Announcement

Collapse
No announcement yet.

Road Force tasapainotus Kuopio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 363

    Road Force tasapainotus Kuopio

    Tietääkö kukaan löytyykö Kuopiosta mistään liikkeestä tuota Hunterin Road Force -renkaiden tasapainotuskonetta?

    Meinaa uudessa autossa kesärenkaat vapista/jurista. Vahva epäillys on että tämä johtuu nimenomaan renkaiden tasapainotuksesta. Nämä uudet autot kun ovat kokemuksien mukaan äärimmäisen tarkkoja sille.
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 363

    #2
    Juu vastaus löytyi jo laitteiden jälleenmyyjältä. Eipä löydy Kuopiosta tällaista konetta;(

    Comment

    • exhaust
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 97
      • Kuopio

      #3
      Missä olisi lähin?
      F10 530d -12

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2200
        • Vantaa

        #4
        Varkaudessa taisi olla:



        Kannattaa toki soittaa ja varmistaa, tieto jo jonkun vuoden vanhaa.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Omasta mielestä pyörässä on jotain vikaa, jos sitä ei tavanomaisilla laitteilla saa tasapainoon. Voihan sen viallisen pyörän väkisin tasapainottaa tällaisella Roadforcella, mutta ennemmin ottaisin renkaat ja vanteet tarkasteluun, ja poistaisin sen vian sieltä.


          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5156
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by torso1 View Post
            Tietääkö kukaan löytyykö Kuopiosta mistään liikkeestä tuota Hunterin Road Force -renkaiden tasapainotuskonetta?

            Meinaa uudessa autossa kesärenkaat vapista/jurista. Vahva epäillys on että tämä johtuu nimenomaan renkaiden tasapainotuksesta. Nämä uudet autot kun ovat kokemuksien mukaan äärimmäisen tarkkoja sille.
            Jaa onko niissä uusissa autoissa käytetty jotain uusia fysiikan lakeja?
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Bullitt View Post
              Omasta mielestä pyörässä on jotain vikaa, jos sitä ei tavanomaisilla laitteilla saa tasapainoon. Voihan sen viallisen pyörän väkisin tasapainottaa tällaisella Roadforcella, mutta ennemmin ottaisin renkaat ja vanteet tarkasteluun, ja poistaisin sen vian sieltä.
              Sinällään kyse ei ole pelkästä tasapainottamisesta vaan voimien täsmäytyksestä. Tasapainotus tuolla koneella tehdään aivan samalla tavalla kuin muillakin koneilla. Ainut mitä kone tekee on vanteen heiton sekä renkaan sisäisten voimien täsmäytys toisiinsa. Tällöin kumin "jäykin" kohta asennetaan vanteen "matalimpaan" kohtaan siirtämällä kumia vanteella.

              Mutu tuntumalla asentaja voi päästä aivan yhtä hyvään lopputulokseen(paljon painoja -> jotain pielessä, pyöräytetään kumia vanteella). Ja jos vanteessa ei ole ollenkaan heittoa ei tällöin myös renkaan siirrosta vanteella ole mitään iloa.

              Esim viimeksi omien renkaiden tapauksessa siirrolla ei olisi saavutettu mitään etua.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5156
                • Kuopio

                #8
                Voidaanko tästä vetää päätelmä että kun hommaat verstaalle RoadForce koneen niin pöljä voi myydä kierot vanteet ja vialliset kumit pöljille?
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4627
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by jani View Post
                  Voidaanko tästä vetää päätelmä että kun hommaat verstaalle RoadForce koneen niin pöljä voi myydä kierot vanteet ja vialliset kumit pöljille?
                  Uusi rengas ei välttämättä tarkoita sitä etteikö rengas voisi täristää ajossa. Siitä huolimatta se on todennäköisesti läpäissyt valmistajan testaukset ja valmistaja luokitellut renkaan priimaksi.

                  Tiedätkö jonkun paremman tavan todeta onko renkaassa vikaa vai ei? Tai kuinka asentaa rengas parhaaseen mahdolliseen kohtaan vanteelle? Jo tiedät niin kerrohan toki miten se tehdään.

                  Täältä löytyy myös jotain bemarin suosituksia asiaan liittyen:


                  Omasta kokemuksesta voi sanoa että joissain rengas vanne yhdistelmässä tuolla värkillä voidaan saavuttaa todellä hyviäkin lopputuloksia.
                  Last edited by fraatti; 12-08-2019, 22:29.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4627
                    • Tampere

                    #10
                    Täällä on asiaa selvitetty hiukan:

                    It can be argued that all drivers can benefit from road force balancing because it is always helpful to “test drive” the tires before the vehicle gets on the road. Road force balancing enables the technician to resolve potential vibrations proactively. Realistically not every customer is going to want to pay extra for it, but it is especially beneficial for drivers of high-performance vehicles with low-profile tires (45-series and lower).

                    It can also be a great option when a customer complains about experiencing an annoying vibration at highway speeds or a continuous shimmy in their steering wheel – especially after multiple attempts to correct the problem by tire/wheel rebalancing.

                    Bottom line, road force balancing is likely not for every customer. While it is overkill for many customers, it is also a very useful tool for extreme low profile tires or to resolve persistent vibration problems. For customers who want the “best,” it is a legitimate premium service, and you should charge as such.
                    Can road force balancing really make a difference? To answer the question of whether road force balancing is overkill, we should probably start by
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5156
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Uusi rengas ei välttämättä tarkoita sitä etteikö rengas voisi täristää ajossa. Siitä huolimatta se on todennäköisesti läpäissyt valmistajan testaukset ja valmistaja luokitellut renkaan priimaksi.

                      Tiedätkö jonkun paremman tavan todeta onko renkaassa vikaa vai ei? Tai kuinka asentaa rengas parhaaseen mahdolliseen kohtaan vanteelle? Jo tiedät niin kerrohan toki miten se tehdään.
                      Ostamalla paikallisesta liikkestä kumit. Ei ole tarvinnut väkisin tasapainottaa viallisia renkaita. Toki tämä on vähän vaikeampaa mikäli on muutaman euron säästö silmissä kiiluen tilannut kumit esim. briteistä alv0% ...

                      Yhden kerran on sattunut kohdalle oikeasti sellaiset kumit, mitkä todellakin täristivät kun vauhdin nosti +90km/h. Kyseessä oli nastarenkaat ja autolla oli ajettu tuossa kohtaa 10km matkamittariin. No ei muuta kuin reklaamatiota kehiin ja seuraavana päivänä oli kokonaan uusi sarja alla. Tämä tapahtui työpaikan autolla. Liikkeen edustaja sanoi etteivät alapyörittelee renkaita sen enempää vaan lähettävät koko setin takaisin tehtaalle ja laittavat toisen tilalle.
                      Last edited by jani; 13-08-2019, 08:39.
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4627
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by jani View Post
                        Ostamalla paikallisesta liikkestä kumit. Ei ole tarvinnut väkisin tasapainottaa viallisia renkaita. Toki tämä on vähän vaikeampaa mikäli on muutaman euron säästö silmissä kiiluen tilannut kumit esim. briteistä alv0% ...

                        Yhden kerran on sattunut kohdalle oikeasti sellaiset kumit, mitkä todellakin täristivät kun vauhdin nosti +90km/h. Kyseessä oli nastarenkaat ja autolla oli ajettu tuossa kohtaa 10km matkamittariin. No ei muuta kuin reklaamatiota kehiin ja seuraavana päivänä oli kokonaan uusi sarja alla. Tämä tapahtui työpaikan autolla. Liikkeen edustaja sanoi etteivät alapyörittelee renkaita sen enempää vaan lähettävät koko setin takaisin tehtaalle ja laittavat toisen tilalle.
                        Tämähän siinä jos on mahdolisuus tuollaiseen ja tietää että vika on varmasti renkaassa/renkaissa. Tämä ei toki poissulje asennusvirheen mahdollisuutta. (rengas noussut huonosti vanteelle)


                        Vanteelle nousua voi myös helpottaa vannealueen(kaapelialueen) "hieronnalla"/feet massage/bead massage

                        Video käytännössä: https://www.youtube.com/watch?v=xmFkSC-0a48

                        Ja mistä 60% tärinöistä johtuu... Asentajasta tietysti...
                        "Hennessy, Vanderheyden: Improper mounting results in 60% of vibration-related comebacks. Excessive residual static results in 10% of vibration-related comebacks. Improper wheel weight usage results in 7% of vibration-related comebacks."
                        Last edited by fraatti; 15-08-2019, 00:14.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9156
                          • Oulu

                          #13
                          Näppää renkaisiin 6 bar painetta ja antaa olla vaikka yön yli. Toimii joillakin renkailla, että nousee lopullisesti kunnolla vanteelle.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Näppää renkaisiin 6 bar painetta ja antaa olla vaikka yön yli. Toimii joillakin renkailla, että nousee lopullisesti kunnolla vanteelle.
                            Tuo vinkki pitääkin muistaa. Muutaman kerran on ollut tutinat uusilla renkailla ongelmana ja on tutissut vaikka on tasapainotettu uudestaan. Ja sitten muutaman viikon päästä tutinat ovatkin hävinneet itsestään, kun on vaan ajanut

                            Tänä keväänä ostettujen renkaiden kanssa ei ollut mitään ongelmia. Hankookia nämä ja myös edelliset.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5156
                              • Kuopio

                              #15
                              Vähän alkuperäistä postausta sivuten, olisi vielä kiva tietää miksi erityisesti uudet autot ovat herkkiä ravistamaan
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎