Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrunesteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by vision View Post
    Kiitos vinkistä, joutuu ehkä panostamaan tuohon

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi imevä ei kelpaa ?
    varmaan koska TISsissäkin vaihdetaan jarrunesteet paineella. siinä lienee myös vähemmän mahdollisuuksia epäonnistumisille(mm. fraatin yllä listaamat).
    Last edited by aae30; 17-01-2024, 22:13.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Laita kamppeen kaikkiin tiivisteisiin ja liikkuviin osiin jarrukumirasvaa. Lisäksi siihen paineletkuun liittimeen yhteyteen voi modata hanan, niin käyttö on kätevämpää.
    Pitää varmasti paikkansa. Täytyy tehdä näin. Oliko sopivaa hanaa tiedossa jossain?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi imevä ei kelpaa ?
    Mulla oli sellainen joskus ja toiste ei tule. Vuotaa paineilmaa (turhaan) kokoajan, metelöi, imee ilmaa ilmausruuvin välistä ja sillä ei onnistu ilmaus jos esim abs yksikössä on ilmaa. Mulle riitti sellaisen kanssa leikkiminen. En ole ainut joka on tehnyt saman päätöksen.

    Paineistettu on paljon parempi omasta mielestä, kun olen kokeillut molempia.

    Leave a comment:


  • vision
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Sopiiko toi korkki suoraan BMW:n jarrunestesäiliöön vai miten tuo on ratkiastu?
    Sopii,Halvempi pönttö; https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Sopiiko toi korkki suoraan BMW:n jarrunestesäiliöön vai miten tuo on ratkiastu?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jahas, vanha jarrunesteen vaihtotyökalu antautui. Pitäisi hommata uusi tilalla. Onko suosituksia?
    Olen kokeillut imevää mutta se ei ollut näppärä. Tälläinen oli aikaisemmin mutta laatu tuossakin on kuraa. Ja vähän työläs käyttää Gunson G4062 Eezibleed Kit

    ​-vaatimukset, litran luokkaa tai enemmän säiliön tilavuus, kohtuu hintainen ja toimii paineella eli ei satulasta imemällä.

    edit. täällä on jos jonkinmoista värkkiä


    edit2. tilasin tollasen
    https://aeromotors.fi/kataloog/artic...2050-profitool
    Laita kamppeen kaikkiin tiivisteisiin ja liikkuviin osiin jarrukumirasvaa. Lisäksi siihen paineletkuun liittimeen yhteyteen voi modata hanan, niin käyttö on kätevämpää.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tämmöinen on ollut kymmenisen vuotta kovalla käytöllä, toimii: https://www.9xx-parts.com/product/12...alu---european

    Edit. Tosin en koskaan laita suoraan tuohon säiliöön nestettä, vaan täytän auton nestesäiliötä sitä mukaa kun se hupenee.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Miksi imevä ei kelpaa ?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Jahas, vanha jarrunesteen vaihtotyökalu antautui. Pitäisi hommata uusi tilalla. Onko suosituksia?
    Olen kokeillut imevää mutta se ei ollut näppärä. Tälläinen oli aikaisemmin mutta laatu tuossakin on kuraa. Ja vähän työläs käyttää Gunson G4062 Eezibleed Kit

    ​-vaatimukset, litran luokkaa tai enemmän säiliön tilavuus, kohtuu hintainen ja toimii paineella eli ei satulasta imemällä.

    edit. täällä on jos jonkinmoista värkkiä


    edit2. tilasin tollasen
    Last edited by fraatti; 16-01-2024, 20:51.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Anteeksi, mutta kiinnittäisin tuohon hieman huomiota. Siis makaavaan veteen. Jarruneste kun on hygroskooppista eli imee itseensä kosteutta, niin kuinka siellä voi olla silloin vettä, vetenä, ei sekoittuneena jarrunesteeseen? Sehän tarkoittaisi, että koko neste olisi jo kyllästynyt vedestä eikä sitä pystyisi enää imemään.

    Nojoo pieni kirjoitusasun virhe, tarkoitin että veden pois saaminen on ylipäätään homman tarkoitus.

    Mutta olen minä aika monta jarrusatulaa nähnyt jotka ruosteessa nimenomaan männän alareunasta.

    Olen olettanut että kyse on vedestä joka aiheuttaa ko. Ilmiön en tunne jarrunesteen ominaisuuksia niin hyvin että osaisin sanoa miten vesi sen seassa sitten loppujen lopuksi käyttäytyy.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Itselläni on tällainen Motiven halpa power bleeder ja ollut tosi tyytyväinen. Tuonne sisään voi kaataa jarrunesteen ja silloin vehje pitää auton säiliön täytenä koko toimituksen ajan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vesi ja jarruneste sekoittuu toisiinsa yhtä varmasti kuin vesi ja jäähdytinneste. Vaikka jarruneste ei kierräkään.
    +1 Tämän takia ihan kaikkea nestettä ei tarvitse saada pois, kunhan suurimman osan saa vaihdettua.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Anteeksi, mutta kiinnittäisin tuohon hieman huomiota. Siis makaavaan veteen. Jarruneste kun on hygroskooppista eli imee itseensä kosteutta, niin kuinka siellä voi olla silloin vettä, vetenä, ei sekoittuneena jarrunesteeseen? Sehän tarkoittaisi, että koko neste olisi jo kyllästynyt vedestä eikä sitä pystyisi enää imemään.
    Vesi ja jarruneste sekoittuu toisiinsa yhtä varmasti kuin vesi ja jäähdytinneste. Vaikka jarruneste ei kierräkään.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tämä. Pääsylinterin toiminta on monelle täyttä hepreaa, neuvojia kyllä löytyy.
    Jos Larryn kommentti oli mulle tarkoitettu niin pääsylinterin toiminta on kyllä selkeä, ABS pumpun sielunelämään ei ole koskaan tarvinnut tutustua niin sillä spekuloin sitä pumppaamista. Sen verran on niistä tietoa että jos sinne ilmaa kitusiin joutuu, niin todennäköisesti joutuu ohjelmallisesti yksikköä käskyttämään että ne ilmat sieltä liikkeelle saa.

    Kiitokset Petroolille selvennyksestä ABS-yksikön suhteen Ei tartte enää kenenkään tämän lukeneen spekuloida asiaa, että jeesaako pumppailu vai ei.

    Mulla oli paineistetusta nesteenvaihdosta vain mielessä joku biltsun nestesäiliön korkki paineilmaliitännällä vuodelta nakki ja peruna, selkeetähän se jälkikäteen mietittynä on että sinnekin löytyy "hieman" ammattimaisempia laitteita.

    Imurin etuna edelleen se, että sillä imee melkein mitä vaan. Itse olen tyhjäillyt periä, ruohonleikkureita, pienempiä bensatankkeja yms yms tolla Draperin kikottimella. Siinä tulee vielä hyvä rypäs erilaisia kärikiä joilla pääsee aika moneen erilaiseen kohteeseen penetroitumaan. Ahh...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎