Originally posted by Baas 009
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pyöränkulmat radalle?
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Baas 009 View PostMillasia modauksia olet tehny casterin lisäykseksi? Mulla on toki vompatissa epäkeskopuslat tukivarren takapäässä mutta oletko tämän lisäksi tehnyt jotain muuta?
Olen vähän miettinyt josko laittaisi E46 varret raidevälin kasvattamiseksi, mutta ilmeisesti niissä caster taas pienenee kun varsi on hieman eri muotoinen. Joku helppo temppu casterin lisäämiseen olisi siis tarpeellinen :think
Autoa kasatessa vertasin päällekkäin purettua E36n ja E30n tukivartta, totesin että E36:n tukivarrella pallonivelen keskipiste on n 4mm edempänä. Käytin sitten niitä. Noita tukivarsiakin toki on montaa erilaista valua. Madaltaminen lisää caster-kulmaa. Ja niin muuten lisää sekin jos madallat autoa vain takapäästä.
Last edited by petrolhead; 08-08-2018, 14:35.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostYläpäätä kun siirrät taaksepäin, niin caster kasvaa. Tai rengasta eteenpäin. Oma kokemus on, että eipä oo vielä tullu vastaan semmosta autoa, missä on liikaa casteria. Sen lisääminen tekee ajosta enemmän mikroautomaisen ja ohjaus keskittää paremmin.
Driftereissä missä pyörä kääntyy liki poikittain, saattaa liiallinen caster olla haitaksi kun ohjaus venkoaa kovasti vastaan. Grippiä ajettaessa ei tällä toki ole merkitystä.
Yläpään siirrolla saa juu casteria lisää, kunhan mietin että onko joku keksinyt jonkin helpon (ja halvan) tavan lisätä casteria. Molempiin suuntiin säätyvät yläpäät on ruman hintaisia
Originally posted by petrolhead View PostM3n eoäkeskohelat.
Autoa kasatessa vertasin päällekkäin purettua E36n ja E30n tukivartta, totesin että E36:n tukivarrella pallonivelen keskipiste on n 4mm edempänä. Käytin sitten niitä. Noita tukivarsiakin toki on montaa erilaista valua. Madaltaminen lisää caster-kulmaa. Ja niin muuten lisää sekin jos madallat autoa vain takapäästä.
Jees, mulla puslat on puolalaista uretaania mut muuten toki samat. Täytyy ottaa talvella e36 ja e46 varret tarkempaan syyniin että muuttuuko muu kuin raideleveys ja kuinka paljon. Madaltamaan ei varmaankaan juuri enää pysty kun rengas vaihtunee isompaan niin ei mahdu enää koteloon. Lisäksi roll-center menee ihan perssiilleen jos auto on ihan kentässä.
Comment
-
-
E36 M3 3.2 yläpäät ristiin on yksi kikka millä tulee lisää casteria & camberia jos ei tarvitse säädettävyyttä. En tiedä käykö muihin malleihin kuin E36, mutta sitä voisi ainakin selvitellä.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Baas 009 View Post
Yläpään siirrolla saa juu casteria lisää, kunhan mietin että onko joku keksinyt jonkin helpon (ja halvan) tavan lisätä casteria. Molempiin suuntiin säätyvät yläpäät on ruman hintaisia
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Performance parts from Silver Project are high quality products. Camber kits, polyrethane, suspension parts, engine parts, braking system.
Tuolta löytyy jotain kohtuuhintaisia yläpäitä. Laadusta en osaa sanoa...
Eteen laittaisin ainakin 1asteen enemmän camberia kuin taakse. Tosin kokemusta vain e36.sista ja tasaleveästä rengastuksesta.
Onko topicn aloittaja tulossa kerhon ratapäiville auton testaamaan? Siellä saa varmaan monenlaista mielipidettä rengaspaineisiin ja pyöränkulmiin.- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by Baas 009 View PostDriftereissä missä pyörä kääntyy liki poikittain, saattaa liiallinen caster olla haitaksi kun ohjaus venkoaa kovasti vastaan. Grippiä ajettaessa ei tällä toki ole merkitystä.
Yläpään siirrolla saa juu casteria lisää, kunhan mietin että onko joku keksinyt jonkin helpon (ja halvan) tavan lisätä casteria. Molempiin suuntiin säätyvät yläpäät on ruman hintaisia
Jees, mulla puslat on puolalaista uretaania mut muuten toki samat. Täytyy ottaa talvella e36 ja e46 varret tarkempaan syyniin että muuttuuko muu kuin raideleveys ja kuinka paljon. Madaltamaan ei varmaankaan juuri enää pysty kun rengas vaihtunee isompaan niin ei mahdu enää koteloon. Lisäksi roll-center menee ihan perssiilleen jos auto on ihan kentässä.
Ainahan voi antaa vinkua sille puslan tikkarille niin saa siirrettyä kiinnityspisteessään vielä. Ne vanhat pultit kannattaa toki heittää mäkeen samalla ja laittaa uudet 10.9 kovat leveälaippaiset.
Jäi tekemättä, mutta kävi mielessä kasatessa että etukelkasta voisi tehdä siirrettävän jos ois intoa. Katsuri varmasti sanois hyi hyi moiseen. Aika monen auton etukelkka ON isoilla ruuvirei'illä ilman kohdistus/lukitustappeja jotta saadaan camber eroa esim. säädettyä. Tukivarressakin tais olla ylimääräistä mittaa että se ylettää puslaan vaikka kelkka olis edempänä. Paitsi mulla kun leikkasin yli tulevan pituuden pois painonsäästämiseksi.
Last edited by petrolhead; 08-08-2018, 16:45.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View Posthttps://silverproject.eu/
Tuolta löytyy jotain kohtuuhintaisia yläpäitä. Laadusta en osaa sanoa...
Eteen laittaisin ainakin 1asteen enemmän camberia kuin taakse. Tosin kokemusta vain e36.sista ja tasaleveästä rengastuksesta.
Onko topicn aloittaja tulossa kerhon ratapäiville auton testaamaan? Siellä saa varmaan monenlaista mielipidettä rengaspaineisiin ja pyöränkulmiin.
Camembertiä mulla on edessä ~3,5 astetta, takana ei oo säätöjä, ni nykyisellä korkeudella karvan yli 1 aste.
Casteria on toisella puolella 5 ja toisella puolella 4,5, säätöä ei ole ja auto on saanut pienen osuman joten pienet heitot eivät ole mikään ihme. Talven projekteissa on auton vieminen koripenkkiin tarkistukseen.
Originally posted by petrolhead View PostMulla on se mielikuva että M3:n puslat on epäkeskommat kuin tuninghelat.. powerflexiin verrattuna ainakin.
Ainahan voi antaa vinkua sille puslan tikkarille niin saa siirrettyä kiinnityspisteessään vielä. .
🤔
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View Posthttps://silverproject.eu/
Tuolta löytyy jotain kohtuuhintaisia yläpäitä. Laadusta en osaa sanoa...
Eteen laittaisin ainakin 1asteen enemmän camberia kuin taakse. Tosin kokemusta vain e36.sista ja tasaleveästä rengastuksesta.
Onko topicn aloittaja tulossa kerhon ratapäiville auton testaamaan? Siellä saa varmaan monenlaista mielipidettä rengaspaineisiin ja pyöränkulmiin.
Sunnuntaina ois tarkoitus mennä Alastaroon jos ei mitään esteitä tule.
Joo kyllä minä mieluusti höpisenkin itseäni viisaampien kanssaMiksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Originally posted by Baas 009 View PostMulla on ollu silverprojectin yläpäät yhdessä toisessa prokkiksessa. Toimi ne mutta laatu ei ollu häävi. Itse kiinnityslevy on tosi pehmeää kamaa ja uniballienkin laatu oli aika huono.
Camembertiä mulla on edessä ~3,5 astetta, takana ei oo säätöjä, ni nykyisellä korkeudella karvan yli 1 aste.
Casteria on toisella puolella 5 ja toisella puolella 4,5, säätöä ei ole ja auto on saanut pienen osuman joten pienet heitot eivät ole mikään ihme. Talven projekteissa on auton vieminen koripenkkiin tarkistukseen.
Kyllä se taitaa olla että m3 kumipuslassa on enemmän epäkeskoa kuin uretaanissa. No, täytyy miettiä muutenkin josko tulee ne e46 varret laitettua. Puolalaiset myyvät puslaa joka ei vaadi tukivarren pään uudelleenmuotoilua...
🤔2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jos haluaa epäkeskopuslat e46 tukivarsiin niin yksi vaihtoehto on vinguttaa stongflex puslista reikää sen verran isommaksi että tukivarsi menee siihen tiukasti painamalla. Ei tarvitse tukivartta hioa joka munmielestä ei oo niin hyvä idea.e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Originally posted by pilootti View PostJos haluaa epäkeskopuslat e46 tukivarsiin niin yksi vaihtoehto on vinguttaa stongflex puslista reikää sen verran isommaksi että tukivarsi menee siihen tiukasti painamalla. Ei tarvitse tukivartta hioa joka munmielestä ei oo niin hyvä idea.
Comment
-
-
Originally posted by pilootti View PostJos haluaa epäkeskopuslat e46 tukivarsiin niin yksi vaihtoehto on vinguttaa stongflex puslista reikää sen verran isommaksi että tukivarsi menee siihen tiukasti painamalla. Ei tarvitse tukivartta hioa joka munmielestä ei oo niin hyvä idea.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Auto on e30 ja puslat on samat e30 ja e36. Ja tolpat on myös e30 omat. Siis oon vinguttanut pyöreäksi tuon puslan reijän mutta semmoseksi näppituntumalla sopivan tiukaksi. Väitän että ennemmin pyörii tukivarsi puslassa kuin pusla tikkarissa. Ja nämä ei oo vielä ollut mulla ajossa eli mitään faktaa ei oo mistään kunhan oletan, että toimii ja jos ei keksin jotain muuta.e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Mä väittäisin että tuon puslan pitäisi olla kaulus eteenpäin. Noin päin asennettuna sillä on mahdollisuus irrota.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment