Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d vetonivel lujasa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4n77i2015
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 117
    • pohjoinen

    E39 530d vetonivel lujasa?

    Juu eli laakeri vaihto meneillään mutta vetari nii saatanan lujasa otettu jo laatikon päästä vapaaksi ei lekala ei ulosvetäjällä mihinkään..??
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by 4n77i2015 View Post
    Juu eli laakeri vaihto meneillään mutta vetari nii saatanan lujasa otettu jo laatikon päästä vapaaksi ei lekala ei ulosvetäjällä mihinkään..??

    Ei sitä vetari kannata laatikon päästä irroittaa, jos pyöränlaakerin vaihtaa. On ne monesti lujassa, mutta iso ulosvetäjä ja leka niin lähtee. Eli ulosvetäjällä vaan kunnon jännitys ja sitten ulosvetäjän päähän muutoma kunnon lyönti lekalla, niin ja sääli on sitten sairautta, eli kunnolla lyömään siihen ulosvetäjään. Mikäli paineilmaa on saatavilla, niin paineilmavasaralla siihen ulosvetäjän päähän täräyttää. Sigun autossa oli kanssa todella tiukassa, mutta lekalla kun avitti niin lähti. Sitä ennen tosin yksi ulosvetäjä jo antautui kun kiristin ulosvetäjää reippaasti pitkällä nivelvääntimellä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • 4n77i2015
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 117
      • pohjoinen

      #3
      Joo nii se on yks ulosvetäjä..täälläki jo antautunu..

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Lämmittämistäkin voi kokeilla vaikka kuumailmapuhaltimella. Tolkuttomasti ei tietenkään kanna lämmittää, että ei sulata ABS anturi tms.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 541
          • peräkylässä

          #5
          Itse otin jatkon ja löin lekalla sen irti laakerista. Kannattaa varoa että ei kierteet hajoa
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • 4n77i2015
            Bimmer Rookie
            • Apr 2015
            • 117
            • pohjoinen

            #6
            Originally posted by erä-koira View Post
            Itse otin jatkon ja löin lekalla sen irti laakerista. Kannattaa varoa että ei kierteet hajoa

            Lähti se lopulta irti loksahtelemalla..ja eipä ois päässy laakerin pultteihin käsiksi ilman että niveltä käyttää pois..mutta nyt tuntuu ettei vetoakseli suostu menemään takasin mikä siihen ois hyvä niksi..näi yksin touhuttuna..kokeilimme niveltä paikoilleen akseleineen ja vaikka lekalla nätisti naputteli ni eei

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by 4n77i2015 View Post
              Lähti se lopulta irti loksahtelemalla..ja eipä ois päässy laakerin pultteihin käsiksi ilman että niveltä käyttää pois..mutta nyt tuntuu ettei vetoakseli suostu menemään takasin mikä siihen ois hyvä niksi..näi yksin touhuttuna..kokeilimme niveltä paikoilleen akseleineen ja vaikka lekalla nätisti naputteli ni eei
              Puhdista ruosteet booreista. Kun molemmat pinnat on puhtaat, niin menee kevyesti paikalleen ilman lekaa (jos puhe on navan päästä). Laakerin pultteihin pääsee käsiksi kun vetari on painanut vähän matkaa sisään. Itse en vetaria irroittanut perästä ja hyvin onnistui laakerin vaihto molemmille puolille. Vai mitä meinasit tuolla, että "niveltä käyttää pois"?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #8
                Varmista ja varmistu että akselinpää ei ole levinnyt takomisen johdosta. Ei pahitteeksi vaikka mauserillakin mittais. Tarvittaessa hiottava. Lopuksi huolellinen putsaus.

                Oisko kylmäspreistä apua :think

                Comment

                • 4n77i2015
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 117
                  • pohjoinen

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Puhdista ruosteet booreista. Kun molemmat pinnat on puhtaat, niin menee kevyesti paikalleen ilman lekaa (jos puhe on navan päästä). Laakerin pultteihin pääsee käsiksi kun vetari on painanut vähän matkaa sisään. Itse en vetaria irroittanut perästä ja hyvin onnistui laakerin vaihto molemmille puolille. Vai mitä meinasit tuolla, että "niveltä käyttää pois"?

                  Kyllä mää booreja siinä puhistelin en kai sit tarpeeksi vetarin pää oli muljunnu takomisen johdosta mut laikan jälkee saatiin mutteri paikoilleen..siis boori ei lähe menemään navan boorille....laakerin pultit on jo paikoillaan..tuolta jostain olin lukevinani että 530deessä pitää käyttää vetari isomman nivelen takia..pittää koittaa vielä paremmalla ajalla..

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by 4n77i2015 View Post
                    Kyllä mää booreja siinä puhistelin en kai sit tarpeeksi vetarin pää oli muljunnu takomisen johdosta mut laikan jälkee saatiin mutteri paikoilleen..siis boori ei lähe menemään navan boorille....laakerin pultit on jo paikoillaan..tuolta jostain olin lukevinani että 530deessä pitää käyttää vetari isomman nivelen takia..pittää koittaa vielä paremmalla ajalla..
                    Ei siinä nyt isompi vetari ole kuin 540:ssä.. M5:ssa ei sovi vaihtamaan ilman vetarin irroitusta. Miksi sä sitä vetari pieksit? Eihän sitä vetaria pidä takoa vaan lyödään siihen jännittyksessä olevaan ulosvetäjään.. Itse kun vaihdoin niin jouduin niin kovaa hakkaamaan ulosvetäjään, että sen pää muljaantui ja piti laittaa isompi hylsy. No äkkiä tuon pään tuosta ulosvetäjästä siistii rälläkällä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • 4n77i2015
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 117
                      • pohjoinen

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei siinä nyt isompi vetari ole kuin 540:ssä.. M5:ssa ei sovi vaihtamaan ilman vetarin irroitusta. Miksi sä sitä vetari pieksit? Eihän sitä vetaria pidä takoa vaan lyödään siihen jännittyksessä olevaan ulosvetäjään.. Itse kun vaihdoin niin jouduin niin kovaa hakkaamaan ulosvetäjään, että sen pää muljaantui ja piti laittaa isompi hylsy. No äkkiä tuon pään tuosta ulosvetäjästä siistii rälläkällä.


                      Noo se tuli siinä kokkeiltua..pointyi nyt on se että molemmat pinnat ovat suht puhtaita eikä olleet naitto halukkaita ees irrallaa.. öljyllä en oo koittanu vielä..

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Booreja voi koittaa käydä läpi neulaviilalla. Tietysti jos se vetarinpää on hakattu tatiksi niin voi olla hankalaa. Napaan ja vetariin kannattaa laittaa öljyä väliin ja vaikka suihkuttaa lisää kun jututttaa sisään sitä.
                        Irrottaessakin kannattaa suihkuttaa joitain liukasta sinne väliin. Auttaa, vaikka luulis ettei niin pinkeeseen väliin mene mikään aine.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • 4n77i2015
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 117
                          • pohjoinen

                          #13
                          Noo ei ehkä tarvi käyttää vetarii pois mut ahdasta siellä kyllä sitte on.. normi räikän jatkolla ja hylsyllä ei maha olla asiaa.. kyllä se sinne takas meni ku 2 tuntia taputteli mutta meinas usko loppua jonkusen kerran..huomenna ois toine puoli..

                          Comment

                          • 4n77i2015
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2015
                            • 117
                            • pohjoinen

                            #14
                            Nonni nyt on vänkärin puoliki aukastu..ja täytyy myöntää kuin eri autosta ois ollu..suht näppärään lähti..jatkuvaa pientä jännitystä ulosvetäjään ja miehinen leja ni lähti eikä ees menny pää ulosvetäjästä..

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by 4n77i2015 View Post
                              Nonni nyt on vänkärin puoliki aukastu..ja täytyy myöntää kuin eri autosta ois ollu..suht näppärään lähti..jatkuvaa pientä jännitystä ulosvetäjään ja miehinen leja ni lähti eikä ees menny pää ulosvetäjästä..
                              Itsellä oli sama juttu. Toinen oli paljon helpompi kuin toinen.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎