Tähän voisi kai laittaa sekaan seuraavanlaisen kokemuksen, kun reknaiden ikä tuntuu monia huolettavan. Ostin auton, jonka mukana tuli -05 paistoleimalla olevat ajamattomat continental SSR talvirenkaat. Koska olen juutalainen luonteeltani, päätin kaikkien kauhukuvien maalailun jälkeenkin koittaa, miten ne toimivat, kun tiet menevät jäähän. Nyt kun Turun seudulla on tiet jäässä ja vähän jotain lumen tapaistakin, voin todeta, että hyvin toimivat. Paremmat kuin uudet Kumhot. Ei noiden elinkaari varmaan tule olemaan sama, kuin uudella kaupasta haetulla, mutta kyllä noilla tämä talvi mennään. Renkaat oli säilytetty asiallisesti ja niiden kumi oli ihan normaalin oloista. En mä pystynyt sitä ikää toteamaan mistään muusta kuin paistoleimasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Originally posted by Juppe View PostTähän voisi kai laittaa sekaan seuraavanlaisen kokemuksen, kun reknaiden ikä tuntuu monia huolettavan. Ostin auton, jonka mukana tuli -05 paistoleimalla olevat ajamattomat continental SSR talvirenkaat. Koska olen juutalainen luonteeltani, päätin kaikkien kauhukuvien maalailun jälkeenkin koittaa, miten ne toimivat, kun tiet menevät jäähän. Nyt kun Turun seudulla on tiet jäässä ja vähän jotain lumen tapaistakin, voin todeta, että hyvin toimivat. Paremmat kuin uudet Kumhot. Ei noiden elinkaari varmaan tule olemaan sama, kuin uudella kaupasta haetulla, mutta kyllä noilla tämä talvi mennään. Renkaat oli säilytetty asiallisesti ja niiden kumi oli ihan normaalin oloista. En mä pystynyt sitä ikää toteamaan mistään muusta kuin paistoleimasta.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Tuli E61 nelivetoon alle ylivuotiset Michelin xice3:t koossa 245/45/17, kun suht' kohtuuhinnalla sai. Mulla on ollut tuota rengasta ja edeltäjä Xice2:sta alla monessa autossa ja nytkin viitosen lisäksi tuommoiset nelivetokolmosessa 225/45/17 kokoisena. Kaikissa oloissa varsin rauhallinen ajaa, kohtuullinen pito kaikissa oloissa, erittäin kestävä, rullaa aika kevyesti, tasapainoon maltillisilla painoilla. Kun laittaa paineet lähelle täyskuorman paineita, niin kitkaksi ihan asiallinen asfaltillakin. Ohjauksen hitaus sen verran maltillinen, että ei varsinaisesti häiritse, ja ohjaustunto ihan hyvä. Tosin viitonen muutenkin tykkää, ettei ole kaikkein korkein ja kapein kumi. Runko ilmeisesti sen verran tukeva (ja noissahan on oudosti nopeusluokka H olkoonkin, että tuskin niillä kovin ihanaa olisi 210 ajaa), että isoilla paineilla tuntuu kyllä hiukan patit läpi.
Sinänsä akateemisesti mielenkiintoista, että tekevät tuota rengasta välillä hassuissa paikoissa. Viitosen renkaat näytti olevan Espanjasta mutta kolmosen renkaat tehty Thaimaan tehtaalla...
E
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTähän voisi kai laittaa sekaan seuraavanlaisen kokemuksen, kun reknaiden ikä tuntuu monia huolettavan. Ostin auton, jonka mukana tuli -05 paistoleimalla olevat ajamattomat continental SSR talvirenkaat. Koska olen juutalainen luonteeltani, päätin kaikkien kauhukuvien maalailun jälkeenkin koittaa, miten ne toimivat, kun tiet menevät jäähän. Nyt kun Turun seudulla on tiet jäässä ja vähän jotain lumen tapaistakin, voin todeta, että hyvin toimivat. Paremmat kuin uudet Kumhot. Ei noiden elinkaari varmaan tule olemaan sama, kuin uudella kaupasta haetulla, mutta kyllä noilla tämä talvi mennään. Renkaat oli säilytetty asiallisesti ja niiden kumi oli ihan normaalin oloista. En mä pystynyt sitä ikää toteamaan mistään muusta kuin paistoleimasta.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Mulla lähti 6. tai 7. talvi Hakkapeliitta 7 renkailla, tosin olin päättänyt jo viime talven jäljiltä, että nyt menee renkaat vaihtoon. Pintaa oli kyllä vielä, mutta nastat jo hieman pyöristyneet jne. Pitoa saattoi tietyissä olosuhteissa olla yllättävänkin hyvin, riippuen tien suolauksesta ja pakkasesta. Ei vaan toimineet enää oikein hyvin suolatuilla pääväylillä, mitkä suolauksen takia tietyssä pakkasessa ovat aivan pirun liukkaat. Nyt sattui myös aika hyvät testisäät ennen Joulua ja varsinkin Multia - Karstula välin loppupää oli aivan älyttömän liukas 20.12. noilla renkailla. Olipa siellä yhdistelmärekkakin pysähtynyt ilmeisesti samasta syystä.
21.12. sain alle uudet Michelin X-Ice North 4:t. Kysyin ensin tarjousta HKPL8:sta, mutta ne oli kalliimmat, joten valinta oli helppo. Samalla vaihdoin rengaskoon E39 vakiokokoon, 225/55R16. Edelliset HKPL7:t oli 205/60R16. Pyysin 3 bar paineita nyt alkuun, voi olla käytännössä hieman vähemmän. En ole vielä kerennyt tarkistamaan. Joka tapauksessa nämä renkaat ja tämä rengaskoko vaikuttaa E39 talviajoon oikein hyvältä. En enää osta noita 205-koon renkaita. Tämä 225/55-rengasprofiili ei edes näytä E39:n alla mitenkään leveältä, vaan juuri sopivalta. Olen nyt kerennyt ajamaan hieman erilaisia teitä, suolattua tasaista, mutta muuten todella liukasta ja hieman polanteista sivutietä ja ihan jäistä mökkitietä, mitä kerkesin ajaa niillä vanhoillakin renkailla. Uudet renkaat on tietenkin aina uudet. Olen näihin oikein tyytyväinen. Epämääräinen luistelu / huojunta, mikä oli vanhoilla kuluneilla renkailla, loppui. Nyt renkaiden pitoon voi taas luottaa. Ajossa huomaa äänestä, että nastoja on paljon ja ne on aika pieniä. Nastojen ääni näissä on aika hillitty, jotenkin miellyttävämpi kuin Hakkapeliitoissa, missä oli sellainen hieman ulvova sirkkeliääni. Näissä Michelineissä on tasaisempi kohina, eikä ainakaan minua haittaa ajossa mitenkään. Odotin testikommenttien perusteella isompaa meteliä. Ihan jäisellä tiellä ajaessa ja nastojen hieman enemmän purressa tai liukuessa jäällä ääni terävöityy selkeästi ja saa hyvää feedbackia nastojen toimivuudesta. Ajossa ovat suht. jämäkät ja suuntavakaat, vaikuttavat liimautuvan ja mukautuvan aika hyvin liukkaaseenkin tiehen. Näissä taisi olla 99T luokitus. Renkaiden rungot eivät vaikuta ihan kauhean jäykiltä ja sen totesin jo näkemällä vaihdetut renkaat auton alla sitä hakiessa. Pyysin lisäämään paineet 2.5 -> 3.0 bar samantien.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Kyselin jo aiemmin kokemuksia Triangle renkaista kun ajatus uusista nastoista on kylvetty.. Kukaan ei ole kommentoinut toistaiseksi Trinagleja..???
Nykyiset renkaat on edelleen alla Hakkapeliitta 5 valmistettu viikko 3405. Auto on E83 X3 2.5ia jolla ajettu 151tkm jolla olen nyt ajanut vajaan vuoden aikana n. 10tkm. Renkaissa on pintaa n. 6-7mm ja kaikki nastat on tallella edelleen. Ääni on aika kova maantiellä jota moitin muuten hiljaisessa autossa. En osaa sanoa pidosta kauheasti paha akun ei ole vertaiulu kohtaa kyseissessä autossa, mutta oletan tuoreilla renkailla pidon/mukavuuden olevan paremman.
Comment
-
-
Sigun diisselicoupeen kävin ostamassa viikolla ne uudet Hankookit. Tähän mennessä varsin positiiviset ensituntumat. Vertailukohtana oli tosin ikivanhat rf Hakkapeliitat, mutta viimeiset 6-7 talvea kitkoilla ajaneena nuo oli yllättävän hiljaiset nastarenkaiksi. Jäätävä ero ainakin Good Yeariin, kun olivat vahingossa Euromasterilla viime talvena mulle nastat laittaneet tilaamien kitkojen tilalle Audin alle. Viikon pystyi sitä ulinaa kuuntelemaan.Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
Comment
-
-
Originally posted by Midas View PostSigun diisselicoupeen kävin ostamassa viikolla ne uudet Hankookit. Tähän mennessä varsin positiiviset ensituntumat. Vertailukohtana oli tosin ikivanhat rf Hakkapeliitat, mutta viimeiset 6-7 talvea kitkoilla ajaneena nuo oli yllättävän hiljaiset nastarenkaiksi. Jäätävä ero ainakin Good Yeariin, kun olivat vahingossa Euromasterilla viime talvena mulle nastat laittaneet tilaamien kitkojen tilalle Audin alle. Viikon pystyi sitä ulinaa kuuntelemaan....
Comment
-
-
Talouden yhteen clioon pitäisi nastat ostaa 185/60/15, katsonnassa juurikin nuo Hankook pikers.
Niitä näyttää olevan Pikers ja Pikers2 , tuolla renkaatvaihtoon.fi. 282eur sis rahti.
Paikallinen pyytää 440eur asennettuna..
Onko nuo Pikers2 uudempi versio?
Näitä renuun suunnittelin:
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostTalouden yhteen clioon pitäisi nastat ostaa 185/60/15, katsonnassa juurikin nuo Hankook pikers.
Niitä näyttää olevan Pikers ja Pikers2 , tuolla renkaatvaihtoon.fi. 282eur sis rahti.
Paikallinen pyytää 440eur asennettuna..
Onko nuo Pikers2 uudempi versio?
Näitä renuun suunnittelin:
https://www.renkaatvaihtoon.fi/renga...85-60r15/60542Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
Comment
-
-
Myin auton mukana tulleet 16" Goodyear nastat välittömästi helvettiin ja ostin tori.fi kautta 1tkm ajetut Nokian R2 kitkat tilalle. Koko jumpalle tuli rengastöineen hintaa ehkä 130€..
Ah mikä hiljaisuus. Yhtenäkään päivänä tän talven aikana ei ole vielä liukasta noilla täällä pääkaupunkiseudulla ollut.
Comment
-
Comment