Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä firma puristais jouset -20mm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Mikä firma puristais jouset -20mm?

    Ongelma otsikon mukainen, eli tarvetta ois saada -40mm etujousista pysyvästi 20mm lyhyemmät, kun sopivia -60mm etujousia ei näytä olevan saatavilla. Onko jollain kokemusta ko. homman teettämisestä miel. pk-seudulla, oliko lopputulos hyvä ja mitä tuli kustantamaan?

    Vallilan takomoon koitin just soitella, mut eipä oo la auki. Kokemuksia silti kaivataan.
    Last edited by KFZ-Koenig; 16-04-2005, 13:39.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • M_Power
    Moderator
    • Jul 2003
    • 2767
    • Espoo, HML

    #2
    Vallilan takomosta on kuultu ihan hyvää juttua.
    Laitetaan linkki myös muille www.vallilantakomo.fi
    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
    Team vier Zylinder!

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Itse itselleni vastaan, eli Valillan takomo pystyy puristamaan kierrejousia kasaan ja homma maksaa 50€/pari. Toimitusaika 3-4 päivää siitä kun jouset on lafkaan viety.
      Last edited by KFZ-Koenig; 18-04-2005, 14:12.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        kun puristaa niin onko loppu tulos sama kun rälläkkä??? vai pysyykö siinä jäykkyys?
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1523
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by jmp2002
          kun puristaa niin onko loppu tulos sama kun rälläkkä??? vai pysyykö siinä jäykkyys?
          Kyllähän jäykkyys luulis pysyvän kun ei sieltä häviä rautaa mihinkään.
          Tuleeko jäykemmäks
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Mitenköhän tuo menee sitten leimalta läpi, kun ois tarkotus vm. 97 autoon laittaa noi modatut jouset? Riittääkö, että minimikorkeus ja joku TÜV-lappu jousista löytyy, vaikka keula oiskin -20mm papereihin verrattuna?
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by KFZ-Koenig
              Mitenköhän tuo menee sitten leimalta läpi, kun ois tarkotus vm. 97 autoon laittaa noi modatut jouset? Riittääkö, että minimikorkeus ja joku TÜV-lappu jousista löytyy, vaikka keula oiskin -20mm papereihin verrattuna?
              Luulisin että riittää jos ei otteesta löydy jo madallusmittoja. Alkuperäistä korkeutta mistä on lähdetty tuskin kysellään...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Originally posted by Leka
                Luulisin että riittää jos ei otteesta löydy jo madallusmittoja. Alkuperäistä korkeutta mistä on lähdetty tuskin kysellään...
                Kiitoksia! Juuri tuon halusinkin kuulla. Ei löydy otteesta onneks mitään mittoja ja muistaakseni rekisteröintikatsastuksessa mittasivat muutenkin vaan akselivälin jotain x-filesiä varten.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • jake80
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 69

                  #9
                  Mites toi jousien puristaminen kasaan tapahtuu??

                  Puristetaanko voimalla vaan, vai lämmitetäänkö niitä, vai miten???

                  Onko kukaan tee se itse mies madaltanut autoaan puristamalla jousia kotikonstein??

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Originally posted by jake80
                    Mites toi jousien puristaminen kasaan tapahtuu??

                    Puristetaanko voimalla vaan, vai lämmitetäänkö niitä, vai miten???

                    Onko kukaan tee se itse mies madaltanut autoaan puristamalla jousia kotikonstein??
                    EDIT: Kuulemma jouset kuumennetaan punahehkuseks, jonka jälkeen niitä painetaan kasaan ja sitten kun pituus on sopiva, ne karkaistaan jotenkin.

                    Kaveri kertoi kotikonsteista sen verran, että joku insinööri olisi laittanut jousiin puristimet kiinni ja antanut jousien olla keittiön uunissa monta tuntia täysteholla. Tiedä sitten oliko urbaanilegendaa, mutta riski on kyllä ainakin siinä, että jousi ehtii painua liikaa kasaan.
                    Last edited by KFZ-Koenig; 02-05-2005, 10:32.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • Mr. Z
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 943
                      • Manse

                      #11
                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Todennäköisesti nuo ammattimiehet lämmittävät niitä jousia ja puristavat sitten kasaan tai vaihtoehtoisesti lämmitettäessä jouset on jo puristuksessa. Voin kertoa miten tuo tapahtuu jahka vien omat jouset viikon päästä "hoitoon".

                      Kaveri kertoi kotikonsteista sen verran, että joku insinööri olisi laittanut jousiin puristimet kiinni ja antanut jousien olla keittiön uunissa monta tuntia täysteholla. Tiedä sitten oliko urbaanilegendaa, mutta riski on kyllä ainakin siinä, että jousi ehtii painua liikaa kasaan.
                      Ei ole urbaanilegenda, olen nähnyt kun tuommoista tehdään. Mielestäni homma kusi, koska auto ei madaltunut yhtään.
                      E38 740ia
                      E39 530 dAT
                      ex. E34 520i sedan
                      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                      ex. E36 325i sedan
                      ex. E36 328i touring
                      ex. E36 318 iS qp
                      ex. E36 325i qp -R.I.P-
                      ex. E21 320i sedan
                      ex. E30 318i sedan
                      ex. E3 2500 sedan

                      Comment

                      • pemus
                        Newbiemmer
                        • Aug 2004
                        • 22

                        #12
                        Originally posted by Mr. Z
                        Ei ole urbaanilegenda, olen nähnyt kun tuommoista tehdään. Mielestäni homma kusi, koska auto ei madaltunut yhtään.
                        kyllä toi uuni homma toimii kun pitää vaiks vartin kerrallaa 200asteessa ja jollei tuu hyvä ni hiukan kireemmälle ja takas uuniin

                        Comment

                        • Mr. Z
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 943
                          • Manse

                          #13
                          Originally posted by pemus
                          kyllä toi uuni homma toimii kun pitää vaiks vartin kerrallaa 200asteessa ja jollei tuu hyvä ni hiukan kireemmälle ja takas uuniin
                          Ongelmia tommosesssa uunissa lyhentämisessä on esim. jousien saman mittaisuus "lyhennyksen" jälkeen yms.
                          E38 740ia
                          E39 530 dAT
                          ex. E34 520i sedan
                          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                          ex. E36 325i sedan
                          ex. E36 328i touring
                          ex. E36 318 iS qp
                          ex. E36 325i qp -R.I.P-
                          ex. E21 320i sedan
                          ex. E30 318i sedan
                          ex. E3 2500 sedan

                          Comment

                          • streetstyle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 657

                            #14
                            Originally posted by KFZ-Koenig
                            Ongelma otsikon mukainen, eli tarvetta ois saada -40mm etujousista pysyvästi 20mm lyhyemmät, kun sopivia -60mm etujousia ei näytä olevan saatavilla. Onko jollain kokemusta ko. homman teettämisestä miel. pk-seudulla, oliko lopputulos hyvä ja mitä tuli kustantamaan?

                            Vallilan takomoon koitin just soitella, mut eipä oo la auki. Kokemuksia silti kaivataan.
                            Onks sulla kuvaa autosta tällä hetkellä olevasta 40mm madalluksilla? Ja sit kun oot käyny puristamassa jousia niin voisit uudestaan laittaa kuvan autosta et näkis paljon se keula on tippunut jos näyttää hyvältä pitäis sitten omastakin e38 käydä vähän puristamassa jousia
                            StreetTuningCar <- Car tuning & Styling

                            X5 E70 -07 "tuning tulossa"
                            VW Transporter T5 -05 tuning MYYTY :(
                            E65 740D -03 MYYTY :(
                            X5 3.0D Sportpacket -02 Kesä/talvi autona MYYTY :(
                            Bmw e36 328ia Cabrio -97 MYYTY :(
                            VW Transporter -01 Tuning / Myyty

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Originally posted by streetstyle
                              Onks sulla kuvaa autosta tällä hetkellä olevasta 40mm madalluksilla? Ja sit kun oot käyny puristamassa jousia niin voisit uudestaan laittaa kuvan autosta et näkis paljon se keula on tippunut jos näyttää hyvältä pitäis sitten omastakin e38 käydä vähän puristamassa jousia
                              Mulla on vielä vakiojouset alla, mutta voin laitella kuvia sitten kun on 60/40 alla. Osviittaa 40mm pudotetusta keulasta saat Gifun seiskasta (showroom), jossa on 35 pudotettu keulaa tai sitten täältä: http://www.7-forum.com/blade/ jossa alpinavannekuvassa on 40mm edessä ja takana kai vakio kun ei mitään mainintaa.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎