Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Mulla on olleet yhdet Hakkapelitta R:t kesän ajossa kun tulivat auton mukana lopputalvesta ja päätin sitten, että ajellaanpa kesällä loppuun. Olihan liukkaat renkaat heti kun asfaltti oli märkä. Motarin rampit yms. paikat mihin ajoi vähän vauhdikkaammin niin heti lähti luistamaan alla. Päätin kyllä tuon jälkeen, että jatkossa ei kitkoilla kesällä ajella. Pintaa noissa oli jotain 5-6mm ja kesän jälkeen 3mm.
Ei ole kyllä yhdetkään loppuun ajetut kesärenkaatkaan olleet noin liukkaat märällä.
Saksankitkat varmaan on paremmat kesäkelissä.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostItsellä 205/55/16 koossa nuo Hankookit E87 116i:n alla ja toimivat oikein loistavasti, vaikka muutama nasta vähemmän onkin kuin testimalleissa. Ei kannata sitä pelätä.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostTäällä Lapissa 95% autoilijoista käyttää nastarenkaita ihan tilastojenkin mukaan. Jääpolanteisilla teillä ihan ehdottomat jos ei halua olla tientukkeena.
Yhtä hyvin voisi sanoa että ei suomessa tarvitse yli litraista moottoria missään kun yleisnopeusrajoitus on 80Last edited by Antsah; 09-10-2017, 15:21.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostEikö tuo 205/55/16 juuri olekin se isommalla nastamäärällä oleva malli, joka sinulla on? Vai saako noita myös ilman tuota D-merkintää?
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostTäällä Lapissa 95% autoilijoista käyttää nastarenkaita ihan tilastojenkin mukaan. Jääpolanteisilla teillä ihan ehdottomat jos ei halua olla tientukkeena.
Yhtä hyvin voisi sanoa että ei suomessa tarvitse yli litraista moottoria missään kun yleisnopeusrajoitus on 80
Eikä myöskään tarvitse olla tientukkona, kunnon kitkat pesee nastat missä vaan Suomen olosuhteissa.E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
-BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
-BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-
///Pumppu Pojat Racing Team
/ //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa
Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91
Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
huollot. yms.
Comment
-
-
Originally posted by JP View PostOikein hienosti pärjää kitkoilla Lapissa ja myös siellä teilläpäin, Etelä-Lapissa.
Eikä myöskään tarvitse olla tientukkona, kunnon kitkat pesee nastat missä vaan Suomen olosuhteissa.
Ja nastarenkaassa on vaan pitoa enemmän jäällä, eli ei pese. Kitkassa on vähempi melua, muuten se ei kyllä parempi ole.
Allekirjoittanut ajaa kyllä pitkiä selkosia ympäri suomen, ruotsin ja norjan lappia ja monesti kärry perässä sen 40-50tkm vuoteen että kyllä nämä on tutut olosuhteet työmatkaliikenteessä tullut tehtyä sellainen huomio, että yleensä ojan pohjalla oleva auto on neliveto tai sitten siinä on kitkarenkaat. Toinen luulee olevansa fysiikan lakien tuolla puolen ja toinen yrittänyt pysyä liikennevirran mukanaLast edited by Driver22; 10-10-2017, 09:03.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Sanoisinkin kyllä, että kesärenkailla ei edes E-Suomessa tai nelivetona voi ajaa yhtään. Pitoa ei ole kulku- eikä sivusuunnassa ollenkaan, jos on lunta tai jäätä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSanoisinkin kyllä, että kesärenkailla ei edes E-Suomessa tai nelivetona voi ajaa yhtään. Pitoa ei ole kulku- eikä sivusuunnassa ollenkaan, jos on lunta tai jäätä.
Ostaja oli vahvasti sitä mieltä,että olisi pärjännyt niillä koko talven,mutta kun emäntä tarvi autoa satunnaisesti,niin oli pakko hankkia nastat autoon. Ja heppu tuli pääkaupunki seudulta.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostPärjäähän sitä vaikka keskieuroopan kitkoilla jos vaan vauhdin sovittaa sopivaksi ja loppupeleissä vaikka kesärenkailla jos ei kiire ole.
Mutta totta on että kesärenkailla pärjää jos ei ole kiire. Kiinni jäätyään odottaa joko haukkamiehet pelastamaan tai lumien sulamista...F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostPärjäähän sitä vaikka keskieuroopan kitkoilla jos
Ja nastarenkaassa on vaan pitoa enemmän jäällä, eli ei pese. Kitkassa on vähempi melua, muuten se ei kyllä parempi ole.
Nokian R on kyllä ollut mahdottoman hyvä kesärengas. Harvalla kesärenkaalla saa tuollaista suuntavakautta uraisilla teillä. Oikeastaan seuraavaksi tekisi mieli koittaa kesärenkaaksi jotain tuollaisia keskieuroopan kitkoja, joista Lakulla oli hyviä kokemuksia.
Jos kesärenkaalla on edes jonkinlaisia talviominaisuuksia, niin silloin renkaita ei tarvitse vaihtaa kalenterin mukaan lokakuun puolivälissä ja huhtikuun puolivälissä, kuten oikeilla kesärenkailla on tehtävä. Oulussa kuitenkin tulee lumet lokakuussa yhdeksänä talvena kymmenestä, mutta ne myös sulaa pois parissa viikossa yhdeksänä talvena kymmenestäPemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Comment