Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pyöränkulmat radalle?
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View PostMä väittäisin että tuon puslan pitäisi olla kaulus eteenpäin. Noin päin asennettuna sillä on mahdollisuus irrota.e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
https://www.strongflex.eu/en/bmw-e30...553504002.html näkyy nuita epäkeskopuslia saavan e46 varsiinki. Tilasin tuommoset ja aikeissa asentaa tälläkertaa oikeinpäine30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Sivutaan aihetta, sigun Turbolle perjantaina kulman säätöaika ja kadulle räppäilyyn/ajeluun tehty. Satunnaisesti varmaan radallakin pyörähdettävä.
Ajattelin että eteen
2-2.5deg negatiivista Camberia
6 minuuttia(0.1 deg) TOE In yhteensä
Taakse
0.5-1deg negatiivista Camberia
6-10 minuuttia TOE In
Miltäs kuulostaa? Mennäänkö aivan metsään?
Tehtaan ohjearvothan tollaselle e36 keulalle on nii susia mettässä että kääntää rattia niin auto vetää kunnon aliohjaukset
Tuleeko keulasta Nolla aurauksella aivan ura herkkä suomen parhailla routateillä?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Miten siinä sun autossa säädetään etucamberit? Tolpan yläpäästä vai laittamalla peikkoja olka-akselin ja tolpan väliin?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMiten siinä sun autossa säädetään etucamberit? Tolpan yläpäästä vai laittamalla peikkoja olka-akselin ja tolpan väliin?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Joo. Oon vaan joskus miettinyt kun E36ssa näkee ihan järkkyisoja camberkulmia, ja suosittu tapa on laittaa prikkoja sinne alapäähän.
Mun aivoilla yläpäästä säätäminen (camberin lisääminen) on parempi tapa, se kun kasvattaa camber gainia, siis sisäänjouston aikaista camberia on enemmän. Ja, jos en ajattele tätä väärinpäin niin se laskee myös etupään kallistus keskiyötä jonka pitäisi vähentää aliohjaavuutta.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJoo. Oon vaan joskus miettinyt kun E36ssa näkee ihan järkkyisoja camberkulmia, ja suosittu tapa on laittaa prikkoja sinne alapäähän.
Mun aivoilla yläpäästä säätäminen (camberin lisääminen) on parempi tapa, se kun kasvattaa camber gainia, siis sisäänjouston aikaista camberia on enemmän. Ja, jos en ajattele tätä väärinpäin niin se laskee myös etupään kallistus keskiyötä jonka pitäisi vähentää aliohjaavuutta.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJoo. Oon vaan joskus miettinyt kun E36ssa näkee ihan järkkyisoja camberkulmia, ja suosittu tapa on laittaa prikkoja sinne alapäähän.
Comment
-
-
Tuli käytyä tänään E36:n kanssa pyöränsuuntauksessa. Talven aikana tuli kaikki alustan puslat ja nivelet vaihdettua ja siis viimein sain tuon kasaan ja suuntaukseen. Tarkoitus oli säädättää siten, että rata-ajo olisi vähän mielekkäämpää. Pyysin laittamaan tällaiset säädöt:
Etupää
Camber: -2.5 deg (per side)
Toe: 0
Takapää
Camber: -1.5 (per side)
Toe: 0.20 total toe in
Autossa on etupäässä ns. camber platet, jotka mahdollistavat myös casterin säädön. Tosin tuo casterin säätö on tehty siten, että vaatii kiinnitysruuvien irrotuksen ja koko levyn pyöräyttämisen seuraavien kierrereikien kohdalle. No arvasin, että eivät ehdi/viitsi tuota casteria säädellä, mutta sitä ei oltu edes mitattu… Mitähän luokkaa tuo casteri nyt voi olla, jos alapään ”tikkarissa” on uretaaniset epäkeskopuslat ja yläpää on säädetty näin:
https://photos.app.goo.gl/zkxbWPSZaGM2LUgD7
Voiko olla jo liikaa casteria? Vähän kyllä huono design noissa yläpäissä, camberiakaan ei saanut kuin vähän yli 2 astetta?Last edited by ixuv; 10-06-2020, 23:34.
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Comment
-
-
Nythän nuo yläpäät on niin et caster ja camber lisääntyy.
Jos haluaa enemmän camberia kääntää ne yläpäät jolloin caster vähenee... tai sitten madaltaa keulaa lisää. Paljonko napa-kaari mitta on nyt?
En usko että saat noilla liikaa casteria... lähelle m3 lukemia varmaan nyt.
Uretaanipuslalla (strongflex, powerflex) tulee vähemmän mitä m3 epäkeskoilla.
Aika harvassa tuntuu olevan paikat jossa caster näkyy suuntauslapussa pyytämättä...
Originally posted by ixuv View PostTuli käytyä tänään E36:n kanssa pyöränsuuntauksessa. Talven aikana tuli kaikki alustan puslat ja nivelet vaihdettua ja siis viimein sain tuon kasaan ja suuntaukseen. Tarkoitus oli säädättää siten, että rata-ajo olisi vähän mielekkäämpää.
Pyysin laittamaan tällaiset säädöt:
Etupää
Camber: -2.5 deg (per side)
Toe: 0
Takapää
Camber: -1.5 (per side)
Toe: 0.20 total toe in
Autossa on etupäässä ns. camber platet, jotka mahdollistavat myös casterin säädön. Tosin tuo casterin säätö on tehty siten, että vaatii kiinnitysruuvien irrotuksen ja koko levyn pyöräyttämisen seuraavien kierrereikien kohdalle. No arvasin, että eivät ehdi/viitsi tuota casteria säädellä, mutta sitä ei oltu edes mitattu… Mitähän luokkaa tuo casteri nyt voi olla, jos alapään ”tikkarissa” on uretaaniset epäkeskopuslat ja yläpää on säädetty näin:
Voiko olla jo liikaa casteria? Vähän kyllä huono design noissa yläpäissä, camberiakaan ei saanut kuin vähän yli 2 astetta?- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostNythän nuo yläpäät on niin et caster ja camber lisääntyy.
Originally posted by Electroid View PostJos haluaa enemmän camberia kääntää ne yläpäät jolloin caster vähenee... tai sitten madaltaa keulaa lisää. Paljonko napa-kaari mitta on nyt?
Originally posted by Electroid View PostEn usko että saat noilla liikaa casteria... lähelle m3 lukemia varmaan nyt.
Uretaanipuslalla (strongflex, powerflex) tulee vähemmän mitä m3 epäkeskoilla.
Aika harvassa tuntuu olevan paikat jossa caster näkyy suuntauslapussa pyytämättä...
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Comment
-
-
En tiedä mistä johtuu (väsynyt kori?) kun ns. kaikki uutta ja kuskinpuolella samoilla säädöillä enemmän camberia kun apparinpuolella (20-30 min). Ja tais vastaavasti peräpäässä tulla enemmän camberia kuskinpuolelle...
Eli kuulunee korimalliin :think- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
Comment