Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Saksan kitkat"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilsku
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 729
    • Tampere

    "Saksan kitkat"?

    Onko noilla Saksan kitkarenkailla jotain eroa Suomen vastaaviin? "Esson baarissa" kuulin että jotain eroa olis seoksissa, eli Saksassa olis kovempaa kumia tms.

    Kellään faktoja? Kukaan ajellut Saksasta (tai muualta keski-Euroopasta) ostetuilla kitkoilla Suomen talvea?
    Last edited by vilsku; 25-07-2005, 22:46.
    e61 525d (2006)
    ex: e36 328i M-Sport (1996)
    ex: e30 316i (1988)
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

    #2
    Joo mulla oli viime talvena uudet Saksan kitkat. Ihan hyvin pelitti loskassa ja lumessa. Renkaissa on kyllä eroa, joten parhaat mahdolliset ko. renkaat eivät varmasti olleet, mutta kyllä niillä pärjäsi, kunhan piti mielessä millä ajoi

    Comment

    • junnu.l
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 72
      • Tammisaari

      #3
      Sain auton mukana "talvirenkaat", puoliksi kuluneet kitkat, ne oli hengenvaaralliset!

      Ei kukaan suomessa ostaisi semmoisia, ne oli ihan oikeasti aivan hirveät.
      525 tdA touring -96
      Harley Davidson Pan Shovel -63

      Comment

      • Hammurab
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 146

        #4
        Originally posted by LoudPipe
        Joo mulla oli viime talvena uudet Saksan kitkat. Ihan hyvin pelitti loskassa ja lumessa. Renkaissa on kyllä eroa, joten parhaat mahdolliset ko. renkaat eivät varmasti olleet, mutta kyllä niillä pärjäsi, kunhan piti mielessä millä ajoi
        Eiköhän se ole aina hyvä pitää mielessä millä ajaa ja missä kelissä, ettei käy niinkuin menneenä talvena tuolla motarilla
        E32 750iA

        Comment

        • XXX
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 54

          #5
          Joo kyllä ne saksan mallit kovemmat on. Puoli talvea taistelin kuluneilla saksankitkoilla ja hyvin liukasta oli. En suosittele näille leveysasteille.

          Comment

          • Zeizei77
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 182
            • Oulu

            #6
            mulla ol kans alla keski euroopan kitkat kun omani ostin ja välittömästi meni vaihtoon koska ei meinannu tiellä pysyä.. voihan se tietysti johtua myös siitä että ei vaan osaa ajaa

            Comment

            • Fragu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 287
              • Helsinki

              #7
              vedin vähä käytetyillä saksan kitkoilla auton rotvalliin, vauhtia 40 km/h..en suosittele.

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #8
                Oman coupeni mukana tuli uudet Pirellin kitkat mallia keskieurooppa ja oli todella liukkaat! Mielestäni kelpaa ainostaan kesärenkaiden korvikkeena ja siinäkin huonoina sellaisina.
                xdrive

                Comment

                • Leba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2101
                  • Espoo

                  #9
                  Viime vuonna alkutalvella tuli liukasteltua tuollaisilla saksankitkoilla (olikohan Nokian WR?) ja en todellakaan suosittele..
                  Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #10
                    Aja sileeksi ---

                    --- kesällä. Saksan kitkoilla ei tee hittojakaan Suomen talvessa.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #11
                      Juu ei todellakaan kannata mitään Keski-Euroopan kitkoja survaista alle...ne on suunnilteltu oloihin, joissa pääasiassa tiet on kuitenkin sulat mutta ei ole täysin pulassa jos lumimyräkkä iskee!

                      Myydään noita nakkeja suomessa nopean luokan kitkoina esim joku Bridgestonen LM22 (urheiluautojen kitkarengas) ei ole suunnilteltu tänne pohjolan oloihin, mutta kyllä sitä täältä saa.

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Mulla oli 325xi:ssä hyvät saksan kitkat, ja ajattelin että kyllä neliveto mene hienosti, vaikka ei niin hyvät renkaat olisikaan, mutta ne on aivan sairaan paskat... Ajoin puolituntia ja hain Michelin X-Icet ja sen jälkeen pito oli ihan eri planeetalta. Ei niillä kannata läheteä leikkimään, niillä ei ole mitään sivupito ominaisuuksia, ihan kun laakereiden päällä ajelisi..
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #13
                          ite oon käyttänny mauton mukanatulleita saksankitkoja kuminpoltto sieninä..


                          mutta talvella en aja, jos nyt ajan koko penarilla.
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • ankkuli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 938
                            • Hyvinkää

                            #14
                            tästä on jauhettu ennenkin, mutta ei kai lisä kauheasti pahaa tee...

                            onhan nyt varmasti tehty ero "jokakelinrenkaan" ja "talvirenkaan" välillä? jos noilla saksakitkoilla tarkoitetaan "jokakelinrengasta" (ganzjahresreifen), niitä ei todellakaan ole tarkoitettu jatkuvaan lumella ja jäällä ajamiseen, vaan lähinnä mahdollistamaan varovainen ajelu myös heikommalla kelillä, vaikka siinä M+S merkinnät oliskin. kuvio menee kunnon lumella tukkoon ja pakkasella/jäällä ei liian kova kumi toimi kunnon talvirenkaan tavoin.

                            kunnon talvirengas (winterreifen), sen sijaan on ihan käypänen lumella ja jääpolanteilla ajeluun. samaa merkkiä, mallia ja kokoa oleva kumi on AIVAN TASAN SAMA, oli se ostettu saksasta tai suomesta. vai luuletteko että misukka tai continental tekee erilaisen renkaan suomea varten? miksi lumisilla alpeilla ajeluun kehitetty ja rovaniemellä testattu rengas ei kelpaisi kajaanissa jos se ostetaan hampurista? talvirengas on talvirengas, ja niistä jotkut on parempia kun toiset.

                            omaa kokemusta mm: mulla oli viime talven alla 2kpl goodyearin wintergrip ja 2x dunlop wintersport, kaikki saksasta käytettynä ostettuja ja kaiken lisäksi melko kuluneita (n. 5mm/3mm). hyvin niillä pysy tiellä ottaen huomioon että on 235-levee nastaton. pari talvee sitten ajelin kaverin 850-tuontivolvolla jossa oli niin ikään täyssaksalaiset kitkat (conti wintercontact), jotka hyväkuntosina piti erittäin hyvin. samoin olen ajellut pakuilla joissa on saksasta hankitut kitkarenkaat eikä eroa "suomikitkoihin" ole.

                            jokakelinrenkaan ja talvirenkaan erottaa yleensä kyljessä olevista kuvista. talvirenkaassa on pelkkä lumihiutale, mahdollisesti vuoren kuva+lumihiutale ja jokekelinpyörässä on aurinko, vesitippa ja lumihiutale tms. jos on epävarma, niin kysyy kuuklelta mitä ko. renkaasta sanotaan.

                            tästä seuraava vaihe on suistua kiistelyyn nastallisen/nastattoman paremmuudesta tai jonkun rengasmerkin/mallin sopivuudesta suomen talveen, mutta sehän on jo eri juttu ja siitä löytyy haullakin tarinaa parin raamatun verran

                            e: typoja vähemmäksi
                            Last edited by ankkuli; 26-07-2005, 12:24.
                            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                            Comment

                            • jpeltoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 600
                              • pirkanmaa

                              #15
                              Mulla oli kanssa taannoin tuontikitkat alla, sen lisäksi että ne ei pitänyt mitään, niin kun vei auton renkaitten vaihtoon helmikuussa -30 c pakkasten jälkeen, niin kaveri sano että hyvä kun olet hengissä. Kahdesta renkaasta rungot rikki vaikka pintaa oli kuinka, eivätkä olleet pinnatut. Runko ei kestänyt suomen pakkasia ja sivut pullotti.
                              __________________________________________________ ________________________
                              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎