Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanteen et:n muuttaminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    vanteen et:n muuttaminen.

    elikkäs ois pikku propleemi ku tuli hommattua 18" m3 vanteet joista yks on eri et:llä ku muut ja nyt se et pitäs saada 20......n.30mm et mahtus pyörimään.
    mikäs firma tekee pk seudulla jyrsimisiä/sorvauksia?
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
  • BMW M3 Coupe -93
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 283
    • Seinäjoki

    #2
    30mm ku jyrsit niin saat lukee nimes hautakivestä.

    Mun hätänen veikkaus
    In memoriam:
    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
    http://www.minunauto.com/?8813

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ei tosiaankaan onnistu et:n muuttaminen 20- 30:een. Se tarjoittaisi 10mm:n sorvaamista vanteen kiinnytystasosta, joka taas tarkoittaisi sitä että pulttien kartiopintoja ei enään olisi lainkaan. Kuitenkin jo parinkin millin sorvaus heikentää vanteen napaa/kiinnitystä aivan oleellisesti. Eli ei onnistu.

      Comment

      • 535SD
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1068
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Hemi
        Ei tosiaankaan onnistu et:n muuttaminen 20- 30:een. Se tarjoittaisi 10mm:n sorvaamista vanteen kiinnytystasosta, joka taas tarkoittaisi sitä että pulttien kartiopintoja ei enään olisi lainkaan. Kuitenkin jo parinkin millin sorvaus heikentää vanteen napaa/kiinnitystä aivan oleellisesti. Eli ei onnistu.
        eli pitää varmaan ostaa yks uus vanne...
        Olleita ja menneitä
        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          #5
          Originally posted by BMW M3 Coupe -93
          30mm ku jyrsit niin saat lukee nimes hautakivestä.

          Mun hätänen veikkaus
          kuka tääl on 30mm jyrsimässä et pitäs muuttaa 20-->30
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Ihan sama tarvitsisiko jyrsiä 30 tai 10mm...molemmissa tapauksissa homma on mahdoton, paitsi jos samalla muutat vanteen napakiinnitteiseksi.

            Comment

            • BMW M3 Coupe -93
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 283
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by ammattimies
              kuka tääl on 30mm jyrsimässä et pitäs muuttaa 20-->30
              Pitääs vissiin juopotella vähemmän jos aikoo postailla..

              Sain vaan sen käsityksen että 20mm - 30mm pitäis jyrsiä

              Iteltä jyrsitty 2mm. Enempää en tohtinu vaikka näyttikin olevan aika paljon vielä materiiaalia. 10mm täys mahdottomuus veikkaisin..
              In memoriam:
              BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
              http://www.minunauto.com/?8813

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                Varmaan riippuu vähän siitä paljon siinä on varaa... Mulla on noissa yksissä vanteissa ehkä 12 milliä kamaa siitä pultin viisteen alareunasta mitattuna. Hätätapauksessa siitä voi varmaan kairata muutaman millin helposti. Tosin se nyt on niin vähän, että ei maksa vaivaa.
                Retard Member

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Siis oikaisuvaraahan tasossa on juuri 2-4mm, mutta tämä 4mm on normaalikeskiöllä varustetusta vanteesta ehdoton maksimi.

                  Comment

                  • jacu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2002
                    • 213
                    • Oulu

                    #10
                    Onko vanteiden sorvaaminen/muokkaaminen sallittua/laillista?
                    E91 325dA M-Sport -07
                    ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
                    ex-E30 324td -88

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎