Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6936
    • N/A

Nyt alkaa olla jo tosi hyvin kokemusta hakkapelitta 9 koossa 205/55/16. En kyllä keksi mitään huonoa sanottavaa, pito on hyvä jäällä ja lumella ja erittäin suuntavakaat ajaa. E46 kulkee kun ajatus..
    Ei ole pahat rengasäänetkään. Paineet n. 2.5bar.

Comment

• Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

Originally posted by eemi View Post
      Kiitos korjauksesta! Tuli kusetettu olo ,koska noi renkaat kaupattiin mulle juurikin tuossa testissä olleina Oliko rengaskauppias sitten tietämätön vai kusettiko :think Tyytyväinen oon silti ollu renkaisiin.
      Veikkaan, että tiesi kyllä. Ei minullekkaan tuosta mitään mainittu, mutta tiesin sen itse ennestään. Itse ainakin ostin sen takia tietoisesti kun erittäin hyviä kokemuksia on ollut tälläkin foorumilla tuosta pienemmästäkin nastamäärän renkaasta. Itse olen ollut myös tyytyväinen noihin.
      Last edited by Antsah; 23-01-2018, 08:52.

Comment

• Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10011
        • KVLA

En usko,että normaalissa käytössä noissa on oikeastaan mitään eroa. Vain liukkaimmalla jäätikkökelillä eroja voi pidossa olla. Rengas itsessään lienee kuitenkin täysin sama(?). Niin rungoltaan,kuvioltaan ja kumi seokseltaan.

Comment

• Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 284

Miten jos vanteet ovat takana 9,5x19 ja edessä 8,5x19, onko kenelläkään noihin sopivista nastarenkaista kokemuksia ja ostaako jengi ylipäätään esim. 275/40/19 ja 245/45/19 nastarenkaita? Missä vaiheessa nastarengas on liian leveä? En mielellään laittaisi kitkoja noille vanteille, kun painava auto ja pitoa pitäisi tarvittaessa olla myös jäällä.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

BMW 740d xDrive (06/2014).

Comment

• juha77
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 749
            • Vaasa

Mulla e90 330i:ssä myös Hankook iPike rs nastat koossa 225/45-17, marraskuusta alkaen. Edukkaathan nuo oli ja tosiaan hinta/laatu hyvä. Pärjännyt noilla ihan mainiosti, mutta liukkaimmilla keleillä kun tien pinnassa ns. mustaa jäätä (mitä nyt ollut usein), niin olisin ehkäpä kaivannut parempaa pitoa. Esim. liikenneympyröissä joita työmatkalle osuu useita, tahtoo lähteä turhan herkästi luisuun. Ei mitään mistä järjenkäyttö ei pelastaisi, mutta tosiaan äärioloissa pito paikoin jättänyt mulle toivomisen varaa. En tiedä olisko tilanne sen kummempi muillakaan hyvin testeissä menestyneillä renkailla... Tosin tämähän ei tarkkaan ottaen ole se sama testirengas kun nastoja on vähemmän kun 16 koossa (kuten joku jo aiemmin totesikin). Tähän hintaan ostaisin kuitenkin uudelleenkin. Mitä paineita muuten ootte 17" koossa pitäneet e90:ssä? Mulla nyt 2.8 pinnassa.
            e90 330ia
            E36 328i touring
            Ex:
            e46 330i touring facelift
            e46 318ci facelift
            e36 320i cab M-Sport
            e36 325i coupe
            e30 318i

Comment

• zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14380
              • Oulu

Originally posted by juha77 View Post
              Mulla e90 330i:ssä myös Hankook iPike rs nastat koossa 225/45-17, marraskuusta alkaen. Edukkaathan nuo oli ja tosiaan hinta/laatu hyvä. Pärjännyt noilla ihan mainiosti, mutta liukkaimmilla keleillä kun tien pinnassa ns. mustaa jäätä (mitä nyt ollut usein), niin olisin ehkäpä kaivannut parempaa pitoa. Esim. liikenneympyröissä joita työmatkalle osuu useita, tahtoo lähteä turhan herkästi luisuun. Ei mitään mistä järjenkäyttö ei pelastaisi, mutta tosiaan äärioloissa pito paikoin jättänyt mulle toivomisen varaa. En tiedä olisko tilanne sen kummempi muillakaan hyvin testeissä menestyneillä renkailla... Tosin tämähän ei tarkkaan ottaen ole se sama testirengas kun nastoja on vähemmän kun 16 koossa (kuten joku jo aiemmin totesikin). Tähän hintaan ostaisin kuitenkin uudelleenkin. Mitä paineita muuten ootte 17" koossa pitäneet e90:ssä? Mulla nyt 2.8 pinnassa.
              Eipä siinä pidä mikään rengas, kun risteykset ja liikenneympyrät kiillottuu.

Originally posted by Aceishigh View Post
              Miten jos vanteet ovat takana 9,5x19 ja edessä 8,5x19, onko kenelläkään noihin sopivista nastarenkaista kokemuksia ja ostaako jengi ylipäätään esim. 275/40/19 ja 245/45/19 nastarenkaita? Missä vaiheessa nastarengas on liian leveä? En mielellään laittaisi kitkoja noille vanteille, kun painava auto ja pitoa pitäisi tarvittaessa olla myös jäällä.
              Harvassa on tuo 275 nasta, mutta nokialta ainakin saa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

Tuli ostettua uudet nokian nordman 7 :t koossa 225/45 17” kun sain 400 eurolla.
                Huomenna pitäis pyöräyttää alle, saa nähdä miten käyttäytyy :think

Aika vähän tosta missään testissä on juttua, onkohan täysin sama ku vanha hakka7? Uudet kumit ainakin ku 10 viikkoa sit paistettu
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic

1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

Comment

• Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17512
                  • Turku

Mulla e90 330i:ssä myös Hankook iPike rs nastat koossa 225/45-17, marraskuusta alkaen. Edukkaathan nuo oli ja tosiaan hinta/laatu hyvä. Pärjännyt noilla ihan mainiosti, mutta liukkaimmilla keleillä kun tien pinnassa ns. mustaa jäätä (mitä nyt ollut usein), niin olisin ehkäpä kaivannut parempaa pitoa. Esim. liikenneympyröissä joita työmatkalle osuu useita, tahtoo lähteä turhan herkästi luisuun. Ei mitään mistä järjenkäyttö ei pelastaisi, mutta tosiaan äärioloissa pito paikoin jättänyt mulle toivomisen varaa.
                  Samanlaisia kokemuksia samoista renkaista, tosin F11 alla ja koko 245/45-18". :think
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

Originally posted by janne30 View Post
                    Aika vähän tosta missään testissä on juttua, onkohan täysin sama ku vanha hakka7? Uudet kumit ainakin ku 10 viikkoa sit paistettu
                    Pintamalli ja runko lienee samat. Pintasekoitukset eivät välttämättä ole.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10011
                      • KVLA

Originally posted by janne30 View Post
                      Tuli ostettua uudet nokian nordman 7 :t koossa 225/45 17” kun sain 400 eurolla.
                      Huomenna pitäis pyöräyttää alle, saa nähdä miten käyttäytyy :think

Onko noissa samanlaiset nastat,kuin Hakka7:ssa? Vai pyöreät?

Comment

• JermuS
                        BTCF Member
                        • Jul 2008
                        • 4213
                        • Kaustinen

Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Onko noissa samanlaiset nastat,kuin Hakka7:ssa? Vai pyöreät?
                        On samat ku hkpl7. Tai ainakin malliltaan samat.
                        -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                        -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                        -Volvo S60 2.4i -04
                        -LMC Munsterland LUX 495 -98

https://www.instagram.com/jermus_h/

Pohjanmaa - Connection

Kaustinen connection

Comment

• Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

Mulla e90 330i:ssä myös Hankook iPike rs nastat koossa 225/45-17, marraskuusta alkaen. Edukkaathan nuo oli ja tosiaan hinta/laatu hyvä. Pärjännyt noilla ihan mainiosti, mutta liukkaimmilla keleillä kun tien pinnassa ns. mustaa jäätä (mitä nyt ollut usein), niin olisin ehkäpä kaivannut parempaa pitoa. Esim. liikenneympyröissä joita työmatkalle osuu useita, tahtoo lähteä turhan herkästi luisuun. Ei mitään mistä järjenkäyttö ei pelastaisi, mutta tosiaan äärioloissa pito paikoin jättänyt mulle toivomisen varaa. En tiedä olisko tilanne sen kummempi muillakaan hyvin testeissä menestyneillä renkailla...
                          Niin kiillottuneella pinnalla ei kyllä pidä oikein mikään rengas kunnolla. Toki jokainen kokee pidon yksilöllisesti. Itselle tärkeintä pidon jälkeen renkaassa on looginen ajettavuus, eli pito ei lähde äkkinäisesti. Kaikenkaikkiaan Hankookkeihin ollut tyytyväinen myös F10 alla varsinkin ottaen hinnan huomioon ja että nuo on kuitenkin ihan oikeat talvirenkaat toisin kuin ne halvimmat "kiinalaiset".
                          F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17512
                            • Turku

Hankook iPike RS nastarenkaat

Ovat olleet F11 alla nyt 2 talvea ja n. 40 000km. 2 rengasta erittäin hyvässä kunnossa, yhdestä puuttui 1/2 nastaa, mutta yhdestä oli keskeltä edessä lähtenyt peräti 6 nastaa (kaikki katkenneet). Nätisti olen ajanut pääsääntöisesti, joku äkkijarrutus ollut.

Millaisia kokemuksia muilla, onko näistä muilla katkennut nastoja?
                            Näillä mennään:

Comment

• Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16348
                              • Leppävirta

Originally posted by Laku View Post
                              Ovat olleet F11 alla nyt 2 talvea ja n. 40 000km. 2 rengasta erittäin hyvässä kunnossa, yhdestä puuttui 1/2 nastaa, mutta yhdestä oli keskeltä edessä lähtenyt peräti 6 nastaa (kaikki katkenneet). Nätisti olen ajanut pääsääntöisesti, joku äkkijarrutus ollut.

Millaisia kokemuksia muilla, onko näistä muilla katkennut nastoja?
                              Ei ainakaan yhden talven jälkeen moittimista. Mutta mulla nyt ei tule kilometrejäkään tuohon tahtiin läheskään. Ihan muutama tuhat suunnilleen.

Kaikki nastat vaikuttaisi olevan sijoillaan.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17512
                                • Turku

Originally posted by Haju69 View Post
                                Ei ainakaan yhden talven jälkeen moittimista. Mutta mulla nyt ei tule kilometrejäkään tuohon tahtiin läheskään. Ihan muutama tuhat suunnilleen.

Kaikki nastat vaikuttaisi olevan sijoillaan.
                                Ei minullakaan ensimmäisen talven jälkeen. Samoin E81 ajettu vajaa 5tkm ja kaikki nastat jäljellä. Siinäkin Hankookin nastat.
                                Näillä mennään:

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎