Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen sorvaus
Collapse
X
-
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
Originally posted by touring39 View PostMulla ainakin katsurit tuppaa tsekkaamaan levyjen paksuuden. Edellisestä volsustakin meni etulevyt vaihtoon juuri levyjen mittojen takia.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Levyjen sorvaus on tietyissä tapauksissa kyllä ihan fiksua hommaa. Ihan uusiakin levyjä tullut ajettua radalla ekana päivänä kieroiksi, niin eihän niitä romukoppaan viitsi heittää. Yleensä 0.2-0.4mm ollut heittoa ja ravistaa niin perhanasti. Kaiken kaikkiaan 5 sarjaa käytännössä uusia etulevyjä tullut sorvattua kierouden takia, mutta kertaakaan ei ole tarvinnut tehdä samoja levyjä uudelleen, ne pysyy suorana sorvauksen jälkeen vaikka kuinka jarruttaa väärällä tekniikalla..
Tollasella tuurnalla saa tehtyä yhdellä kiinnityksellä ja oikeasta pinnasta kiinni ton levyn..
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTämä. Nykyään on yleistä, että mittaavat paksuuden ja sehän yleensä lukeekin levyssä, jos ruosteen seasta saa selvää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnkohan tämä sitten paikkakunta/katsastusasema kohtaista. Itse en ole vielä kertaakaan nähnyt inssin mittaavan levyjä.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuntuu välillä että noilla katsureilla on välillä sellaiset "kampanja viikot" eri aikoina. Eli joskus mittaillaan jarrulevyjä,joskus taas ollaan erikoisen tarkkoina jarruletkujen pykimisestä. Joskus sitten katsotaan valojen toimintaa pikkutarkasti ja joskus alustan välyksiä syynätään "tupla ravistuksilla". Yms.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Monissa levyissä lukee minimimitta siinä ulkokehällä. On yleensä muistaakseni 1,5-2mm vähemmän kuin levyn paksuus uutena.
Ja kyllä katsurit hylkää levyn paksuuden takia ihan tasaisen tappavasti. Heillä harjaantunut silmä näkee mihin levyyn kannattaa tönäriä tuupata ja mihin ei.
Katteleevat autodatasta vissiin yleensä minimimitat. Ja muistavat ulkoo suurimman osan autoista.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuntuu välillä että noilla katsureilla on välillä sellaiset "kampanja viikot" eri aikoina. Eli joskus mittaillaan jarrulevyjä,joskus taas ollaan erikoisen tarkkoina jarruletkujen pykimisestä. Joskus sitten katsotaan valojen toimintaa pikkutarkasti ja joskus alustan välyksiä syynätään "tupla ravistuksilla". Yms.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEi oo vielä koskaan minun autoista mitattu levyn paksuuksia. Vissii sattunu just ne eri viikot.:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kerran piti pyytää mittaamaan, kun katsuri teki arvion ajokilometrien ja automaattivaihteiston perusteella ja kehotti vaihtamaan levyt seuraavaan katsastukseen. Olihan niistä pari kymppiä lähtenyt.
Toistaiseksi ainoa kerta, kun on mitattu.Last edited by OVi; 06-02-2019, 16:07.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post+1. Tätä itsekin ihmettelin tässä ketjussa aiemmin, kuitenkin vuosittain tulee se 5+ autoa yleensä leimalla käytettyä ja siellä hallissa pyörähdettyä, mutta kertaakaan ei ole levyjä mitattu. Kaveri piirissä tiedän myös monia, joilla on ollut levyt vaihtokunnossa paksuuden takia, eikä ole kertaakaan mitattu/hylätty (ovat vähän nuukia, niin eivät vaihda levyjä..). Yleensä tietää jo siitä, että levyn reunassa reilu huuli -> luultavasti minimissään tai alle.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKunnon budjettimiehet ajaa rälläkän hiomalaikalla sen lipin pois siitä laidasta, ja kovaa ajoa pari kuukautta. Sitten leimalle. Ei osu katsurin silmään eikä aleta mittailemaan jarrulevyjä
Edit: Ja pieree sisäänpäin.
Comment
-
Comment