla Suomesta?
Autollahan ei ole enään tarkotus ajaa talvisin joten korkeemmaks ei tarvi nostella enään.
Halvin tarjous tais olla UGM:llä, Weitec 60/60 alustasatsi 395e.
Onse D2 perkele jo puolet kalliimpi, vitusti parempi mutta onko se nyt sit loppujen lopuks hirmu hyödyllinen kun autosta tulee kesäauto.
Jos 60/60 jää liian matalaks niin kuminpalaa väliin?
Noniin, pienen googletuksen jälkeen löyty vissiin aika täydellinen kuva siitä minkälainen Weitec olis mun auton alla
The general style discussion forum, as well as a place to post your car, or any car for that matter.
Weitec 60/40
Täysin samat vanteet (et tosin eri, mut aivan sama) + samat kumit
Tekki I
Etupää helvetin hyvä, mut takapää ehkä vielä aavistuksen verran liian korkeella?! Olisko se 60/60 täydeelline :P
Ei se kyl varmaa ois, täytetään vähän korkeempi profiilisemmilla kumeilla sitte jos jääpi hirveesti tilaa
Comment