Originally posted by Driver22
View Post
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Siksi meillä on hymiöt
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
Kyllä minullakin kuivalla kelillä ihan suuntavakaa ja pitoa riittävästi yms on ollu Nokian Hakkapelitta R kesärenkaana. Sitten kun asfaltti on märkä niin pito katoaa kyllä totaalisesti. Tähän varmaan vaikuttaa renkaan ikäkin, omat oli 6v vanhat. Uudelleen en tosiaan kyllä laittaisi moisia kesäksi. Liikennevaloistakin jos kiihdyttää vähän rivakammin niin luistonesto vilkkuu heti ja liikenneympyröissä luistaa alla kun ajaa vähänkään vauhdikkaammin. Motarin kaartuviin ramppeihin myös kun ajaa vähänkään nopeammin niin tunsi miten rengas lähtee luistamaan mutkassa.Originally posted by OVi View PostMelu on hyvinkin rengaskohtaista ja autokohtaista. Bridgestone Noranza 001 on F10:n alla hiljaisempi, kuin Nokian R. Pidosta nyt on varmaan turha mainita mitään.
Nokian R on kyllä ollut mahdottoman hyvä kesärengas. Harvalla kesärenkaalla saa tuollaista suuntavakautta uraisilla teillä. Oikeastaan seuraavaksi tekisi mieli koittaa kesärenkaaksi jotain tuollaisia keskieuroopan kitkoja, joista Lakulla oli hyviä kokemuksia.
Jos kesärenkaalla on edes jonkinlaisia talviominaisuuksia, niin silloin renkaita ei tarvitse vaihtaa kalenterin mukaan lokakuun puolivälissä ja huhtikuun puolivälissä, kuten oikeilla kesärenkailla on tehtävä. Oulussa kuitenkin tulee lumet lokakuussa yhdeksänä talvena kymmenestä, mutta ne myös sulaa pois parissa viikossa yhdeksänä talvena kymmenestä
En kyllä ikinä kesärenkailla ole moista huomannut.Last edited by Antsah; 12-10-2017, 09:04.
Comment
-
Jep näin arvelinkin, laitoin xl versiot tilaukseenOriginally posted by zorb View PostOmien kokemusten mukaan xl-versiot on tukevampia ajaa. Itsellä valinta kääntyy niihin.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
Yllättävä tutkimustulos: Nelivetoauto lisää talvella onnettomuusriskiäOriginally posted by Driver22 View PostAllekirjoittanut ajaa kyllä pitkiä selkosia ympäri suomen, ruotsin ja norjan lappia ja monesti kärry perässä sen 40-50tkm vuoteen että kyllä nämä on tutut olosuhteet
työmatkaliikenteessä tullut tehtyä sellainen huomio, että yleensä ojan pohjalla oleva auto on neliveto tai sitten siinä on kitkarenkaat. Toinen luulee olevansa fysiikan lakien tuolla puolen ja toinen yrittänyt pysyä liikennevirran mukana 
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Mun autossa oli ostaessani alla Nankang sv-1 kitkat, toki tämä oli huhtikuussa. Edellinen omistaja oli niillä talven kuitenkin ajellut ja sanoi pärjänneensä, osti ne multa nyt syksyllä takaisinkin. Mutta jos katsoo vaikka TM:n vertailua ja jarrutusmatkaa jäällä, on eroa kyllä aika paljon. Paras nastarenkaiden tulos oli 39,9m ja paras kitkarenkaiden tulos 54,4m. Halpiskitkoilla Nankang oli kitkarenkaiden viimenen 66,8m, Linglong 59,9m, Hankook 58,3m (tuossa vain muutama esimerkki). Paljon muitakin ominaisuuksia toki renkailla on mitä arvioida...Originally posted by -JMV- View PostOnko kenelläkään kokemusta "halpis" kitkoista?e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
Kiitos tämä selvensi paljon! Onkohan nämä testitulokset jossain nähtävillä?Originally posted by juha77 View PostMun autossa oli ostaessani alla Nankang sv-1 kitkat, toki tämä oli huhtikuussa. Edellinen omistaja oli niillä talven kuitenkin ajellut ja sanoi pärjänneensä, osti ne multa nyt syksyllä takaisinkin. Mutta jos katsoo vaikka TM:n vertailua ja jarrutusmatkaa jäällä, on eroa kyllä aika paljon. Paras nastarenkaiden tulos oli 39,9m ja paras kitkarenkaiden tulos 54,4m. Halpiskitkoilla Nankang oli kitkarenkaiden viimenen 66,8m, Linglong 59,9m, Hankook 58,3m (tuossa vain muutama esimerkki). Paljon muitakin ominaisuuksia toki renkailla on mitä arvioida...F82 harraste
Comment
-
Mulle on jäänyt sellainen kuva noista että tuo SV-1 Nordic on ollut paljon onnistuneempi rengas kuin nykyinen ICE-1. Ainakin tuo SV-1 pärjäsi aikanaan yhdessä testissäkin missä mitattiin ilmeisesti vain jarrutusmatkaa. Lisäksi käyttäjien arvostelut on olleet kaikki yllättävän positiivisia renkaan hintaan nähden.Originally posted by juha77 View PostMun autossa oli ostaessani alla Nankang sv-1 kitkat, toki tämä oli huhtikuussa. Edellinen omistaja oli niillä talven kuitenkin ajellut ja sanoi pärjänneensä, osti ne multa nyt syksyllä takaisinkin. Mutta jos katsoo vaikka TM:n vertailua ja jarrutusmatkaa jäällä, on eroa kyllä aika paljon. Paras nastarenkaiden tulos oli 39,9m ja paras kitkarenkaiden tulos 54,4m. Halpiskitkoilla Nankang oli kitkarenkaiden viimenen 66,8m, Linglong 59,9m, Hankook 58,3m (tuossa vain muutama esimerkki). Paljon muitakin ominaisuuksia toki renkailla on mitä arvioida...
Comment
-
Jep, näin on. Luin kanssa aiemmin TM testin noista Nankang sv-1 renkaista ja pärjäsivät silloin yllättävän hyvin pohjoismaisten kitkarenkaiden sarjassa. Oli silloin kokonaisuudessa viidennellä sijalla yhdeksästä testatusta kitkarenkaasta, mutta tosiaan nyt uudemmassa testissä oli eri rengas.Originally posted by LT View PostMulle on jäänyt sellainen kuva noista että tuo SV-1 Nordic on ollut paljon onnistuneempi rengas kuin nykyinen ICE-1. Ainakin tuo SV-1 pärjäsi aikanaan yhdessä testissäkin missä mitattiin ilmeisesti vain jarrutusmatkaa. Lisäksi käyttäjien arvostelut on olleet kaikki yllättävän positiivisia renkaan hintaan nähden.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
Originally posted by juha77 View PostJep, näin on. Luin kanssa aiemmin TM testin noista Nankang sv-1 renkaista ja pärjäsivät silloin yllättävän hyvin pohjoismaisten kitkarenkaiden sarjassa. Oli silloin kokonaisuudessa viidennellä sijalla yhdeksästä testatusta kitkarenkaasta, mutta tosiaan nyt uudemmassa testissä oli eri rengas.
Niin tai uusi versio ei ole pysynyt kilpailijoiden kehityksessä mukana. Uusi versio voi olla parempi kuin vanha, mutta ei silti pärjää kilpailijoille jotka on kehittyneet enemmän. Kilpailijoilla kun on myös uudet versiot.
Yleensä renkaat ovat aina edeltäjäänsä parempia vaikkeivat ne kilpailijoita vastaan pärjäisivätkään.Last edited by Antsah; 17-10-2017, 16:47.
Comment
-
Hyvinkin voi olla parempi tuo uusin versio/malli, onhan tuosta sv-1 nordicin TM- testistä jo yli 10v aikaaOriginally posted by Antsah View PostNiin tai uusi versio ei ole pysynyt kilpailijoiden kehityksessä mukana. Uusi versio voi olla parempi kuin vanha, mutta ei silti pärjää kilpailijoille jotka on kehittyneet enemmän. Kilpailijoilla kun on myös uudet versiot.
Yleensä renkaat ovat aina edeltäjäänsä parempia vaikkeivat ne kilpailijoita vastaan pärjäisivätkään.
. Huono tulos tuon jää jarrutuskokeen osalta kuitenkin.
e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
Ajattelin taas jälleen kerran ostaa "keskieurooppakitkat" tohon GT.
Contilla olisi 245/40R20 & 285/35R20 tarjolla.
Toki HAKKA9 saisi nastana 245/40&275/35, mutta jotenkin tökkii toi nastojen osto, varsinkin kun ajosta on 90% pks.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Tilasin Nokian Hakkapeliitta R2:set sigun peliin. Continentalit oli hakusessa mutta ei tahtonut helposti löytyä 235/45R18, ainakaan järkihintaan. Eiköhän noillakin pärjää.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
Comment