Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamot tai rengasliikkeet,missä tehdään alustan säädöt kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10057
    • KVLA

    Korjaamot tai rengasliikkeet,missä tehdään alustan säädöt kunnolla

    Originally posted by Fabsu View Post
    Olisi myös hyvä johonkin keskusteluun kerätä paikkoja, joissa tuo kulmien säätö onnistuu näihin Bemareihin oikein ja ilman selittelyjä. On nimittäin tullut monessa paikkaa kummallisia katseita ja outoja hymähdyksiä, kun on koittanut selittää, että miten ne kulmat siihen autoon pitäisi säätää.
    Laitetaan toivomuksesta topiikki alulle.Laittakaa tänne sellaisen paikan tiedot,missä alustan nelipyöräsäädöt onnistuu toivomuksien mukaan.Eikä vain niillä tehtaan ohjearvoilla.Ja mieluusti sellaiset paikat joissa jotain suostumaan korjaamaan ja osiakin vaihtelemaan.Laittakaa mestan nimi ja paikkakunta (ehkä pienillä perusteluilla) ja jätetään turhat lätinät muihin keskusteluihin.

    Ja jos modet pitää tätä tuhana,niin poistakaa.Tai modatkaa otsikkoa/tekstiä fiksummaksi.

    Omakohtaisesti voin aloittaa ilmoittamalla,että yksi sellainen paikka on Kouvolan Euromaster.Kaikki paikkakuntalaiset ainakin tietää paikan.

    Voin vilpittömästi suositella paikkaa.Kulmat on tuolla aina laitettu omien toiveiden mukaisiin arvoihin.Ja alustan mahdolliset välykset on aina ensin tsekattu huolella,ennen kuin edes koneita on ruvettu kiinnittämään.Kuten oikeaoppisesti homma kuuluu tehdä.Eli:

    EUROMASTER Kouvola
    Last edited by Heguli 31; 10-06-2016, 20:59.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Siis tottahan toki säädöt tehdään tehtaan antamin ohjearvoin, siis annetun toleranssialueen sisään ”vihreälle”, mutta koska annettu toleranssialue on niin tolkuttoman laaja, tiedetään mihin suuntaan ko.toleranssialuetta arvot kulloinkin asetetaan.
    Pelkästään ”vihreälle” eli tehdastoleranssin sisään....”kulmat kuntoon”... saa kyllä tunarikin joka muuten ei ymmärrä näistä yhtään mitään, mutta vain siksi että sieltä vihreältä alueelta ulos säätäminen vaatii aivan maksimisäätöjä.
    Kuitenkin 16” ja 19” vannekoon renkaat vaativat aivan eriaiset arvot sieltä vihreän alueen sisältä, eli toinen toiselta laidalta ja toinen toiselta....ne keskikoot sieltä keskeltä.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10057
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Siis tottahan toki säädöt tehdään tehtaan antamin ohjearvoin, siis annetun toleranssialueen sisään ”vihreälle”, mutta koska annettu toleranssialue on niin tolkuttoman laaja, tiedetään mihin suuntaan ko.toleranssialuetta arvot kulloinkin asetetaan.
      Pelkästään ”vihreälle” eli tehdastoleranssin sisään....”kulmat kuntoon”... saa kyllä tunarikin joka muuten ei ymmärrä näistä yhtään mitään, mutta vain siksi että sieltä vihreältä alueelta ulos säätäminen vaatii aivan maksimisäätöjä.
      Kuitenkin 16” ja 19” vannekoon renkaat vaativat aivan eriaiset arvot sieltä vihreän alueen sisältä, eli toinen toiselta laidalta ja toinen toiselta....ne keskikoot sieltä keskeltä.
      Tuo on kyllä tullut selväksi useille foorumilaisille monista eri topiikeista.Et ilmeisesti ihan nyt sisäistänyt mitä tässä (keskusteluvapaassa) topiikissa haettiin.Eli tässä nyt haettiinkin niitä pajoja missä asiantuntetumusta riittää muuhunkin,kuin laitteiden kiinnittämiseen auton pyöriin ja calibrointiin.

      Hakusessa (nuo kenties harvinaiset) paikat,jossa nuo säädöt saadaan vihreälle ja jopa suht symmetrisesti.Ja tarvittaessa asiakkaan toivomiin arvoihin(kin),eikä ainoastaan sinne "vihreälle alueelle".

      Eli tarvittaessa camperit sinne tehdasarvojen minimiin,kuten aurauksetkin.Josta itsekkin tuossa kirjoittelit.Tai haluttaessa jopa tehdasarvoista poikkeaviin säätöarvoihin.Ja nämä hommat ei suurimmalta osalta kulmien säätöjä tekeviltä firmoilta luonnistu.Joko osaamisen puutteen tai haluttomuuden takia.

      HUOM: EI KYSELYJÄ EIKÄ KESKUSTELUJA. VAIN SÄÄTÖPAIKAT TÄNNE!!!!

      Kuten jo kirjoitin,niin jos tämä on turha,niin modet voi poistaa.
      Last edited by Heguli 31; 07-05-2016, 08:21.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        TA-Rengas Forssa
        Tuolla itse säädättänyt ja kun homma on hoidettu Jeren kanssa, on säädöt olleet ne mitä olen halunnutkin, eikä ole kinattu toiveita vastaan.
        Muista työntekijöistä en tiedä.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Tuo on kyllä tullut selväksi useille foorumilaisille monista eri topiikeista.Et ilmeisesti ihan nyt sisäistänyt mitä tässä (keskusteluvapaassa) topiikissa haettiin.Eli tässä nyt haettiinkin niitä pajoja missä asiantuntetumusta riittää muuhunkin,kuin laitteiden kiinnittämiseen auton pyöriin ja calibrointiin.
          Tämä nyt vain ei käynyt avauksessa selkeästi ilmi ja nyt heti ennen kuin meillä on useita sivullisia säätöpaikkoja missä on käyty ”säädättämässä kulmat kuntoon”, niin tuo pikku tarkennus näin alkuun olisi ihan kiva.
          Tämä asia on varmasti tullut todellakin ”selväksi useimmille foorumilaisille”, mutta nämä vastaukset ei enään olekkaan tarkoitettu heille, vaan niille kaikille uusille kysyjille jotka tähän broblematiikkaan etsii vastauksia kysymällä.
          Joo, vanhan toistoa kaikille vanhoille foorumilaisille, mutta onko ehdotuksia mitä pitäisi sitten vastata niille kaikille uusille kysyjille jotka eivät vastausta BTCF:n syövereistä osaa löytää, vai heitetäänkö aina kaikille että käytä search:ia?
          Tätä kautta koko BTCF voitaisiin muuttaa yhdeksi isoksi Search napiksi ja lopettaa 95% keskusteluista kokonaan?

          Comment

          • tumppi$
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 457
            • Päijät-Häme

            #6
            Varkauden Autopalvelu Oy Varkaudessa pienen harjoittelun jälkeen tähän pystyi. Pari nuorempaa asentajaa Miika ja Otto tekevät homman kuten kuuluu. Viime syksynä päästiin käytännössä täysin antamiini tavoitearvoihin. Toki tätä auttoi etukäteen tehdyt lisäsäätömahdollisuudet etupään cambereille iskaritorneissa. Autona E39 530dA facelift ja 18" rengastus, (edessä 235/40 ja takana 265/35) alusta H&R 30/15 tiputtava ja Bilstein B4 pumput.
            Last edited by tumppi$; 04-05-2016, 17:33.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              Nummelassa Autopeltikorjaamo Vesa Leskinen. Voin suositella madallettujen seiskojen kanssa. Osaa miettiä niitä kulmia muutenkin kuin tietokoneen kertomana, soveltaa lennosta ja osaa korjata huonompien tekemiä virheitä.

              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Jii_Koo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 785
                • Jkl

                #8
                Keski-Suomen seutu kiinnostaisi aiheen tiimoilta, löytyykö kokemuksia? :think
                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎