Laita kamppeen kaikkiin tiivisteisiin ja liikkuviin osiin jarrukumirasvaa. Lisäksi siihen paineletkuun liittimeen yhteyteen voi modata hanan, niin käyttö on kätevämpää.
Pitää varmasti paikkansa. Täytyy tehdä näin. Oliko sopivaa hanaa tiedossa jossain?
Mulla oli sellainen joskus ja toiste ei tule. Vuotaa paineilmaa (turhaan) kokoajan, metelöi, imee ilmaa ilmausruuvin välistä ja sillä ei onnistu ilmaus jos esim abs yksikössä on ilmaa. Mulle riitti sellaisen kanssa leikkiminen. En ole ainut joka on tehnyt saman päätöksen.
Paineistettu on paljon parempi omasta mielestä, kun olen kokeillut molempia.
Jahas, vanha jarrunesteen vaihtotyökalu antautui. Pitäisi hommata uusi tilalla. Onko suosituksia?
Olen kokeillut imevää mutta se ei ollut näppärä. Tälläinen oli aikaisemmin mutta laatu tuossakin on kuraa. Ja vähän työläs käyttää Gunson G4062 Eezibleed Kit
-vaatimukset, litran luokkaa tai enemmän säiliön tilavuus, kohtuu hintainen ja toimii paineella eli ei satulasta imemällä.
Laita kamppeen kaikkiin tiivisteisiin ja liikkuviin osiin jarrukumirasvaa. Lisäksi siihen paineletkuun liittimeen yhteyteen voi modata hanan, niin käyttö on kätevämpää.
Jahas, vanha jarrunesteen vaihtotyökalu antautui. Pitäisi hommata uusi tilalla. Onko suosituksia?
Olen kokeillut imevää mutta se ei ollut näppärä. Tälläinen oli aikaisemmin mutta laatu tuossakin on kuraa. Ja vähän työläs käyttää Gunson G4062 Eezibleed Kit
-vaatimukset, litran luokkaa tai enemmän säiliön tilavuus, kohtuu hintainen ja toimii paineella eli ei satulasta imemällä.
Anteeksi, mutta kiinnittäisin tuohon hieman huomiota. Siis makaavaan veteen. Jarruneste kun on hygroskooppista eli imee itseensä kosteutta, niin kuinka siellä voi olla silloin vettä, vetenä, ei sekoittuneena jarrunesteeseen? Sehän tarkoittaisi, että koko neste olisi jo kyllästynyt vedestä eikä sitä pystyisi enää imemään.
Nojoo pieni kirjoitusasun virhe, tarkoitin että veden pois saaminen on ylipäätään homman tarkoitus.
Mutta olen minä aika monta jarrusatulaa nähnyt jotka ruosteessa nimenomaan männän alareunasta.
Olen olettanut että kyse on vedestä joka aiheuttaa ko. Ilmiön en tunne jarrunesteen ominaisuuksia niin hyvin että osaisin sanoa miten vesi sen seassa sitten loppujen lopuksi käyttäytyy.
Itselläni on tällainen Motiven halpa power bleeder ja ollut tosi tyytyväinen. Tuonne sisään voi kaataa jarrunesteen ja silloin vehje pitää auton säiliön täytenä koko toimituksen ajan.
Anteeksi, mutta kiinnittäisin tuohon hieman huomiota. Siis makaavaan veteen. Jarruneste kun on hygroskooppista eli imee itseensä kosteutta, niin kuinka siellä voi olla silloin vettä, vetenä, ei sekoittuneena jarrunesteeseen? Sehän tarkoittaisi, että koko neste olisi jo kyllästynyt vedestä eikä sitä pystyisi enää imemään.
Vesi ja jarruneste sekoittuu toisiinsa yhtä varmasti kuin vesi ja jäähdytinneste. Vaikka jarruneste ei kierräkään.
Tämä. Pääsylinterin toiminta on monelle täyttä hepreaa, neuvojia kyllä löytyy.
Jos Larryn kommentti oli mulle tarkoitettu niin pääsylinterin toiminta on kyllä selkeä, ABS pumpun sielunelämään ei ole koskaan tarvinnut tutustua niin sillä spekuloin sitä pumppaamista. Sen verran on niistä tietoa että jos sinne ilmaa kitusiin joutuu, niin todennäköisesti joutuu ohjelmallisesti yksikköä käskyttämään että ne ilmat sieltä liikkeelle saa.
Kiitokset Petroolille selvennyksestä ABS-yksikön suhteen Ei tartte enää kenenkään tämän lukeneen spekuloida asiaa, että jeesaako pumppailu vai ei.
Mulla oli paineistetusta nesteenvaihdosta vain mielessä joku biltsun nestesäiliön korkki paineilmaliitännällä vuodelta nakki ja peruna, selkeetähän se jälkikäteen mietittynä on että sinnekin löytyy "hieman" ammattimaisempia laitteita.
Imurin etuna edelleen se, että sillä imee melkein mitä vaan. Itse olen tyhjäillyt periä, ruohonleikkureita, pienempiä bensatankkeja yms yms tolla Draperin kikottimella. Siinä tulee vielä hyvä rypäs erilaisia kärikiä joilla pääsee aika moneen erilaiseen kohteeseen penetroitumaan. Ahh...
Leave a comment: