Announcement

Collapse
No announcement yet.

EDC alustan uusiminen/vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

    EDC alustan uusiminen/vaihto?

    Onkos täällä kukaan tehnyt moista?

    Eli onko kukaan vaihtanut uusia (EDC) iskunvaimentimia vanhojen tilalle? Onko mitään erikoista mitä pitäisi ottaa huomioon? Tarviiko jotenkin ilmata?

    Tämä nyt oli lähinnä ajatusleikkiä.. mutta hyvä tietää etukäteen jos vaikka..

    Ja on kuultu että vaihda ihmeessä tavallinen alusta tilalle, mutta ei!
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #2
    En tiiä muuta, mutta uudet alkuperäiset iskarit maksaa vissiin aika widusti.

    Tietääkö kukaan pystyykö noina jotenkin huoltaa, vai onko sitten kun iskarit paskana, ainut vaihtoehto kävellä bemarille ja laittaa iso nippu euroja jonoon?

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Mitä asiasta lukenut, about 500 ekiä kappale ja jos ovat paskana niin ovat paskana. Ihan normaaleita iskareita ne eivät ole ja pieni vuoto/hikoilu on normaalia, muistaakseni jossain sanottiin, että renkaanvaihdon yhteydessä yleensä ruikkasee jonkun verran kun iskarit pääsevät täysin ulos.

      Tosin, nämä eivät pauku parin vuoden välein, eikä tarvitse vaihtaa kaikkia jos yksi vuotaa, ainoastaan viallinen, muut saattavat kestää vielä pitkäänkin (eivät siis "löysty"). Edelleen satunnaisesti lueskeltuun tietoon perustuen, ensimmäinen vaihto on ollut joillain n. 10 vuoden kohdilla, siis ensimmäisellä iskarilla.

      Mutua, osittain ainakin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • samtheMan
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 4759
        • Tikkaslovakia

        #4
        Joo, itselläkin nuo vielä toimii kuten pitää ja mehut pysyy sisällä. Joskus laakkosella jutusteltiin noista ja lähemmäs 1000 erkkiä olis per zipale..

        Ja tietysti jos joltain nuo menee eikä halua vaihtaa uusia moisia vimpaimia, niin tavan rautajouset tilalle vaan!
        Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
        PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #5
          Epäillykseni on kyllä, että ei ihan pelkällä iskarin/jousen vaihdolla selviä, jos haluaa vaihtaa jotkut "vakio" kynät.

          Eli varmaan joutuu laittaa koko nurkan uusiin puihin jos niikseen tulee.

          Lähinnä mutua oli tuo.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • samtheMan
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 4759
            • Tikkaslovakia

            #6
            No itseasiassa muutama vuosi sitten asiasta oli ulkomaisessa lehdessä (BMW Magazine?) juttua ja siinä vaihdettiin juuri tuo säätöalusta pois ja ei tarvinnut tehdä mitään ihmejuttuja..
            Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
            PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

            Comment

            • pt.
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 122
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by samtheMan
              No itseasiassa muutama vuosi sitten asiasta oli ulkomaisessa lehdessä (BMW Magazine?) juttua ja siinä vaihdettiin juuri tuo säätöalusta pois ja ei tarvinnut tehdä mitään ihmejuttuja..
              Mutta menee ihmejutuksi jos haluasi laittaa ks systeemin normi autoon?

              Comment

              • samtheMan
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 4759
                • Tikkaslovakia

                #8
                Originally posted by pt.
                Mutta menee ihmejutuksi jos haluasi laittaa ks systeemin normi autoon?
                No siitä en tiedä.. tarviihan sinne kompurat ja ohjainboksit "jousien" lisäksi
                Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                Comment

                • Kump
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 83

                  #9
                  Edc

                  Kokemuksia E32:sta. Tähän vanhaan seiskaan EDC:tä ei ainakaan saanut ilman tason-säätöö(niveau) ja siksi EDC iskareiden pois vaihtaminen on vaikeempi juttu koska ohjaus/niveau pumppu pillastuu jos takapään kierto loppuu eli se pitää jotenkin ohittaa tai vaihtaa koko pumppu ja letkut=kallista ja vaikeeta.Muistaakseni jenkkilässä oli jotain Niveau ohitus sajoja saatavilla ainakin vanhaan seiskaan ja vitoseen.Etupäässähän ei öljy kierrä. Perhana kun meni just koko sarja ohi suun ja halpakin ois ollu ku mikä.Myyty





                  Kump

                  Comment

                  • pt.
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 122
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by samtheMan
                    No siitä en tiedä.. tarviihan sinne kompurat ja ohjainboksit "jousien" lisäksi
                    Tottakai, koko sarja laitettava, eihän siinä ihmeellistä, mutta juurikin tuota ohjainboksia hain takaa, eli sillä on oma laatikkonsa, eikä se ole sisällytetty tuohon normaali boksiin.

                    Ei sillä että olisi laittamassa, mutta joka päivä voi oppia jotain uutta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎