Juu eli laakeri vaihto meneillään mutta vetari nii saatanan lujasa otettu jo laatikon päästä vapaaksi ei lekala ei ulosvetäjällä mihinkään..??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d vetonivel lujasa?
Collapse
X
-
Originally posted by 4n77i2015 View PostJuu eli laakeri vaihto meneillään mutta vetari nii saatanan lujasa otettu jo laatikon päästä vapaaksi ei lekala ei ulosvetäjällä mihinkään..??
Ei sitä vetari kannata laatikon päästä irroittaa, jos pyöränlaakerin vaihtaa. On ne monesti lujassa, mutta iso ulosvetäjä ja leka niin lähtee. Eli ulosvetäjällä vaan kunnon jännitys ja sitten ulosvetäjän päähän muutoma kunnon lyönti lekalla, niin ja sääli on sitten sairautta, eli kunnolla lyömään siihen ulosvetäjään. Mikäli paineilmaa on saatavilla, niin paineilmavasaralla siihen ulosvetäjän päähän täräyttää. Sigun autossa oli kanssa todella tiukassa, mutta lekalla kun avitti niin lähti. Sitä ennen tosin yksi ulosvetäjä jo antautui kun kiristin ulosvetäjää reippaasti pitkällä nivelvääntimellä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Lämmittämistäkin voi kokeilla vaikka kuumailmapuhaltimella. Tolkuttomasti ei tietenkään kanna lämmittää, että ei sulata ABS anturi tms.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View PostItse otin jatkon ja löin lekalla sen irti laakerista. Kannattaa varoa että ei kierteet hajoa
Lähti se lopulta irti loksahtelemalla..ja eipä ois päässy laakerin pultteihin käsiksi ilman että niveltä käyttää pois..mutta nyt tuntuu ettei vetoakseli suostu menemään takasin mikä siihen ois hyvä niksi..näi yksin touhuttuna..kokeilimme niveltä paikoilleen akseleineen ja vaikka lekalla nätisti naputteli ni eei
Comment
-
-
Originally posted by 4n77i2015 View PostLähti se lopulta irti loksahtelemalla..ja eipä ois päässy laakerin pultteihin käsiksi ilman että niveltä käyttää pois..mutta nyt tuntuu ettei vetoakseli suostu menemään takasin mikä siihen ois hyvä niksi..näi yksin touhuttuna..kokeilimme niveltä paikoilleen akseleineen ja vaikka lekalla nätisti naputteli ni eeie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPuhdista ruosteet booreista. Kun molemmat pinnat on puhtaat, niin menee kevyesti paikalleen ilman lekaa (jos puhe on navan päästä). Laakerin pultteihin pääsee käsiksi kun vetari on painanut vähän matkaa sisään. Itse en vetaria irroittanut perästä ja hyvin onnistui laakerin vaihto molemmille puolille. Vai mitä meinasit tuolla, että "niveltä käyttää pois"?
Kyllä mää booreja siinä puhistelin en kai sit tarpeeksi vetarin pää oli muljunnu takomisen johdosta mut laikan jälkee saatiin mutteri paikoilleen..siis boori ei lähe menemään navan boorille....laakerin pultit on jo paikoillaan..tuolta jostain olin lukevinani että 530deessä pitää käyttää vetari isomman nivelen takia..pittää koittaa vielä paremmalla ajalla..
Comment
-
-
Originally posted by 4n77i2015 View PostKyllä mää booreja siinä puhistelin en kai sit tarpeeksi vetarin pää oli muljunnu takomisen johdosta mut laikan jälkee saatiin mutteri paikoilleen..siis boori ei lähe menemään navan boorille....laakerin pultit on jo paikoillaan..tuolta jostain olin lukevinani että 530deessä pitää käyttää vetari isomman nivelen takia..pittää koittaa vielä paremmalla ajalla..
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi siinä nyt isompi vetari ole kuin 540:ssä.. M5:ssa ei sovi vaihtamaan ilman vetarin irroitusta. Miksi sä sitä vetari pieksit? Eihän sitä vetaria pidä takoa vaan lyödään siihen jännittyksessä olevaan ulosvetäjään.. Itse kun vaihdoin niin jouduin niin kovaa hakkaamaan ulosvetäjään, että sen pää muljaantui ja piti laittaa isompi hylsy. No äkkiä tuon pään tuosta ulosvetäjästä siistii rälläkällä.
Noo se tuli siinä kokkeiltua..pointyi nyt on se että molemmat pinnat ovat suht puhtaita eikä olleet naitto halukkaita ees irrallaa..öljyllä en oo koittanu vielä..
Comment
-
-
Booreja voi koittaa käydä läpi neulaviilalla. Tietysti jos se vetarinpää on hakattu tatiksi niin voi olla hankalaa. Napaan ja vetariin kannattaa laittaa öljyä väliin ja vaikka suihkuttaa lisää kun jututttaa sisään sitä.
Irrottaessakin kannattaa suihkuttaa joitain liukasta sinne väliin. Auttaa, vaikka luulis ettei niin pinkeeseen väliin mene mikään aine.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by 4n77i2015 View PostNonni nyt on vänkärin puoliki aukastu..ja täytyy myöntää kuin eri autosta ois ollu..suht näppärään lähti..jatkuvaa pientä jännitystä ulosvetäjään ja miehinen leja ni lähti eikä ees menny pää ulosvetäjästä..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment