Onko kenelläkään tiedossa pinnoitusfirmaa joka olisi kiinnostunut pinnoittamaan yksityiselle osia? Mulla olisi tarvetta jarruosisen pinnoittamiseen (sähkösinkkaus tai vastaava) harrasteautossa. Levyt on käytännössä uudet ja ruosteettomat, mutta ne on tosi herkät "punertumaan" ilman korroosiosuojausta. haluaisin säilyttää osat siistissä kunnossa kun kyseessä on puhtasti kesäkäytössä oleva harrasteauto. Edellisessä harrasteautossa sain tilattua levyt niin, että ne oli valmiiksi pinnoitettu, mutta tällä kertaa homma ei onnistunut millään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrulevyjen pinnoitus
Collapse
X
-
Originally posted by kno1 View PostOnko kenelläkään tiedossa pinnoitusfirmaa joka olisi kiinnostunut pinnoittamaan yksityiselle osia? Mulla olisi tarvetta jarruosisen pinnoittamiseen (sähkösinkkaus tai vastaava) harrasteautossa. Levyt on käytännössä uudet ja ruosteettomat, mutta ne on tosi herkät "punertumaan" ilman korroosiosuojausta. haluaisin säilyttää osat siistissä kunnossa kun kyseessä on puhtasti kesäkäytössä oleva harrasteauto. Edellisessä harrasteautossa sain tilattua levyt niin, että ne oli valmiiksi pinnoitettu, mutta tällä kertaa homma ei onnistunut millään.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEikös lahden sähkösinkitys ole lopetettu jo ajat sitten?
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostIte ku ostin febibilstein merkkiset jarrulevyt niin olivat ne valmiiks maalatut, maksoi niin vähän etten nää järkeä alkaa ite maalailee.
Itse maalaisin kuumakestolla vielä paremman pinnan jo valmiiksi pinnoitettuihin levyihin.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Noi perus primerit palaa kaarelle vähänkin kovemmassa käytössä, en suosittele. Vaikka se yksi lämmittelykierros radalla voi olla jo liikaa.
Mieluummin esim kuumaa kestävä Würth
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Jarrulevyjen pinnoitus
Tota Helinin firmaa suositteli pari muutakin hemmoa. Mä rimpautan sinne tai käyn paikan päällä. Ällistyttävää mun mielestä oli se, että Amoila oy Juvanmalmilla (ja siellä herra Moilanen) oli erittäin haluton ottamaan tätä hommaa vastaan. Sekin oli vaikeaa, että mä olisin vienyt osat sinne näytille purettuna. Firma tekee ainakin omien sivujensa mukaan hyvinkin kattavasti myös harrastepuolen hommia. Maalaus ei ole se mitä nyt haetaan. Mä haluan pinnoituksen myös jäähdytyskanavistoon niin ettei ruoste kurki sieltä kun osat vanhenee. Niissä aikaisemmissa jarruissa se pinnoitus (kulki nimellä zinc wash) toimi todella hyvin. Se ei ollut moksiskaan ratakäytöstä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEi ne maalit pysy niissä kuitenkaan kauaa, ainakaan jos kyseessä on ympärivuotinen käyttöauto - ruoste puskee läpi aika nopeasti. Jos sen sijaan kesäharraste on tilanne parempi.
Itse maalaisin kuumakestolla vielä paremman pinnan jo valmiiksi pinnoitettuihin levyihin.
Ton temadurin lämmönkestosta en osaa sanoa,sen tiedän että ruoste sieltä ei puske läpi.Last edited by arben; 09-11-2020, 17:50.
Comment
-
-
Tälläinen vaihtoehto voisi olla jos tekee itse VHT BRAKE CALIBER PAINT - JARRUSATULAMAALI
Tolla ruiskiminen erittäin helppoa, olin yllättynyt maalauksen jäljestä, ainoa että tuon maali pölisee, mutta on riittoisa ja saa siistiä jälkeä
VHT Caliper Paint on suunniteltu erityisesti jarrujen osia varten. Sen hetkellinen lämpötilankesto on 482 ° C VHT Caliper Paint ei halkea, haalistu tai ruostu edes äärimmäisissä käyttökohteissa tai tie- ja sääolosuhteissa. Se on helppo levittää, kuivuu nopeasti ja se on erittäin kestävä. Huolellinen valmistelu on välttämätöntä. Siksi suosittelemmekin käyttämään VHT Brake Caliber Cleaneria ennen jarruosien maalausta.
Sitten tää VHT FLAMEPROOF
VHT Flameproof on pakosarjamaali jonka lämmönkesto huikeat 1093°C. Tuote on kehitetty alunperin yhdysvaltojen avaruusohjelmaa (NASA) käyttöä varten. Tuote soveltuu maniosti kaikkeen maalaamiseen jossa vaaditaan äärimmäistä lämpötilan kestoa. Pakosarjat, pakoputket, turbot yms. Suosittelemme käytettäväksi varsinkin vaaleiden värien kanssa SP100 Flat Gray Primer pohjustetta saadakseen parhaan mahdollisen lopputuloksen.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment