pitäs vaihtaa madallus jouset -95- vuoden e36 autoon.. oletteko ite vaihtanut? käykä miten helposti??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jousien asennus...
Collapse
X
-
helppoo vanhat pois ja uudet tilalle
no takaa ainakaa muutaku takaiskarit auki alhaalta.. pompsahtaa tukivarsi alas.. sit ei muutaku pienil puristimil jousi kasaa ja pois.. madallus sarja menee heittämällä takas... etee iskari pois ja puristimil lyttyy ja madallus jousia ei tarvii siinäkää mun tietääksee puristaa
Comment
-
-
Originally posted by Bmw_e30helppoo vanhat pois ja uudet tilalle
no takaa ainakaa muutaku takaiskarit auki alhaalta.. pompsahtaa tukivarsi alas.. sit ei muutaku pienil puristimil jousi kasaa ja pois.. madallus sarja menee heittämällä takas... etee iskari pois ja puristimil lyttyy ja madallus jousia ei tarvii siinäkää mun tietääksee puristaa
Comment
-
-
Originally posted by Wilikkiedessä vaan jarrusatulat irti ja iskarintoloppa tukivarsista irti...
Eihän siinä tarvi kuin ottaa vakaaja tukivarresta irti (1 pultti), tolpan alapää irti (3 pulttia) ja yläpää irti (3 mutteria). Sitten koko tolppa tuleekin nätisti pois hieman ehkä pujotellen, mutta kuitenkin.
Takapäässä ei tarvi kuin ottaa iskarin alapää irti ja vähän jalalla painaa tukivartta alaspäin jolloin jousen saa vaihdettua.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by Smack View PostMuistaakos joku näitä vaihtanut, tai vaihattanut, että monenko tunnin homma oli joka nurkkaan jouset vaihtaa?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
varovaisuus
ne orkkis-jouset etenkin edessä on melko pitkät. joillain bilteman jousipuristimilla voi joskus olla vaikea saada puristettua niitä luotettavasti riittävästi. itse vaihdoin madallusjouset tavallisiin ja nämä oli ainakin kohtalaisen vaikea saada puristettua (bilteman puristimilla) sopivaksi jousituenväliin.
auki ponnahtava jousi voi olla vaarallinenkin.
etupään kanssa kannattaa olla varovainen ja itse ostaisin kunnon puristimet.
Comment
-
-
Originally posted by bmw318is View PostOnnistuuko madallusjousien vaihto eteen ilman auto-nosturia? Eli siis pelkällä tunkilla?..Kiinnostais tietää.
tunkkasin vain toisen puolen ilmaan ja ihmettelin, että mikä piru täällä laittaa vastaan... soitin kaverin hätiin, poltettiin tupakat ja kun tunkattiin myös toinen puoli ylös etutolppa lähes putosi syliin ..pisti hieman vakaaja ensin vastaanAjossa: Citroën Jumper h1l2
Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé
Ex:
1x F30
1x E60
5x E36
1x E34
1x E46
2x E30
2x Toyota
1x Ford
1x Honda
Comment