Announcement

Collapse
No announcement yet.

Männänrengasko poikki..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    Männänrengasko poikki..?

    Koitin searchilla kattella mut ei tuntunu löytyvän..elikkä nyt ko tein tohon mun pommiin remppaa jossa vaihdettiin lähinnä kaikki b20--->b23 osia ym ym..
    Niin auto tuntu poistuvan hyvin mutta lusahti sit jonku ajan päästä...ajoin muutaman repäsyn ennenku menin syttyä laittaan kohilleen niin paljastu et virranjakajan keskipakohässäkkä oli ollu rikki ja ennakko koko ajan jotain 40-50astetta...poistuhan se mut eikö se ollu 10astetta vakio arvo 850rpm..
    Tallilla ei ollu ajotuslamppua ja jakajaa käännettiin sinne missä poistu ja kävi ok, kannessa 100% tiiviit venttiilit, kaikki koneistettu ja 325 nokka HC arvo on 350...tuntuu et lussahti siittä mitä oli rempan jälkeen....et oisko se lyöny männänrenkaat paskaks/halki ja nyt ei saa puristusta, ei polta kunnolla jne...ja savuttaa muuten ko laittaa kylmänä tulille...

    Puristuspaineet tiesti pitäs mitata niin selviää, mut jos männänrenkaat on paskana niin kai se pitää porata 2,7 sit samalla ja 2,5 venttiilit...ja taas menee tonni..
  • Jääkarhu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 130
    • Ylivieska

    #2
    Sisäänajo....

    Unohditko sisäänajon....Ei olisi ensimmäinen moottori joka "losahtaa" rempan jälkeen jos ei ole ajettu kunnolla sisään. Eli aivan hyvin voi olla rengasvikaa.
    Vanhaa se olla pitää..

    E10 2002A-71
    E21 320A-76
    E21 320-76
    E21 320i-76
    E21 320i-77
    E21 318i-80
    E21 318i-82
    E12 520 3.0-80

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4988
      • 013

      #3
      menee TAAS mulla vähän offtopikiks mut miten on paras suorittaa sisään ajo rempatulle koneelle? vajailla kierroksilla xxx km ja hiljalleen nostetaan ja vaihtelevaa ajoa? miten paljon?

      Comment

      • Jääkarhu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 130
        • Ylivieska

        #4
        Originally posted by Janza182
        menee TAAS mulla vähän offtopikiks mut miten on paras suorittaa sisään ajo rempatulle koneelle? vajailla kierroksilla xxx km ja hiljalleen nostetaan ja vaihtelevaa ajoa? miten paljon?
        No ihan samalla lailla kuin uudellekin autolle. Eli ei rankasta heti kättelyssä, kannattais ny ainaki se yks 1000km vähän sääliä ennen kunnon vingutusta...
        Vanhaa se olla pitää..

        E10 2002A-71
        E21 320A-76
        E21 320-76
        E21 320i-76
        E21 320i-77
        E21 318i-80
        E21 318i-82
        E12 520 3.0-80

        Comment

        • Jarno80
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 246
          • Riihikoski

          #5
          Originally posted by Janza182
          menee TAAS mulla vähän offtopikiks mut miten on paras suorittaa sisään ajo rempatulle koneelle? vajailla kierroksilla xxx km ja hiljalleen nostetaan ja vaihtelevaa ajoa? miten paljon?
          Kyllä se tuhannen tai kaks kannattaa ajaa vaihtelevaa ajoa välttäen täys kaasu kiihdytyksiä...ripeästi saa ja pitääkin kiihdyttää mutta ei mitään huippuja mutta ei myöskään kokoajan alle 2500 kierrosta niinkuin jotkut sanoo!
          Ahdin määrää tahdin...

          www.jarno80.suntuubi.com

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Oisko Tehtaan sisäänajo-ohjeet olleet, että eka 1000 km ei yli 4000 rpm ja seuraavat 500 km ei yli 4500 rpm.(M10-moottorille) Toimii eritt. hyvin.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Meikäläisen auton (E28) tuulilasissa on sellanen tarra, jossa lukee jotain tyyliin: 2000 ensimmäistä kilometriä tulisi ajaa vaihtelevalla nopeudella, ei täysiä kiihdytyksiä ja käyttää max. 80% moottorin huippukierrosluvusta...

              EDIT: Tuossa vielä kuva siitä tarrasta...
              Last edited by kaol; 10-04-2008, 22:56.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎